Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Bicie podczas jazdy i delikatnego skręcania.
nytsug - 14-09-2014, 10:52 Temat postu: [I 2.0] Bicie podczas jazdy i delikatnego skręcania. Mam Outka, którego doprowadziłem już prawie do fajnego stanu, chciałem jeszcze wykluczyć takie bicie podczas jazdy przenoszące się na budę i wnętrze. Mianowicie, jadąc na prostej drodze od ok. 60-70km/h zaczyna bić gdzieś z przodu, bicie podobne jest do bicia rozgrzanych tarcz przy hamowaniu, nie rzuca mocno ale jest odczuwalne i słyszalne, niestety to ani tarcze ani koła, zmieniałem na zimówki na stalowych i dalej to samo, obstawiam więc napęd, odrzucam skrzynię i skrzynkę rozdzielczą, ponieważ bicie pojawia się niezależnie od wciskania sprzęgła, zarówno na luzie jak i na biegu. Pozostały półośki, przeguby albo łożyska. Dodam, że jadąc z prędkością 60-70km/h gdy pojawi się bicie to przy delikatnym ruchu kierownicy w prawo(skręceniu) bicie ustaje, a przy jeździe na wprost i ruchu w lewo nasila się. Pomoże ktoś?
Jaro1974 - 15-09-2014, 11:12
Nie jestem do końca pewien ale może warto by było sprawdzić piasty czy któraś z nich nie ma bicia
nytsug - 15-09-2014, 22:22
Zastanawiałem się nad tym jednak jedyna możliwość sprawdzenia ich to wymiana tak samo jak półosi i przegubów;/ a wymieniać wszystko po kolei to nie bardzo, bo chyba jakoś namacalnie lub wzrokowo się nie da jej zbadać? Chyba tylko czujnik zegarowy.
GrzechuB - 16-09-2014, 20:05
Skręcając w prawo dociskasz lewe koło bardziej i przez to kasujesz luzy na lewym kole.
Wg mnie to łożysko lewego koła ma już dość postaraj cię podnieść za wachacz nie za progi chodzi o to by zawieszenie stało tak jak na drodze.
Pokręć ręką koła na zgaszonym silniku i posłuchaj
Pozdrówki
qba1983 - 16-09-2014, 21:09
chyba bedzie ci ciezko pokrecic kolem z autem z napedem 4x4 ktory jest "stały", ale na lozysko jest jeszcze jeden sposób.
jak podniesiesz koło to zlap koło u gory i na dole(na 12 i 6godz) i sprawdz czy jest luz, jesli nawet malutki to sprawa jasna... lozysko do wymiany
nytsug - 20-08-2015, 15:03
Zebrałem się w końcu do zdiagnozowania bicia, które mnie już denerwowało. Postanowiłem rozebrać piasty bo przy ruszaniu kołem nie słychać było łożysk ani nie było luzu. Najpierw prawe koło, łożysko OK ale wymieniłem dla świętego spokoju. Później lewe no i jest - łożysko skończyło żywot! Po wymianie cisza w aucie i nie ma bicia i innych odgłosów, przy okazji wymieniłem wadliwy czujnik ABS - pozdrawiam!
|
|
|