To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] wyciek oleju?

Anonymous - 07-02-2007, 10:54
Temat postu: [CK1A 1.3] wyciek oleju?
witam
mam problem z moim lancerem 97 , 75 KM a mianowicie
mam wyciek oleju ale nie jestem pewien gdzie, silnik jest suchy więc sa 2 możliwości albo przypiekły pierscionki albo uszczelniacze pod zaworami jak to sprawdzić ?? może to wina oleju castrol magnatec polsyntetyk? prosze o pomoc

Hugo - 07-02-2007, 12:10

Jaosh napisał/a:
mam wyciek oleju ale nie jestem pewien gdzie, silnik jest suchy więc sa 2 możliwości albo przypiekły pierscionki albo uszczelniacze pod zaworami jak to sprawdzić ?? może to wina oleju castrol magnatec polsyntetyk? prosze o pomoc
To jest bez sensu. Masz wyciek i nie możesz zauważyć gdzie?
Jeśli chodziło Ci o to, że zaczęło ubywać oleju w silniku a Ty nie widzisz wycieków to rzeczywiście mogą być zużyte pierścienie, ale prędzej stawiam na uszczelniacze zaworów. Pierścienie sprawdzisz mierząc ciśnienie sprężania na cylindrach oraz robiąc próbę olejową. Jeśli chodzi o uszczelniacze to zobacz czy nie dymi na niebiesko na zimnym silniku. Jeśli tak to 99% uszczelniacze zaworów do wymiany.
Jaki auto ma przebieg? Na początek zmieniłbym olej na mineralny. Czy Ty przypadkiem nie jeździłeś wcześniej na mineralu a teraz zalałeś półsyntetykiem?

Anonymous - 07-02-2007, 13:42

Użyj high milage 15w40 castrola albo shella 15w50 i wtedy zobacz jak z ubywaniem oleju?

[ Dodano: 07-02-2007, 13:44 ]
moj lancer ma 232 tys. km. przebiegu oczywiscie orginal! jezdzi na 10w 40 i nie bieze grama oleju!

Anonymous - 07-02-2007, 13:57

kupilem go 5 mies temu przebieg ma 98tys , nie wiedzialem jaki kolo olej lał wiec wlałem półsyntetyk może to jest przyczyna? koloru spalin nie zobacze auto wyposarzone jest w katalizator
Anonymous - 07-02-2007, 14:06

Czuję, że ten przebieg o którym piszesz jest conajmniej wirtualny :shock: tego typu silnik przy własciwej eksploatacji nie powinien brac oleju przez 300tys km, na taki przebieg sa srednio obliczone tego typu silniki, chlopaki mowili ze i 500tysi wytrzymują! Wiec albo przebieg jest bardzo duzy albo cos ci padło!
Anonymous - 08-02-2007, 21:26

Przy zwalonych uszczelniaczach to nawet jeśli miał byś 4 katalizatory to i tak niebieski dym i smród spalonego oleju się przedostanie, co najwyżej wykończy katalizator. 10 letni samochód z przebiegiem 98kkm to faktycznie podpada. Mój Lancer ma 265 tys przebiegu i jedyne ubytki jakie ma to to co wykapie przez uszczelniacz na wale, jak będę robił sprzęgło to przy okazji go wymienie, od wymiany do wymiany (10kkm) dolewam około litra oleju, a wlewam Mobila M 15w40, Castrol zdecydowanie bardziej mu smakował.
PiotrekSL4 - 22-03-2007, 20:28

Witam. Odswierze troche ten temat. Otóż mam niewielki wyciek ( chyba oleju ) widoczny od 2 dni na silniku mojego lancerka. Postaram sie dokladnie wytłumaczyc w którym miejscu zauwazylem wyciek. Mam silnik 4G92 i aparat zapłonowy znajduje sie po lewej stronie stojac naprzeciw auta. pod aparatem w odległości ok 5 cm jest chyba jakiś czujnik z ktorego wychodzi przewód idący do wtryskiwaczy. I własnie w okolicy tego "czujnika" jest najbardziej mokro. Dodam ze przebieg tego auta to 245tys i odkąd go kupiłem zrobilem 10 tys na gazie ( instalacja nowka wczesniej gazu nie bylo). Do tej pory silniczek suchutki i nie bierze grama ojeju, dosłownie. Pozdrawiam
Hugo - 23-03-2007, 08:53

PiotrekSL4 napisał/a:
pod aparatem w odległości ok 5 cm jest chyba jakiś czujnik z ktorego wychodzi przewód idący do wtryskiwaczy. I własnie w okolicy tego "czujnika" jest najbardziej mokro
Chyba leci z oringu na aparacie zapłonowym. Zaznacz położenie aparatu, wykręć go i wymień o-ring.
herr_flick - 09-01-2011, 12:27

O ile się orientuję to po odpaleniu zimnego silnika z wydechu powinien wylecieć niebieski dym, co oznacza uszczelniacze albo pierścienie. Hmm, nic takiego się nie dzieje w moim samochodzie a oleju ubywa, plam pod autem brak. Co jest grane?
Czym się różni pomiar kompresji od próby olejowej?

tomekk - 09-01-2011, 16:52

herr_flick napisał/a:
Czym się różni pomiar kompresji od próby olejowej?

wykręcasz wszystkie świece, po kolei dokonujesz pomiaru na wszystkich cylindrach kręcac rozrusznikiem na lekko uchylonej przepustnicy. Następnie do każdego cylindra wlewasz trochę oleju przed pomiarem i ponawiasz pomiar. jeżeli masz na przykład na suchym 12/12.5/12/11.5 a na mokrym 14/14.5/14/14 to oznacza że pierścienie na tłokach są u kresu żywota. Jeżeli różnica jest mała to nie ma co się przejmować a silniczek jeszcze pojeździ;)

Czy jesteś pewien, że nie ma wycieku? oraz jeżeli możesz to napisz ile połyka oleju na ile przejechanych km? oraz przebieg.

herr_flick - 10-01-2011, 18:38

Na oko 1l na 1000km, ale dolałem oleju i wyzerowałem licznik, okaże się za niebawem, przy okazji zrobię pomiar kompresji. Co do stanu licznika to mogę jedynie powiedzieć co wyświetla, mianowicie 114000km. Jestem drugim właścicielem od 2009r a książka serwisowa (czyli coś co każdy może kupić sobie w necie i wypełnić po swojemu) kończy się na 62000km w 2006r
Męczy mnie ten olej bo Polonez ma 220000km kompresje 2x10 i 2x9,5 co jest raczej słabym wynikiem i nie bierze tyle oleju pomimo katowania.

zbysze1 - 26-01-2011, 00:24

Odpowietrzenie komory silnika jakas mazia mialem przydlawione i tez olej silnik bral , tak w peugocie 505 mialem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group