To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Przesiadka z Carismy GLX 1.6 97r na Galanta 2.5 V6 VIII

Piter-88 - 19-11-2014, 18:11
Temat postu: Przesiadka z Carismy GLX 1.6 97r na Galanta 2.5 V6 VIII
Witam,

Jako szczęśliwy posiadacz Carismy, chcę zostać z marką Mitsubishi na dłużej ;)

Niecały rok temu kupiłem okazyjnie sprawną technicznie Carismę, użytkowaną zgodnie z instrukcją przez 15 lat przez jednego właściciela w Polsce. Super wnętrze, silnik bardzo zdrowy. Olej to pełen syntetyk 5W40 w ciągu 10 000 km nie musiałem go dolewać. Spalanie: trasa 6,2L miasto 9L
Przez ten czas prócz zmiany ojeju i filtrów zrobiłem nowy kompletny wydech + (oczyszczony stary KAT) (650zł)
Auto jest sprawne technicznie - przeszło ostatnio badanie bez uchybień.

Do wzorowego stanu brakuje zrobienia:
- Gum stabilizatora, ok 300zł
- silent-bloków przód ok 300zł (mocno sparciałe) opcjonalnie lekko sparciałe silent-bloki tył 400zł
- zapieczony prawy tylny hamulec ok 200zł
- lakierowanie 5 elementów 2x tylne drzwi, zderzak, oraz 2x nadkola ok 1500zł
- opcjonalnie wyprawki obu przednich nadkoli ok 300zł

Całość nie powinna przekroczyć 3 tyś które mogę przeznaczyć.

Auto rynkowo warte jest ok 3000zł, mam koła zimowe oraz letnie w niezłym stanie na 2 sezony.
Wyposażenie: ABS, 2x SRS, KAT, 4x el. szyby, el. lusterka + podgrzewanie, Klimatyzacja manualna oraz wszystkie dodatki do GLX z tego roku. Dynamika jest wystarczająca, komfort również ale jako że trzeba równać w życiu do góry rozważam "fajniejszego" Gala :)

Meritum...
Ile musiałbym przeznaczyć środków na Galanta w dobrym stanie technicznym wizualnym i nie gorszym wyposażeniu + standardowy pakiet startowy? Codzienna eksploatacja będzie nieco droższa od Carismy z racji wagi i mocy ok 8L w trasie i max 14L w mieście. Czy części eksploatacyjne są również droższe od Carismy?

Robić Carismę czy sprzedać i szukać Gala - oto jest pytanie...


Dziękuję z góry za Wasze opinie :)
Pozdrawiam!

robertdg - 19-11-2014, 18:33

Robić Carisme

Dobry utrzymany galant kosztuje wielokroć 3tyś zł, możesz kupić srednio utrzymanego galanta i na starcie wrzucić w niego koło 7tyś zł w kwestii wymiany rozrządu, zrobienia hamulcy, zawieszenia oraz innych pierdólek, a gdzie do tego jakieś usuwanie korozji, opony, itp, itd.

Piter-88 napisał/a:
Do wzorowego stanu brakuje zrobienia:
- Gum stabilizatora, ok 300zł
Te gumy to pozłacane :?:
Piter-88 - 19-11-2014, 19:21

robertdg napisał/a:

Piter-88 napisał/a:
Do wzorowego stanu brakuje zrobienia:
- Gum stabilizatora, ok 300zł
Te gumy to pozłacane :?:

W Carismie muszą opuścić sanki by je wymienić a to kosztuje :(
Chyba że ktoś mnie robi w bambuko z mechaników... nie znam cen rynkowych, nie serwisowałem samochodu, prócz sprawdzania instalacji i wywalenia starego alarmu oraz wymiany wydechu.

Dziękuję Robertdg za fachową opinię na temat Gala, rozjaśniło to sytuację.

Shockwave - 19-11-2014, 19:28

Na moim przykładzie powiem Ci ze kupiłem galanta za 7tys
Od zakupu:
rozrząd 800zl,
hamulce kompletne + regeneracja zacisków +1 jarzmo 700zl,
amortyzatory tył 300zl,
ogarniecie zawieszenia przód (regeneracja wahaczy), drążki kierownicze z końcówkami, śruby mimośrodowe z tylu wraz z tulejkami +zbieżność 800zl
oleje+filtry 250zl
klima 100zl
lpg 100zl
prostowanie felg +4 używane opony 800zl
łożysko tył 250zl
kable WN + świece chyba ok 140zl

I jeszcze kilka innych pierdoł typu osłony przegubów itp się znajdzie i wszyło już kolo 4 tys startowego.
Tyle zrobiłem przez pol roku jak mam auto.
Nie musiałem robić blacharki i nie było zabawy z rdza bo poprzednik to zrobił.
Większość rzeczy robiłem sam bo sąsiad ma kanał i dobrze wyposażony garaż. A do ideału brakuje sporo, chodzi o stronę kosmetyczna.
Tu masz tylko przykładowe ceny bo coś z tego można zrobić taniej a cos drożnej. Ale większość z tego co ja robiłem po zakupie inni posiadacze galantów tez robią.
Sam sie musisz zastanowić na jaka sumę możesz sobie pozwolić przy zakupie gala, ja jak kupuje auto np za 8tys zawsze mam 4tys odłożone na naprawy po zakupie ;)
Ja osobiście bym robił carisme :)
Poczytaj sobie dział "nasze miski" tam ludzie piszą co było do roboty po zakupie i dzielą się informacjami na temat kosztów i będziesz miał obraz ile kosztuje utrzymanie gala ;)

szuwar - 19-11-2014, 19:47

Piter-88, Wystawiasz Carismę ? :mrgreen: jak tak to nie ten dział.

Jak pytasz to odpowiedź jest prosta. W tej cenie za około 6000-10000 to nie kupisz galanta igła, a koszta doprowadzenie go do ideału to ..... dużo więcej. Także mając jak zauważyłeś auto o wartości 3000 + 3000 na naprawy to zostań przy tym co masz :) ..... bo kupisz auto w podobnym wieku z większymi bolączkami .

Bizi78 - 19-11-2014, 21:54

Piter-88 napisał/a:
W Carismie muszą opuścić sanki by je wymienić a to kosztuje :(

Podobno da radę bez ściągania sanek :D :
http://forum.mitsumaniaki...1215887#1215887

Tomii - 22-11-2014, 09:16

szuwar napisał/a:

Jak pytasz to odpowiedź jest prosta. W tej cenie za około 6000-10000 to nie kupisz galanta igła, a koszta doprowadzenie go do ideału to ..... dużo więcej. Także mając jak zauważyłeś auto o wartości 3000 + 3000 na naprawy to zostań przy tym co masz :) ..... bo kupisz auto w podobnym wieku z większymi bolączkami .


Mogę tylko potwierdzić.
Piter-88 przy tym zapleczu finansowym zostań przy tym co masz.

eremita - 22-11-2014, 09:59

Tomii napisał/a:
szuwar napisał/a:

Jak pytasz to odpowiedź jest prosta. W tej cenie za około 6000-10000 to nie kupisz galanta igła, a koszta doprowadzenie go do ideału to ..... dużo więcej. Także mając jak zauważyłeś auto o wartości 3000 + 3000 na naprawy to zostań przy tym co masz :) ..... bo kupisz auto w podobnym wieku z większymi bolączkami .


Mogę tylko potwierdzić.
Piter-88 przy tym zapleczu finansowym zostań przy tym co masz.


Nie mam co się rozpisywać tylko potwierdzić co napisali poprzednicy :)

szuwar - 22-11-2014, 10:07

Piter-88, na końcu stawiając kropkę nad i .... powiem, miałem bliźniaczą sytuację, mając CARISMĘ 1,6 90KM '98, chciałem albo wstawić 2,5 V6 - SWAP, bo była igiełka wizualna, blacharska itp, albo kupić gala. Teraz wiem, że stojąc przed takim wyborem drugi raz miałbym CARI 2,5 V6.....

Zostań z carismą i ciesz się bezawaryjnością i jazdą, a to co masz do wymiany to po tylu latach samochodu to kwestie eksploatacyjne.

Piter-88 - 28-11-2014, 20:16

Dziękuję wszystkim za konkretne wypowiedzi - bardzo mi pomogliście.
Carisma właśnie dostała nowe tuleje wahaczy, gumy stabilizatora oraz naprawiony został zastany ręczny (duże opory toczenia) wraz z przeglądem tylnego hamulca. Przestało stukać, skrzypieć i jest lepsza trakcja.

piwomojepaliwo - 04-12-2014, 17:52

A ja mierze właśnie też w Galanta...
Czy ktos moze rozkodowac VIN?
JMBSREA5A1Z002237

Akuma supido - 07-12-2014, 22:35

Też szukałem gala w cenie około 8k i nie znalazłem ostatecznie kupiłem za grubo ponad 10k i był to egzemplarz doinwestowany jak mi wyliczył poprzedni właściciel wsadził 8-9k co jak widzę nie jest końcem wydatków.
Generalnie kupno dobrej sztuki v6 plus pakiet startowy to wydatek rzędu 13-18k .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group