To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C12A 1.5] Lancer 1.5 Glx 1988 \ c12a \ spalanie?!

Anonymous - 09-02-2007, 00:45
Temat postu: [C12A 1.5] Lancer 1.5 Glx 1988 \ c12a \ spalanie?!
Witam.

To mój pierwszy post na tym forum, a tytułowy Lancer to mój pierwszy samochód. Mam go już pół roku i generalnie bardzo mi się podoba. Ma swoje wady - łuszczący się lakier na masce itd, ale da się to przeżyć. Prawdziwy problem to silnik. Poprzedni właściciel namęczył się, żeby go popsuć. ( ale czego oczekiwać za 1000 złotych :D ) Zawór cyrkulacji spalin (chyba tak to się nazywa) był zatkany korkiem od szampana, kompletnie rozwalony termostat - silnik wchodził na minimalną temperaturę po przejechaniu dwudziestu paru kilometrów, obroty wariowały itd. Po wymianie paru części, sytuacja jest juz prawie opanowana, został problem spalania. Chodzi o to, że samochód pochłania według ostrożnych obliczeń 8\9 litrów benzyny w trasie. Jest to zdaje się, dużo za dużo. Wygląda to tak jak by cały czas chodził na ssaniu. Nawet kiedy jest nagrzany, z rury czuć mocno benzyną. Gaźnik jest dosyć nietypowy(tak mówią?!) i nie ma kozaka w okolicy, który potrafiłby go rozkręcić i "zdiagnozować". Czy ktoś może miał podobny problem? Czy macie jakieś sugestie - drążyć temat gaźnika, czy na spalanie wpływa coś innego, jakaś czujka temperatury, ten nieszczęsny zawór od spalin??!!! Help!

wojmi1 - 09-02-2007, 01:35

Gaznik to wazny i czuly element , podstawowe regulacje sa latwe tzn poziom paliwa wolne obroty itp
istotne w mitsu na gazniku jest uklad podsysania i przyspieszacz zaplonu /puszka przy aparacie z kroccem na wezyk/ podstawa to regulacja zaworow, instalacja w/n kable swiece -kopulka palec-kamien w kopulce.
Jaki masz przebieg? czy mierzyles sprez? regulacja zaplonu? wymian paska rozrzadu /bo jak peknie to problem z glowica/ - jezeli nie wymieniales

Anonymous - 09-02-2007, 09:50

Przebieg 151 tysięcy. Rozrząd jest prawie nowy. No właśnie chcemy z ojcem ruszyć temat poziomu paliwa, ale nie wiemy jak, i żaden mechanik w okolicy też nie wie :D
wojmi1 - 12-02-2007, 17:14

proste rozkrecasz gaznik przy zaworze iglicowym masz blaszke trzeba ja tak ustawic by miala 90 stopni
i po robocie-- od strony kabiny masz takie biale pokretlo to jest regulacja wolnych obrotow
Musisz sprawdzic: czy plywak nie jest dziurawy, czy sitko przed zaworem iglicowym nie jest zatkane.
Kwestja dyszy:
przedmuchac sprezonym powietrzem, dodac srodka do czyszczenia wtryskiwaczy do benzyny - bak.

Anonymous - 13-02-2007, 20:59

Dzięki. Bardzo pomogłeś. Możesz jeszcze napisać ile ten samochód powinien palić? Ile palił Tobie. Jeżeli wiesz oczywiście. :) Pozdrawiam
wojmi1 - 14-02-2007, 16:43

ten silnik na wtrys pali w zakresie 6-7 a twoj bedzie palil 6,5 do 8 l /100km co do twojego przebiegu to jezeli jest autentyczny to silnik powinien wytrzymac jeszcze ok 250tys km , pamietaj uzywaj mineralnego oleju
15w40 wymieniaj co 10 tys /najlepiej Castrol gtx-biala butelka w gencie ok 60zl/5litrow/ lub raz w roku przed zima jezeli niemasz takiego przebiegu rocznego i odrazu filtr oleju i powietrza :wink:

Anonymous - 14-02-2007, 18:55

Bardzo optymistyczna wizja. :) Ma Gtx-a i wszystkie filtry powymieniane. Podejrzewam, że przebieg jest na 99% prawdziwy. Mam jeszcze pytanie co do silnika. Przypadkiem zauważyłem, że ten model miał dwa silniki 4G15 i G15B. Mój ma G15B. Czym one się różnią? Typem gaźnika?
wojmi1 - 15-02-2007, 14:30

bedzie chodzilo o ekologie i inne duuuupeerelki obydwa maja 1,5 litra 8 zaworow 4 g15 to zazwyczaj silnik na wtrysku 12 i 8 zaworowy a wersja g15b to wersja na gazniku http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3302
zobaczna powyzszy link

Hugo - 15-02-2007, 14:34

wojmi1 napisał/a:
g15b
Z tego co wiem jest to oznaczenie silnika 4G15 stosowane przez Hyundaia.
wojmi1 - 15-02-2007, 16:02

Masz pewnie racje ale zerknij na ten link -- ja mysle ze jest to kwestja wersji konstrukcyjnej cos w rodzaju ekonomik juz pare razy spotkalem taki opis silnika 4g15 na Slowacji i w Szwajcarii w autokomisach /g15b/
a ewentualna roznica jest bardzo mala - pomijalna

Anonymous - 15-02-2007, 16:02

Dzięki
Hugo - 15-02-2007, 17:09

Kiedyś kupiłem uszczelkę do Colta C51 (patrz podpis). Była to oryginalna uszczelka do Hyundai'a z silnikiem G13B. Do Colta 4G13 pasowała idealnie.
michal_g84 - 16-02-2007, 11:48

Pozwolę się podłączyć do tematu. Co mam zrobić mój Misiek pali 10, 11 litrów benzyny i 11, 12 litrów gazu. Silnik 4G13 na gaźniku, rocznik 91 12 zaworów, przebieg 202tys. Sonda lambda była wymieniana (na NGK) bo palił w granicach 14 i okazało się że była padnięta. Kable i świece są w porządku. W związku z tym mam pytanie czy może to też u mnie być wina gaźnika źle wyregulowanego? Jeśli tak to co mam zrobić bo mnie się już pomysły skonczyły.
Hugo - 16-02-2007, 11:59

michal_g84 napisał/a:
W związku z tym mam pytanie czy może to też u mnie być wina gaźnika źle wyregulowanego?
Napewno nie! Jeśli nic tam nie było grzebane to nie trzeba tego dotykać. po drugie gaźnik nie ma nic wspólnego ze zużyciem LPG. Miałem kiedyś Colta 1.3 (podpis) i spalał mi średnio 7 l LPG/100 km. Kiedyś zatankowałem na innej stacji niż zwykle i spalił ponad 10 l/100 km. Wkur..... się, ale zatankowałem ponownie tam gdzie zawsze i spalanie spadło. teraz kupił go kolega, ma ciężką nogę, tankuje na syfnym Orlenie i spalanie ma ok. 13-15 l LPG/100 km. Jeśli to co wymieniłeś jest OK to po prostu zatankuj gdzie indziej i kontroluj spalanie. Aha może gaz Ci się ulatnia gdzieś? Nie śmierdzi naokoło auta?
michal_g84 - 16-02-2007, 12:05

Wiec tak gaz się nie ulatnia, tankowałem już na różnych stacjach : BP, Shell, wszędzie tak samo, martwi mnie to troche jak słyszę od innych że oni mają problemy typu że jego samochód pali aż 8l/100km, chciałbym mieć takie problemy.

w końcu mam tylko 1.3 przecież to niemożliwe żeby spalał więcej niż ojca Carisma 1.8



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group