Outlander I GEN Techniczne - O1 2,4 - spalanie ponad normę
spanishfly - 15-11-2014, 16:04 Temat postu: O1 2,4 - spalanie ponad normę Cześć,
Jakiś czas temu kupiłem O1, 2,4l w automacie. Samochód z USA, silnik 4G64.
Jeżdżę stosunkowo krótkie odcinki (ok 4 km) przy czym odcinki nie są zakorkowane. Jeżdżąc jak fajtłapa (obroty max w okolicach 2200) spalił 15l/100, niemniej nie jestem w stanie psychicznie znieść takiego wleczenia się po mieście. Jeżdżąc normalnie (skrzynia zmienia biegi około 3 k obrotów), samochód spala 20l/100.
15l to sporo, ale biorąc pod uwagę krótkie odcinki, oraz to że jest chłodno, liczyłem się z tym. 20l to gruba przesada, różnica 1/4 spalania też jest nieprzyzwoicie duża.
Gdzie szukać przyczyny, od czego zacząć wymiany? nie jestem mechanikiem i nie specjalnie się na tym znam, nie chciał bym się dać naciągnąć na wymianę masy gratów, które nie mają na to wpływu. Chciał bym zacząć od tego co może mieć realny wpływ na spalanie.
Dodam, że w trakcie jazdy nie pali się żadna lampka alarmująca.
olgierto - 15-11-2014, 17:08
może sonda lambda padła. Jak padnie to właśnie wzrasta spalanie
flash - 15-11-2014, 19:44
Potwierdzam. U mnie przyczyną wysokiego spalania (co prawda w innym aucie, ale to nie ma znaczenia) był uszkodzony obieg sondy lambda. Awarii nawet nie uległa sama sonda, tylko przedziurawił się gumowy przewód odchodzący od niej, przez co sonda wysyłała błędne sygnały do silnika i auto pobierało więcej paliwa niż mogło spalić. Nadwyżka umyka w takiej sytuacji rurą wydechową.
Zacząłbym więc od sprawdzenia sondy lambda i jej obwodu.
spanishfly - 16-11-2014, 08:07
Dzięki za precyzyjną odpowiedź, sonda pójdzie na pierwszy ogień. Z tego co czytałem są dwie, jedna regulująca - przed katalizatorem i jedna diagnostyczna - za. Obie trzeba wymienić na raz ? Patrzyłem też na ceny tego elementu, rozstrzał jest kosmiczny od 160 do tysiąca z hakiem. Wiecie może jaki zamiennik wstawić żeby mieć pewność że jest OK, jednocześnie nie przepłacając.
Fragu - 16-11-2014, 22:32
spanishfly napisał/a: | Obie trzeba wymienić na raz |
Wymieniasz tą która padła.
flash - 22-11-2014, 13:07
I co, wiadomo coś, co było przyczyną takiego spalania?
elektryk - 22-11-2014, 14:00
Co to jest ten gumowy przewód przy sondzie lambda? Sonda pracuje w bardzo wysokiej temperaturze, nie ma szansy że bym tam coś gumowego/plastikowego przetrwało.
flash - 22-11-2014, 20:25
To był fiat punto r 1995, od sondy (lub gdzieś z jej okolic) odchodził gumowy przewód średnicy ok 1 cm. Jego złamanie/przetarcie powodowało błędny odczyt sondy i zwiększało spalanie trzykrotnie.
islandor5 - 20-02-2015, 14:44
panowie u mnie byl błąd PO125 chyba koles z serwisu powiedzial ze sonda u gory ale mam ich dwie u gory i dwie na dole
zapytalem ktora u gory on powiedzial ze nie wie i ze obydwie trzeba wymienic
Jak to z tym jest ?? mi pali chyba z 20 l
Hubeeert - 20-02-2015, 15:17
Code No. P0125: Feedback System Monitor
OPERATION
• Refer to Code No. P0201 No. 1 Injector System
P.13B-125.
Refer to Code No. P0202 No. 2 Injector System
P.13B-130.
Refer to Code No. P0203 No. 3 Injector System
P.13B-135.
Refer to Code No. P0204 No. 4 Injector System
P.13B-140.
• Refer to Code No. P0130 Cylinder 1, 4 Oxygen
Sensor (Front) Circuit P.13B-64.
• Refer to P0150 Cylinder 2, 3 Oxygen Sensor
(Front) Circuit P.13B-70.
Niekoniecznie sonda.
Na Forum w dziale Downloads masz service manual do swojego samochodu. Błąd P0125 to dalsze szukanie. Generalnie chodzi o przerwany obwód w którymś z sześciu wymienionych powyżej miejsc. Trochę zabawy z miernikiem wg procedury z serwisówki.
|
|
|