[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] wyciek oleju?
Anonymous - 07-02-2007, 10:54 Temat postu: [CK1A 1.3] wyciek oleju? witam
mam problem z moim lancerem 97 , 75 KM a mianowicie
mam wyciek oleju ale nie jestem pewien gdzie, silnik jest suchy więc sa 2 możliwości albo przypiekły pierscionki albo uszczelniacze pod zaworami jak to sprawdzić ?? może to wina oleju castrol magnatec polsyntetyk? prosze o pomoc
Hugo - 07-02-2007, 12:10
Jaosh napisał/a: | mam wyciek oleju ale nie jestem pewien gdzie, silnik jest suchy więc sa 2 możliwości albo przypiekły pierscionki albo uszczelniacze pod zaworami jak to sprawdzić ?? może to wina oleju castrol magnatec polsyntetyk? prosze o pomoc | To jest bez sensu. Masz wyciek i nie możesz zauważyć gdzie?
Jeśli chodziło Ci o to, że zaczęło ubywać oleju w silniku a Ty nie widzisz wycieków to rzeczywiście mogą być zużyte pierścienie, ale prędzej stawiam na uszczelniacze zaworów. Pierścienie sprawdzisz mierząc ciśnienie sprężania na cylindrach oraz robiąc próbę olejową. Jeśli chodzi o uszczelniacze to zobacz czy nie dymi na niebiesko na zimnym silniku. Jeśli tak to 99% uszczelniacze zaworów do wymiany.
Jaki auto ma przebieg? Na początek zmieniłbym olej na mineralny. Czy Ty przypadkiem nie jeździłeś wcześniej na mineralu a teraz zalałeś półsyntetykiem?
Anonymous - 07-02-2007, 13:42
Użyj high milage 15w40 castrola albo shella 15w50 i wtedy zobacz jak z ubywaniem oleju?
[ Dodano: 07-02-2007, 13:44 ]
moj lancer ma 232 tys. km. przebiegu oczywiscie orginal! jezdzi na 10w 40 i nie bieze grama oleju!
Anonymous - 07-02-2007, 13:57
kupilem go 5 mies temu przebieg ma 98tys , nie wiedzialem jaki kolo olej lał wiec wlałem półsyntetyk może to jest przyczyna? koloru spalin nie zobacze auto wyposarzone jest w katalizator
Anonymous - 07-02-2007, 14:06
Czuję, że ten przebieg o którym piszesz jest conajmniej wirtualny tego typu silnik przy własciwej eksploatacji nie powinien brac oleju przez 300tys km, na taki przebieg sa srednio obliczone tego typu silniki, chlopaki mowili ze i 500tysi wytrzymują! Wiec albo przebieg jest bardzo duzy albo cos ci padło!
Anonymous - 08-02-2007, 21:26
Przy zwalonych uszczelniaczach to nawet jeśli miał byś 4 katalizatory to i tak niebieski dym i smród spalonego oleju się przedostanie, co najwyżej wykończy katalizator. 10 letni samochód z przebiegiem 98kkm to faktycznie podpada. Mój Lancer ma 265 tys przebiegu i jedyne ubytki jakie ma to to co wykapie przez uszczelniacz na wale, jak będę robił sprzęgło to przy okazji go wymienie, od wymiany do wymiany (10kkm) dolewam około litra oleju, a wlewam Mobila M 15w40, Castrol zdecydowanie bardziej mu smakował.
PiotrekSL4 - 22-03-2007, 20:28
Witam. Odswierze troche ten temat. Otóż mam niewielki wyciek ( chyba oleju ) widoczny od 2 dni na silniku mojego lancerka. Postaram sie dokladnie wytłumaczyc w którym miejscu zauwazylem wyciek. Mam silnik 4G92 i aparat zapłonowy znajduje sie po lewej stronie stojac naprzeciw auta. pod aparatem w odległości ok 5 cm jest chyba jakiś czujnik z ktorego wychodzi przewód idący do wtryskiwaczy. I własnie w okolicy tego "czujnika" jest najbardziej mokro. Dodam ze przebieg tego auta to 245tys i odkąd go kupiłem zrobilem 10 tys na gazie ( instalacja nowka wczesniej gazu nie bylo). Do tej pory silniczek suchutki i nie bierze grama ojeju, dosłownie. Pozdrawiam
Hugo - 23-03-2007, 08:53
PiotrekSL4 napisał/a: | pod aparatem w odległości ok 5 cm jest chyba jakiś czujnik z ktorego wychodzi przewód idący do wtryskiwaczy. I własnie w okolicy tego "czujnika" jest najbardziej mokro | Chyba leci z oringu na aparacie zapłonowym. Zaznacz położenie aparatu, wykręć go i wymień o-ring.
herr_flick - 09-01-2011, 12:27
O ile się orientuję to po odpaleniu zimnego silnika z wydechu powinien wylecieć niebieski dym, co oznacza uszczelniacze albo pierścienie. Hmm, nic takiego się nie dzieje w moim samochodzie a oleju ubywa, plam pod autem brak. Co jest grane?
Czym się różni pomiar kompresji od próby olejowej?
tomekk - 09-01-2011, 16:52
herr_flick napisał/a: | Czym się różni pomiar kompresji od próby olejowej? |
wykręcasz wszystkie świece, po kolei dokonujesz pomiaru na wszystkich cylindrach kręcac rozrusznikiem na lekko uchylonej przepustnicy. Następnie do każdego cylindra wlewasz trochę oleju przed pomiarem i ponawiasz pomiar. jeżeli masz na przykład na suchym 12/12.5/12/11.5 a na mokrym 14/14.5/14/14 to oznacza że pierścienie na tłokach są u kresu żywota. Jeżeli różnica jest mała to nie ma co się przejmować a silniczek jeszcze pojeździ;)
Czy jesteś pewien, że nie ma wycieku? oraz jeżeli możesz to napisz ile połyka oleju na ile przejechanych km? oraz przebieg.
herr_flick - 10-01-2011, 18:38
Na oko 1l na 1000km, ale dolałem oleju i wyzerowałem licznik, okaże się za niebawem, przy okazji zrobię pomiar kompresji. Co do stanu licznika to mogę jedynie powiedzieć co wyświetla, mianowicie 114000km. Jestem drugim właścicielem od 2009r a książka serwisowa (czyli coś co każdy może kupić sobie w necie i wypełnić po swojemu) kończy się na 62000km w 2006r
Męczy mnie ten olej bo Polonez ma 220000km kompresje 2x10 i 2x9,5 co jest raczej słabym wynikiem i nie bierze tyle oleju pomimo katowania.
zbysze1 - 26-01-2011, 00:24
Odpowietrzenie komory silnika jakas mazia mialem przydlawione i tez olej silnik bral , tak w peugocie 505 mialem.
|
|
|