Grandis Ogólne - 4x4 - jak dobrze by mieć ;-)
LukTT - 28-09-2014, 09:55 Temat postu: 4x4 - jak dobrze by mieć ;-) https://www.tradecarview....andis/15288774/
https://www.tradecarview....andis/14760427/
patrycjuszek - 28-09-2014, 10:34
http://allegro.pl/most-dy...4625876151.html
Jak masz chęć ta firma z wawy rozebrała Grandisa 4x4 na części.
Mają wszystko do swapa.
LukTT - 28-09-2014, 21:06
Pewnie się nie zdecyduję bo to trochę dłubaniny i przestojów na które nie mam czasu.
Zwróciłem też uwagę, że w tych 4x4 made in japan nie widać guzika TCL. Może być tak, że przy 4x4 nie montowali np.
kaczka81s - 28-09-2014, 22:18
A po co ci TCL przy 4x4, musiał byś mieć silnik z EVO żeby trakcję gubić. Ja moim Galem próbowałem na śniegu grzebnął 2 razy i rwał do przodu. A co dopiero na asfalcie.
patrycjuszek - 28-09-2014, 22:28
Kolego TCL to kontrola trakcji. Czyli nie palisz gumy przy ruszaniu. To co w dużych rodzinnych autach ważne to ESP - na zakręcie nie wypadniesz z drogi. Guzik TCL deaktywuje trakcje ale ESP masz włączone.
kaczka81s - 28-09-2014, 22:57
patrycjuszek napisał/a: | Kolego TCL to kontrola trakcji. Czyli nie palisz gumy przy ruszaniu |
No o tym właśnie piszę, spróbuj spalić gumę czteronapędowcem. Chyba nie zrozumiałeś mojego posta.
A co ma ESP do TCL, ESP działa na zakręcie i współpracuje z hamulcami, a TCL z przepustnicą, popuszcza gaz przy ruszaniu.
LukTT - 29-09-2014, 00:16
Koledze chodzi o to, że w Grandisie mamy guzik TCL pod którym kryje się TCL i ESP.
patrycjuszek - 29-09-2014, 04:24
Właśnie napisałem że ESP nie da się wyłączyć guzikiem TCL!!!
LukTT - 29-09-2014, 09:37
No tak
BTW
Czy w momencie jak działa TCL bo jest ślisko to miga jakiś wskaźnik na kokpicie?
skull - 29-09-2014, 16:01
Orientujecie się koledzy czy w Grandku było ESP w standardzie bo czytając Wasze wypowiedzi zacząłem zastanawiać się,że może mam ESP tylko nie mam TCL,jeżeli nie posiadam przycisku TCL
LukTT - 29-09-2014, 18:47
Moim zdaniem to szło jako komplet. Jeżeli masz TCL to masz guzik i ESP. Jeżeli nie masz guzika to nie ma również ESP.
gołąb - 29-09-2014, 19:28
Nie jestem pewien, ale ja np. mam chyba tylko TCL
LukTT - 29-09-2014, 19:54
Kiedyś ten temat w necie rozgryzałem i wyszło mi, że to zawsze jest w komplecie. Dowodów niestety nie mam ale jak znajdę to podeślę.
Niedługo zima, będzie można sprawdzić.
skull - 29-09-2014, 20:22
i to jest największa porażka tego auta,przy tych gabarytach tej klasy auto i nie ma w standardzie ESP stare szajse wageny z 90 lat są lepiej wyposażone w standardzie to jest jeden z powodów dlaczego zmieniłbym Grandisa na lepszy model
BTV - 29-09-2014, 22:59
LukTT napisał/a: | Kiedyś ten temat w necie rozgryzałem i wyszło mi, że to zawsze jest w komplecie. Dowodów niestety nie mam ale jak znajdę to podeślę.
Niedługo zima, będzie można sprawdzić. |
A dowodem nie są kontrolki?
ESP - przy włączeniu zapłonu na którymś zegarze w górnej części pojawia się żółty samochodzik z dwiema falami pod spodem. Wyłączyć się tego nie da. Ja uaktywniłem to kiedyś z ciekawości na dużym pustym parkingu, jeżdżąc w kółko i przyspieszając - w pewnym momencie kontrolka mignęła szybko jakieś 10 razy.
TCL - przy włączeniu zapłonu na którymś zegarze w dolnej części pojawia się żółty napis TCL OFF. Wyłączyć się to da guzikiem wiadomym. No i jakoś mi się właśnie wydaje, że przy ostrym ruszaniu nie mogę palić gumy .
[ Dodano: 29-09-2014, 23:07 ]
I sprawdzam właśnie w oryginalnym polskim prospekcie dilerskim:
- ABS z EBD ze wspomaganiem siły hamowania - we wszystkich wersjach było to w standardzie
- Aktywna stabilizacja toru jazdy i kontrola trakcji (ASTC) - w Inform i Invite jako opcja, w Intense i Instyle w standardzie
Czyli wniosek z tego taki, że TCL i ESP szły w parze...
[ Dodano: 29-09-2014, 23:10 ]
I jeszcze jedna kolejna ciekawa opcja - Układ Wspomagania Hamowania Awaryjnego (EBA) - zapewnia hamowanie z maksymalną siłą w momencie gwałtownego naciśnięcia pedału hamulca. Chyba w standardzie w każdym egzemplarzu, bo nie wyszczególnili tego w liście wyposażenia poszczególnych wersji.
|
|
|