To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Dym z rury wydechowej i lampka poziomu oleju.

Raivik - 27-09-2014, 00:32
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Dym z rury wydechowej i lampka poziomu oleju.
Mam taki problem: z rury wydechowej przy małych prędkościach pojawia się dużo (chmura)ciemnego dymu nie śmierdzi specjalnie inaczej niż zwykłe spaliny. Do tego kilkakrotnie zapalała mi się lampka poziomu oleju a potem zgasła, dodam, że olej zmieniałem jakieś 14tys km temu i mam go zamiar w poniedziałek wymienić (Mobil1 5W50). Do tej pory nie miałem takich problemów, silnik działa normalnie, przynajmniej nie zauważyłem jakichś zmian. Niestety dzisiaj nie miałem czasu sprawdzić poziomu oleju bo wracałem z pracy jak to zauważyłem, a w silniku na ciepło to raczej nie ma co sprawdzać (jutro sprawdzę).

Czy brak oleju może być przyczyną takiego dymu? Czy jest jeszcze coś co mogę sprawdzić za wyjątkiem poziomu oleju?

Co może być przyczyną takich problemów?

rasiak1980 - 27-09-2014, 00:48

może być kilka przyczyn, np zużycie uszczelniaczy zaworowych uszkodzony zawór PCV, zużycie gładzi cylindra, uszkodzenie pierścieni tłokowych
Raivik - 27-09-2014, 01:06

Do czego może to doprowadzić?
apg2312 - 27-09-2014, 01:10
Temat postu: Re: Dym z rury wydechowej i lampka poziomu oleju.
Raivik napisał/a:
, a w silniku na ciepło to raczej nie ma co sprawdzać (jutro sprawdzę).

Kto Ci takich głupot naopowiadał ? Zatrzymujesz się gdzieś na jakimś płaskim terenie, wyłączasz silnik, czekasz ze 2-3 minuty i możesz bez problemu sprawdzić, ile jest oleju. Gorący a więc rzadki olej bardzo szybko spływa do miski olejowej.

robertdg - 27-09-2014, 07:02

Trzeba sprawdzić parametry rzeczywiste pracy możliwe, przyczyn dymienia może być naprawde wiele, prócz wymienionych przez rasiak1980, może to być też związane z EGR oraz innymi elementami EC
Raivik - 27-09-2014, 10:13

apg2312 napisał/a:
Raivik napisał/a:
, a w silniku na ciepło to raczej nie ma co sprawdzać (jutro sprawdzę).

Kto Ci takich głupot naopowiadał ? Zatrzymujesz się gdzieś na jakimś płaskim terenie, wyłączasz silnik, czekasz ze 2-3 minuty i możesz bez problemu sprawdzić, ile jest oleju. Gorący a więc rzadki olej bardzo szybko spływa do miski olejowej.

Tego nie wiedziałem.. nie mam znajomego z autem ani nawet w rodzinie nikt nie miał auta a sam mam prawko od roku, więc takich podstaw nie znam... dzięki za info.

robertdg napisał/a:
Trzeba sprawdzić parametry rzeczywiste pracy


Czyli trzeba szukać mechanika gdzie pod komputer podepną?

gregter napisał/a:
Ze wreszcie samochody kilkunastoletnie znikna z drog

Jak cie stać na drogie nowe auto, albo znasz się na samochodach i potrafisz wszystko w nich naprawiać to gratuluje. Nie każdy jednak ma takie możliwości albo wiedze więc nie czepiaj się starych aut skoro gospodarka nie pozwala kupować nowych. Jak bym zarabiał w Niemczech w "ojro" i miał ceny w "ojro" to bym nowym autem jeździł i do serwisu oddał. A forum by było zbędne no chyba, że zamiennik do oryginalnych wycieraczek byś szukał :P

eve1988 - 27-09-2014, 13:00

Raivik, najpierw ustalmy jaki to kolor dymu.
Czarny- coś nie tak z dawką paliwa(za bogato)
Niebieski- przepala olej.
Bialy lub szary- raczej nic nie oznaczaja w chlodne dni. Ale gdy za bardzo kopci na taki kolor to moze przepalac plyn chlodniczy.
Co do kontrolki oleju to sprawdz stan oleju, jesli jest ok to przyczyny trzeba szukac albo w czujniku oleju badz pompa daje za niskie cisnienie.

Raivik - 27-09-2014, 14:45

eve1988 napisał/a:
Bialy lub szary- raczej nic nie oznaczaja w chlodne dni. Ale gdy za bardzo kopci na taki kolor to moze przepalac plyn chlodniczy.
Co do kontrolki oleju to sprawdz stan oleju, jesli jest ok to przyczyny trzeba szukac albo w czujniku oleju badz pompa daje za niskie cisnienie.


Właśnie taki był, ale sprawdziłem stan oleju i był krytycznie niski co jest dziwne bo co 5 tys sprawdzałem i nie ubywało go(ostatnio 4tys km temu) dzisiaj sprawdziłem i prawie go nie było sprawdziłem podłogę w garażu czy coś nie przecieka ale podłoga jest czysta.. Po dolaniu oleju około 1,5L O.o sprawa z dymem znikła silnik też troszkę ciszej pracuje. Zastanawia mnie jednak czy brak oleju może dawać takie efekty (szary dym)? czy po prostu za mało dzisiaj po dolaniu przejechałem albo temperatura na zewnątrz jest wyższa i nie widać tak bardzo dymu...

Aha sprawdzałem czy gdzieś koło silnika nie ma śladów oleju ale nie zauważyłem takich.

Do tego mam jeszcze jedno pytanko po dolaniu 1,5L świeżego oleju ile mogę jeszcze bezpiecznie jeździć przed kolejną wymianą (chciałem to zrobić w poniedziałek ale myślałem ze mam pełno oleju ale starego a teraz jest pół/pół)?

eve1988 - 27-09-2014, 15:16

Raivik napisał/a:


Do tego mam jeszcze jedno pytanko po dolaniu 1,5L świeżego oleju ile mogę jeszcze bezpiecznie jeździć przed kolejną wymianą (chciałem to zrobić w poniedziałek ale myślałem ze mam pełno oleju ale starego a teraz jest pół/pół)?

Nie powinno sie nic stać jak troche przeciagniesz wymiane, ale ja bym nie kombinował i wymienił na nowy swieży olej i nowy filtr, chociaż bedziesz mial spokojna glowe :)

To faktycznie troche dziwne z tym olejem, na bialo kopci gdy jest zimno i to normalne zjawisko.
Narazie obserwuj stan oleju jesli bedzie go ubywac a nie znajdziesz wyciekow trzeba bedzie sprawdzic kompresje lub wczesniej wspomniany zaworek PCV.

Raivik - 04-11-2014, 19:13

Byłem w warsztacie mówił że jakaś uszczelka na tłoku czy coś(specjalnie nie wnikałem bo i tak się nie znam) była spalona sama uszczelka mówił 70zł ale grzebał się 2dni i cała naprawa z wymianą oleju i filtra (olej nie wliczając kupiłem osobno 5W50) 440zł
Olej gdzieś do wewnątrz wyciekał mówił...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group