To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Silnik gasnie zaraz po odpaleniu

fimezis - 19-11-2014, 20:58
Temat postu: [E57A 2.0D] Silnik gasnie zaraz po odpaleniu
Witam,

Mam problem z odpaleniem samochodu, próbując go odpalic musze dłużej pokrecic rozrusznikiem, aż załapie, cos w stylu jakby był zapowietrzony. Gdy już odpali chodzi przez kilkadziesiat sekund normalnie, a po chwili w ogole nie reaguje na pedal gazu, po prostu w ogole nie zwiększa obrotów. Słychać, że pracuje nie równo, prawie gaśnie, ale obroty jakos sie utrzymują, ale po nastepnych probach dodania gazu od razu silnik gaśnie i znowu jest problem z odpaleniem. Więc czy problem może leżec w pompie wtryskowej ? Ponieważ zauważyłem z niej nieduży wyciek. Nie wiem czy był wczesniej ponieważ nie zagladałem w to miejsce bo wszystko było w porządku. Czy też mogło tak sie stać przez to, że mogł przeskoczyć rozrząd, ponieważ próbowałem odpalic samochod na pych z powodu rozładowanego akumulatora ?

Proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam.

jacek11 - 19-11-2014, 21:04

Na początek sprawdź filtr paliwa.
milo - 19-11-2014, 21:09

Masz przy filtrze pompkę naciśnij kilka razy i zobacz czy odpali , gdzie jest wyciek na pompie :?:
fimezis - 19-11-2014, 21:20

Ok sprawdze filtr. Wyciek jest chyba z takiego jakby dekielka na jej samym dole. Zobacze dokladnie rano, ponieważ jak zaglądałem było ciemno. Co może oznaczać wyciek z tego miejsca ? A z tym rozrządem jest mozliwe ? Czy nie mam powodu do zmartwien jeżeli w ogole odpalil ?
milo - 19-11-2014, 21:53

fimezis napisał/a:
Wyciek jest chyba z takiego jakby dekielka na jej samym dole

To jest od przestawiacza kąta wtrysku jest tłoczek sprężyna dekiel ma gumowy oring jesli o to chodzi
fimezis napisał/a:
Co może oznaczać wyciek z tego miejsca ?

Paliwo opada w pompie przez wyciek i zapowietrza się układ
fimezis napisał/a:
A z tym rozrządem jest mozliwe

Dla pewności sprawdz znaki na kołach i na obudowie czy się pokrywają

fimezis - 19-11-2014, 22:07

milo napisał/a:
fimezis napisał/a:
Wyciek jest chyba z takiego jakby dekielka na jej samym dole

To jest od przestawiacza kąta wtrysku jest tłoczek sprężyna dekiel ma gumowy oring jesli o to chodzi
fimezis napisał/a:
Co może oznaczać wyciek z tego miejsca ?

Paliwo opada w pompie przez wyciek i zapowietrza się układ
fimezis napisał/a:
A z tym rozrządem jest mozliwe

Dla pewności sprawdz znaki na kołach i na obudowie czy się pokrywają




Czy mówimy o tym miejscu które zaznaczyłem na zdjęciu ? Jeżeli tak, to wystarczy wymiana oringu, odpowietrzenie i bedzie smigać ?

milo - 19-11-2014, 22:16

fimezis napisał/a:
Czy mówimy o tym miejscu które zaznaczyłem na zdjęciu ?

Tak tylko uważaj po odkręceniu poleci paliwo
fimezis napisał/a:
Jeżeli tak, to wystarczy wymiana oringu, odpowietrzenie i bedzie smigać ?

To nie jest na 100 % powiedziane

fimezis - 19-11-2014, 22:18

W takim razie dzieki za informacje. Jutro postaram sie bardziej zapoznać z problemem. Oraz ewentualnie zwrócę sie znowu o pomoc.

[ Dodano: 23-11-2014, 14:37 ]
Problem z pompa rozwiązany, wystarczylo wymienic uszczelki. Ale niestety okazało sie, że padła uszczelka pod głowica, w warsztacie zauważyli podczas wymiany płynu, że wywala go pod ciesnieniem przez zbiorniczek wyrównawczy. Dodatkowo silnik ma przedmuchy, o czym wiedziałem już wczesniej. I w tej kwestii mam pytanie, czy to raczej przez głowice, czy tez bardziej prawdopodobne, że padły pierscienie ? Czy można to sprawdzic przez pomiar cisnienia ? Ponieważ proponowano mi przy okazji wymiane pierscieni. A nie chce sie nie potrzebnie naciagać na koszty.

milo - 23-11-2014, 17:34

Głowice trzeba sprawdzić czy czasem nie ma pęknięć i sprawdzić szczelność zaworów i musowo uszczelniacze zaworowe do wymiany
Jak uszczelka wydmuchana nie sprawdzisz dokładnie ciśnienia , jaki przebieg :?:

fimezis - 30-11-2014, 15:20

Okazało sie, że jest uszkodzony silnik (uszkodzone tuleje cylindrów) i uszczelka pod głowicą. Więc szukam innego silnika. Czy w tym modelu galanta e57a, we wszystkich rocznikach produkcji tego modelu były montowane takie same silniki diesla ?
milo - 30-11-2014, 15:42

W galancie takie same do 96 r w 97 wyszedł EA
fimezis - 02-12-2014, 21:44

Silnik wymieniony. Mam kilka pytan. Na zimnym silniku po chwili wlacza sie ssanie, dochodzi do okolo 1600 obrotow i spada po niecalej minucie do normalnych obrotow. Czy taka wartosc jest odpowiednia czy sa za wysokie. ? Ewentualnie gdzie sie to przestawia ?
Przy dodawaniu gazu słychać jakby cos sie przelewalo, bulgotalo. Stawiam na plyn w nagrzewnicy, czy mozliwe ze uklad nie jest odpowietrzony ? Czy problem moze lezec gdzies indziej, na starym silniku takiego zjawiska nie bylo.Dzieje sie tak na zimnym jak i cieplym silniku. Mam tez wrażenie, ze jakby troche zbyt slabo grzeje nawiew. Ale moze to takie odczucie przez aktualne temperatury :)

robertdg - 03-12-2014, 07:37

Sprawdź poziom płynu chłodniczego, uzupełnij w razie konieczności, dodatkowo sprawdzić mozesz korek chłodnicy jezeli objaw ten nie ustąpi to mozliwe że pompa wody kończy swój zywot, trzeba to jednak dokładniej sprawdzić/pojeździć
milo - 03-12-2014, 15:22

fimezis napisał/a:
Na zimnym silniku po chwili wlacza sie ssanie, dochodzi do okolo 1600 obrotow i spada po niecalej minucie do normalnych obrotow.

Przestawia się kąt wtrysku i tak będzie na zimnym wyższe obroty po rozgrzaniu spadną do normalnej wartości
fimezis napisał/a:
Ewentualnie gdzie sie to przestawia

Strzałka czerwona regulacja kąta wtrysku i dzwigni gazu
Strzałka niebieska termostat woskowy pod wpływem temperatury wysuwa się zmienia kąt wtrysku i popuszcza dzwignią gaz jak zimny odwrotna kolejność

Przeczyść jeszcze termostat woskowy potrafi się zapchać 2- rurki wejście i wyjście

fimezis - 04-12-2014, 22:08

Jednak wole z ta pompa udać sie do jakiegos specjalisty, poniewaz wole tam łap nie wsadzac. Wymieniając dzis pasek klinowy przy okazji zdjalem obudowe rozrzadu zeby zobaczyc stan paska. Zakrecilem kolem pasowym tym obok mocowania poduszki silnika, czy to jest od pompy wody ? Krecilo sie swobodnie, ale w pewnym momencie obrotu stawialo opor i bylo slychac szorowanie metalu. Co z tym robic ? Wieniac pompe wody i caly rozrząd ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group