To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] kolektor plastikowy na aluminiowy

yacek - 03-12-2014, 11:17
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] kolektor plastikowy na aluminiowy
witam mam pytanie czy kolektor aluminiowy występujący w gdi 1.8 cari . prawdopodobnie 125 KM pasował bedzię do gdi 1.8 122KM ?
robertdg - 03-12-2014, 19:32

Nie kojarzy by był ktoś kto próbowałby robić taką hybryde, napewno jest inny zawór EGR a co za tym idzie to i połaczenia bedą zmodyfikowane. Wypadałoby miec oba, porównac, zbadac mozliwośc zrobienie adapatacji, pytanbie czy warto skoro z rozbiórki kolektory nie sa specjalnie drogie.
ross - 03-12-2014, 21:31

Czy inna przepustnica będzie pasowała?
Bartek - 03-12-2014, 22:30

Wszystko jest inne włącznie z pompą WC i przewodami paliwowymi.

Co na celu ma ta modyfikacja?

yacek - 04-12-2014, 18:18

Bartek napisał/a:
o na celu ma ta modyfikacja?

W planach mam założenie lpg ll generacji i po wystrzale może trzeba bedzie wymienić kolektor, dlatego ll generacja ponieważ po jakimś czasie padną wtryski i wtedy sekwencja już nie odpali

apg2312 - 04-12-2014, 20:10

W planach to może i masz. Ale ciekawy jestem, gdzie znajdziesz gazownika, który do silnika GDI zainstaluje Ci LPG II generacji. Nooo...to znaczy, owszem, w końcu nasz klient, nasz pan, jak się uprzesz, to zainstalują Ci nawet generator holzgasu czy kocioł parowy z Titanica - klient płaci, klient wymaga :P

Proponuję, dowiedz się więcej o budowie i zasadzie działania zarówno silnika GDI, jak i instalacji LPG.

MichciuGT - 04-12-2014, 20:23

apg2312 dobrze mówi, a przy okazji powiem że jak by się odpalało zimny samochód tylko na gazie to membrana w parowniku tego długo nie wytrzyma, dodam że gaz II generacji to proszenie się o kłopoty w tym silniku
plecho1 - 04-12-2014, 20:31

Też potwierdzam, że 2 generacja do GDI to proszenie się o kłopoty z silnikiem i to nie tylko z samymi wtryskami. Ja zmieniłem GDI na 1.6 aby założyć LPG i to jest najsensowniejsze rozwiązanie jeśli chcemy jeździć Carismą na LPG. Jakiś rok temu jeden użytkownik GDI deklarował, że po montażu II generacji do takiego auta będzie na bieżąco opisywał wrażenia z jazdy ale jednak po montażu jakoś dziwnie szybko zamilkł.
apg2312 - 04-12-2014, 20:40

plecho1 napisał/a:
Ja zmieniłem GDI na 1.6 aby założyć LPG i to jest najsensowniejsze rozwiązanie jeśli chcemy jeździć Carismą na LPG.

Dodam może tylko, że jeśli chcemy jeździć Carismą II, poliftową ;) W przedliftowej był większy wybór, jest jeszcze silnik 1.8 SOHC 115KM, taki jak mój :)

plecho1 - 04-12-2014, 20:46

Ale te silniki były montowane tylko do 1997 r. więc takich aut wcale nie jest dużo a już na pewno w dobrym stanie.
apg2312 - 04-12-2014, 21:11

Moja jest w dobrym stanie :P
Bartek - 04-12-2014, 22:17

Wymień na taki kolektor..... http://img08.allegroimg.p...6/57/4769565720 razem z resztą do niego pasującą - to jedyny sensowny sposób zagazowania GDi (sprawdzony w 3 przypadkach, nalatane duuuużo km bez stresu). Każdy inny sposób to downgrade lub proszenie się o kłopoty..... pomyślałeś poza tym który gazownik zalegalizuje Ci instalację z mixerem?
i9i - 04-12-2014, 22:32

yacek napisał/a:
W planach mam założenie lpg ll generacji i po wystrzale może trzeba bedzie wymienić kolektor, dlatego ll generacja ponieważ po jakimś czasie padną wtryski i wtedy sekwencja już nie odpali

Nie wiem co masz za gazownika, ale ja sekwencję mogę bez kropli benzyny odpalać, w MPi-ku oczywiście. Powiedz lepiej, że chcesz to jak najtaniej ogarnąć. Listwa wtryskowa kompletna kosztuje 50 zygla.
Ale do sedna. ECU pracuje pracuje w dwóch trybach: uwarstwionym i ubogim. Tryby te nie różnią się tylko dotryskiem paliwa ale jeszcze czasem wtrysku i zapłonu oraz wyprzedzeniem zapłonu. W tryb ubogi przechodzi dynamicznie i jest zależny od obciążenia, ale to wszystko już zapewne wiesz i masz obcykane jak ten komputer ogarnąć by na gazie śmigał silnik.
A tak na marginesie to chętnie pokibicuję projektowi w czasie testów. Bo tak naprawdę nikt nie opisywał jakim stylem jeździł, czy łapał zamuły, kiedy zdechły wtryski i w jaki konkretnie sposób no i ile to pali gazu. Także nie hejtujemy i czekamy na dziennik pokładowy, gdyż w ogólnym rozrachunku może sięto okazać zabiegiem opłacalnym (licząc wszystkie koszty od montażu po śmierć silnika i jego wymianę). :biggrin:

yacek - 05-12-2014, 17:16

znalazłem gazownika który wstępnie się zgodził zobaczymy
czy założy

[ Dodano: 05-12-2014, 17:18 ]
Wymień na taki kolektor..... http://img08.allegroimg.p...6/57/4769565720 razem z resztą do niego pasującą
a tak dokładnie to co to za kolektor?

Bartek - 05-12-2014, 17:30

z silnika 6A13


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group