Space Star Techniczne - [MSS ALL] KOŁA Rozstaw śrub
Anonymous - 25-10-2005, 22:03 Temat postu: [MSS ALL] KOŁA Rozstaw śrub mam alufelgi 15" ( 8 szprychowe) orginalne mitsubishi a na zime chcial bym kupic blachy... w zwiazku ztym mam pytanie jaki jest rozstaw śrub?
TNT - 25-10-2005, 22:14
4x114,3 Standard mitsu
Anonymous - 25-10-2005, 22:35
A otwór centrujący? Czy któryś producent ma taki sam rozstaw śrub a inny otwór centrujący?
Anonymous - 25-10-2005, 22:39 Temat postu: Re: Rozstaw śrub
Gotek napisał/a: | a na zime chcial bym kupic blachy... |
Kup alufelgi !!!
Teraz wszystkie są lakierowane i sól im niestraszna. Niektóre są nawet reklamowane jako zimowe. Różnica w cenie prawie żadna (dostępne są tanie modele w cenie dwieście i trochę złotych) a w wyglądzie kolosalna!
Anonymous - 26-10-2005, 00:05
To jak mógł byś to daj mi jakaś strone z takimi felgami... ewentualnie link z allegro z góry dziekuje...
Anonymous - 26-10-2005, 07:49
Sorki, że ja ciągle swoje....
Stefan kiedyś mi się chwalił, że kupił fele do spejsa z innym otworem centrującym i właściwie trzymały się tylko na śrubach - trzeba było je wyważać na samochodzie. Ja też zeszłą zimę spędziłem na felach z dobrym rozstawem, ale otwór centrujący był 1mm wiekszy, przez co czułem się dyskomfortowo. W tym roku kupiłem właściwe fele, a tamte zwyczajnie opchnę właścicielowi skody (bo subi i skoda mają właśnie taki sam rozstaw ale inny otwór).
Tak więc ostrożnie. Zwłaszcza z zakupami przez internet.
Student - 26-10-2005, 10:04
W Mitsu standard to:
1, 4x100mm średnica otworu centrującego to 56mm: Carisma 1.6 i chyba 1.9 td, i chyba colt się łapie
2, 4x114.3 średnica otworu centrującego 67mm: np.Carisma 1.8 GDi i DID
3,offset przeważnie 44-46 ale to już zależy od bryczki.
luk_szc - 26-10-2005, 11:55
Trochę opisali tu
link
link
Bartek - 26-10-2005, 12:13
Uwaga na alusy po 200 zl...... Mientkie sa niesamowicie, ladnie wygladaja, ale po 2 sezonach mozna je oddac zulowi zbierajacemu puszki.... Lepiej kupic stalowki lub markowe fele do 3 lat uzywane, niz nowy badziew.....
Z otworami centrujacymi nie ma zadnego problemu:
Jak jest zbyt maly trzeba dac fele do przetoczenia - operacja kosztuje ok. 15-20 zl/fela w renomowanych zakladach jest pewnosc dobrej roboty (ja przetaczalem z 64 na 66,7 Borbety z Hanki)
Jak jest zbyt duzy - pierscienie centrujace do kupienia w dobrych sklepach z felami - warto, zeby byly metalowe, bo widzialem juz plastikowe
Anonymous - 26-10-2005, 12:45
ja mam plastkiowe pierscienie centrujace. a raczej ich nie mam bo popekaly i w 2 felgach juz tylko polowa pierscienia zostala. kapa
Matejko - 26-10-2005, 12:47
w kazdych alufelgach jakie mialem byly plastikowe pierscienie i nie bylo z nimi zadnego klopotu, o metalowych slyszalem ze sie zapiekaja/utleniaja czy cos i pozniej jest problem
luk_szc - 26-10-2005, 13:05
Metalowe / stalowe pierścienie powinno się zabezpieczać takim syfem z miedzią sproszkowaną w aerozolu , natomiast co do plastikowych - to całą siłę jednak przenosi tarcie między felgą a przylgą na piaście a czpień centrujący ma za zadanie ustalić położenie felgi w "środkowym położeniu" i jest tam trochę luzu , jakby to było na sztywno to by felgi nie ściągnął . A jakby na śrubach nie trzymało to to by się wytłukło w pięć minut i luz by się powiększał.
Anonymous - 26-10-2005, 19:54
Gotek napisał/a: | To jak mógł byś to daj mi jakaś strone z takimi felgami... ewentualnie link z allegro z góry dziekuje... |
Tu można pooglądać alufelgi
Ale tylko pooglądać i sprawdzić jakie są ceny - zakup alufelg przez internet to nie jest dobry pomysł - szczerze odradzam.
A tu trochę pisałem o moich problemach z doborem alufelg
Szczególnie polecam fragmeny o obcieraniu i możliwości bezproblemowej wymiany felg na pasujące do Space Stara.
[ Dodano: 26-10-2005, 22:10 ]
Bartek napisał/a: | Uwaga na alusy po 200 zl...... Mientkie sa niesamowicie, ladnie wygladaja, ale po 2 sezonach mozna je oddac zulowi zbierajacemu puszki.... |
Konkrety proszę, przykłady a nie stereotypy !
Niżej prezentuję produkt 15" za 260 zł z certyfikatem TUV.
WYGLĄD FELGI
Tu adres producenta
DOTZ Leichtmetallräder GmbH
Industriestr. 4-6
53721 Siegburg
Germany
Zwracam uwagę, że nie są to Chiny, Tajwan czy Rosja tylko Niemcy.
Strona producenta
Zamiast powyższych można sobie kupić stalowe 14" za 220 + kołpaki więc jest nad czym pomyśleć.
[ Dodano: 26-10-2005, 22:16 ]
Bartek napisał/a: | Lepiej kupic stalowki lub markowe fele do 3 lat uzywane, niz nowy badziew..... |
Kwestia podejścia do tematu.
Ja sprzęt tzw. markowy mało używany bojkotuję z zasady - KRADZIONEGO NIE KUPUJĘ a tzw. używane jest zawsze podejżane !!!
Dyrdymał o wspaniałych nieprzebranych szrotach proszę mi nie wstawiać bo felga z rozbitego auta prosta nie będzie nawet po tzw. profesjonalnym prostowaniu.
Anonymous - 10-11-2005, 16:54
A więc co nastąpiło... kupiłem alu felgi i do tego udało mi sie jeszcze znaleść orginalne mitsubishi 15" bardzo mi sie podobają i jestem zadowolony. Na poczatku załozyli mi 65 i obcierały o nadkola i zmienili na 55 i jest dobrze... gość mowił ze to znaczy ze auto było obinżane czy to prawda??:> mozna na takiej podstawie powiedziec ze auto bylo obnizane? Jak chcecie to wysle wam zdjecia moich "nowych" kół.
Pozdrawiam
Bartek - 10-11-2005, 17:13
tomoto napisał/a: |
Konkrety proszę, przykłady a nie stereotypy !
Niżej prezentuję produkt 15" za 260 zł z certyfikatem TUV.
WYGLĄD FELGI
Tu adres producenta
DOTZ Leichtmetallräder GmbH
Industriestr. 4-6
53721 Siegburg
Germany
|
BUUUUUUUUUUUUUUUHAHHAHAHAAHHEHEHEHEHEEHEHEHEEHE
dokladnie takie pogiete w chinskie paragrafy lezaly u mnie w garazu i nie bylo silnych, zeby je wyprostowac - wytrzymywaly 2 tygodnie - poszly na zlom.......... MADE IN GERMANY a jakze - jezdzily dokladnie 2 (slownie dwa) sezony letnie..... Jezdzily na NOWYM samochodzie, kupione NOWKI sztuki z faktura i gwarancja, ktora byla ABSOLUTNIE nieegzekwowalna (uszkodzenia mechaniczne nie podlegaja gwarancji).....
Edit: przepraszam - lezaly 16" nie 15 ale wzor dokladnie taki
|
|
|