Pajero III - [3,2 DiD] Nagrzewa się tylne koło - hamulce?
gossy - 01-10-2014, 17:19 Temat postu: [3,2 DiD] Nagrzewa się tylne koło - hamulce? Witam raz jeszcze,
może Wy macie pomysł na mój problem: po dłuższej jeździe np. w korkach (czyli start-stop) i kilkunastu ostrzejszych hamowaniach nagrzewa się mocno tylne prawe koło. Lewe koło jest letnie.
Na początku wymieniłem w obydwu zaciskach: tłoczki + zestaw naprawczy uszczelek + gumki prowadnic + klocki + konserwacje i smarowanie - dalej to samo.
Na pewno nie blokuje "ręczny" - wymieniałem okładziny i ręczny został specjalnie poluzowany, że bierze tylko na ostatnim "ząbku".
Wymieniłem dwa elastyczne przewody hamulcowe po obu stronach + wymiana płynu hamulcowego - dalej jest tak samo (subiektywnie jest może trochę mniej nagrzane).
Łożyska w kołach również sprawdzone - bez luzów, nie wyją.
Podczas jazdy nie słychać żadnego tarcia, stukanie etc.
Części zakupione w e-pajero.
"Na zimno" po zdjęciu koła wszystko pracuje luźno - nic się nie blokuje.
Co może być przyczyną - bo ja już się poddałem ;-(
seba314 - 01-10-2014, 19:13
gossy napisał/a: | Łożyska w kołach również sprawdzone - bez luzów, nie wyją. |
a łożyska nie za mocno dokrecone
na zimnym powinien być lekki luz, jeśli go całkowicie skasowałeś to podczas jazdy będą się siłą rzeczy grzały
gossy - 01-10-2014, 19:18
Łożyska nie były ruszane.
"Grzanie" zaczęło się po ruszeniu hamulców tylnych i diagnozie że stoją tłoczki.
seba314 - 01-10-2014, 20:09
gossy napisał/a: | Grzanie" zaczęło się po ruszeniu hamulców tylnych i diagnozie że stoją tłoczki. |
odkręć zacisk, sprawdz jak chodzi tłoczek w zacisku, wysuń go trochę a następnie wsuń, moze nowe uszczelki go trzymają. trochę wd40 pod osłonę tłoczka też nie zaszkodzi
gossy - 01-10-2014, 20:13
Tłoczki nowe, uszczelniacze nowe - chodzą lekko.
seba314 - 01-10-2014, 21:23
to twierdzisz, że to też nie ręczny
pojezdzij trochę, może coś tam się musi ulożyć
zbyszekm2 - 01-10-2014, 21:29 Temat postu: Re: [3,2 DiD] Nagrzewa się tylne koło - hamulce?
gossy napisał/a: | Witam raz jeszcze,
może Wy macie pomysł na mój problem: po dłuższej jeździe np. w korkach (czyli start-stop) i kilkunastu ostrzejszych hamowaniach nagrzewa się mocno tylne prawe koło. Lewe koło jest letnie.
|
A może to lewe nie hamuje tak jak trzeba i dlatego jest letnie?
seba314 - 01-10-2014, 21:38
zbyszekm2 napisał/a: | A może to lewe nie hamuje tak jak trzeba i dlatego jest letnie? |
to też dobra wskazówka, do sprawdzenia na stacji diagnostycznej
apg2312 - 01-10-2014, 21:45
Przyznaję, że po szybkim przeszukaniu netu lekko zgłupiałem - cóż, człowiek się jednak do końca życia uczy.
OK, może pytanie wyda się dziwne, ale jak wygląda sprawa z przednimi kołami ? Też grzeją się nierównomiernie ?
Chodzi mi o to, że układ hamulcowy jest dwuobwodowy. Zawsze myślałem, że stosuje się układ przód-tył, ale po przejrzeniu netu (o to właśnie chodzi w pierwszym zdaniu) doczytałem się, że występuje także konfiguracja na krzyż. Nie wiem, jak to wygląda konkretnie w tym aucie, ale jeśli jest tu układ na krzyż, i jeden obwód hamuje mocno, a drugi słabo albo wcale... może jest coś z pompą hamulcową ?
To chyba też do sprawdzenia na stacji diagnostycznej
PS żeby nie było, że coś sobie zmyśliłem
http://www.mowimyjak.pl/n...we,9_58385.html
gossy - 02-10-2014, 08:31 Temat postu: Re: [3,2 DiD] Nagrzewa się tylne koło - hamulce?
zbyszekm2 napisał/a: | A może to lewe nie hamuje tak jak trzeba i dlatego jest letnie? |
Fakt, tego nie brałem pod uwagę.
Sprawdzę to dzisiaj.
zbyszekm2 - 07-10-2014, 20:16
Sprawdzałeś?
gossy - 08-10-2014, 09:36
zbyszekm2 napisał/a: | Sprawdzałeś? |
Tak, wszystko jest OK.
Prawdopodobnie winne były okładziny hamulca ręcznego - pasowały średnio do tarczo-bębnów i to one tarły nawet na maksymalnym odpuszczeniu regulacji. Zfazowaliśmy je trochę na krawędziach i na razie jest dobrze.
|
|
|