[96-02]Colt CJ0 - Wymiana płynu chłodniczego,hamulcowego i oleju wspomagania
krzysieg - 04-12-2014, 21:22 Temat postu: Wymiana płynu chłodniczego,hamulcowego i oleju wspomagania Witam
Płyn chłodniczy ma odpowiednio niską temperaturę zamarzania ale chciałbym go niedługo wymienić ponieważ już jest stary (w najlepszym wypadku 4 lata) i mogą już nie działać inhibitory korozji, po za tym jest czysty .
Chciałbym wymienić sam bez kanału i bez spuszczania go z silnika tylko z samej chłodnicy .
Po spuszczeniu z chłodnicy , chłodnice bym zalał wodą demineralizowaną odpalił poczekał aż termostat się otworzy i pójdzie w obieg żeby przepłukać układ .
Następnie zlanie wody z pozostałym płynem i zalanie chłodnicy nowym płynem (koncentratem bo w układzie pozostanie woda ) .
robertdg - 04-12-2014, 22:28
Pytanie dotyczy zatem czego, bo wykonać to raczej będziesz potrafił skoro opisałes pewna idee
krzysieg - 05-12-2014, 01:31
Sposób który podałem jest dużo prostszy od typowej wymiany
(spuszczanie płynu z całego układu , odpowietrzanie) tylko nie wiem czy prawidłowy ?
W moim rejonie nie ma problemów z twardą wodą , nie wiem czy jest sens kupować
destylowaną do płukania/rozrabiania z koncentratem ? a trochę tego pójdzie .
Stosować preparat do czyszczenia chłodnicy ?
mkm - 05-12-2014, 05:18
Sposób jest nieprawidłowy, bo wbrew pozorom w bloku silnika jest dużo płynu, więc zostawiasz sporo starego.
Nie jest go też prosto usunąć - "wypłukać"/"wydmuchać"
Odpowietrzyć i tak powinieneś.
Powinny być odpowietrzniki, które odkręcasz przy nalewaniu płynu (przynajmniej w CA są), a jak nie to minuta, dwie na otwartym korku i powinno być gotowe.
Tylko woda demineralizowana/destylowana.
3zł za 5 litrów to dużo?
Preparat do czyszczenia chłodnic? Po co?
Jeżeli jesteś pewny, że chłodnica wytrzyma to stosuj - jak jeszcze masz oryginał to ja bym nie ryzykował - te stare chłodnice to często trzymają szczelność właśnie na tym "kamieniu"
krzysieg - 05-12-2014, 18:17
Po tym jak to napisałem zobaczyłem na stronie firmy Prestone
sposób wymiany podobny do tego co napisałem .
Ale zanim wyleci czysta woda bez płynu z chłodnicy to bym musiał chyba z 10 razy
napełnić /odpalić do nagrzania/opróżnić .
Ostatnio na orlenie kupiłem 1 litr wody za 4 zł , większych nie było , musze się rozejrzeć
gdzie są duże i tanie .
apg2312 - 05-12-2014, 19:06
krzysieg napisał/a: |
Ostatnio na orlenie kupiłem 1 litr wody za 4 zł , większych nie było , musze się rozejrzeć
gdzie są duże i tanie . |
Zazwyczaj w sklepach motoryzacyjnych występuje woda demineralizowana w 5 litrowych kanistrach. Oczywiście, w mięsnym czy pasmanterii też się możesz rozglądać, to na pewno nie zaszkodzi
Z drugiej strony - szczerze, to ten Twój sposób wymiany płynu jest o kant potłuc. Raz, że czas, dwa, że koszty, a trzy, to w ogóle usiłujesz kombinować jak koń pod górkę.
Jak nie masz dostępu do kanału/najazdu, to po prostu podjedź na jakiś warsztat. Ile zapłacisz za wymianę ? 30 zł ? 50 zł ? Plus oczywiście koszt nowego płynu (ja zaszalałem, i kupiłem do Cari volkswagenowski koncentrat G12++). Mechanik spuści płyn, naleje nowy, odpowietrzy i wyjeżdżasz.
Jak gość wie co robi, to 10-20 minut i odbierasz auto. Bez kombinowania i brudzenia rączek
krzysieg - 06-12-2014, 02:59
W takim razie oddam autko do warsztatu bo i tak powinienem wymienić
płyn hamulcowy który ma już ponad 3 lata , chyba nie ma sensu się bawić w sprawdzanie w zawartość wody skoro powinno się wymieniać co 2 lata...
Stary płyn hamulcowy to organika , chyba dobry pozostać przy nim czy jest coś lepszego ?
Jest jeszcze taka sprawa że olej do wsp. kierownicy miał niewielki ubytek , uzupełniłem
Hipolem Dexron II lub IID .
To było dawno a to moje pierwsze auto i wlałem to co sprzedawca polecił , w tej chwili był uzupełnił jakimś uniwersalnym mieszalnym z innymi np. prestone , stary miał kolor żółty a hipol czerwony .
W zbiorniczku olej jest jasny czysty ale nie wiem jak w układzie i czy był wogóle wymieniany więc chyba też wymienić ?
Pompę czasem lekko słychać przy mocnym skręcaniu ale to raczej jej normalna praca , zawsze tak było ,dźwięk podobny do tego jakby się jakiś silniczek włączał .
Jaka jest różnica między dexron II a IID ?
Zastanawiam się nad tym :
Mobil
i nad tym : Valvoline
Myśle że obydwa odpowiednie , który lepszy ?
mkm - 06-12-2014, 15:44
krzysieg napisał/a: | W takim razie oddam autko do warsztatu |
No i masz z głowy problem z utylizacją starego płynu, bo w kanał lub glebę puścić go nie wolno.
krzysieg napisał/a: | Stary płyn hamulcowy to organika , chyba dobry pozostać przy nim czy jest coś lepszego ? |
Praktycznie wszystko inne jest lepsze - ja leję Castrola.
krzysieg - 07-12-2014, 11:10
Płyn hamulcowy kupie Valvoline Dot 4 , 1 litr chyba starczy ,
oleju silnikowego używam tej firmy , myśle że porządna .
Zastanawiam się jeszcze nad ukł. wspomagania , z tego co wyczytałem to
olej jest cały czas w obiegu , czyli w całym układzie będzie w takim stanie
jak w zbiorniczku , czyli jest ok tyle że ten hipol był dolewany
ale się wymieszał więc nie wiem .
robertdg - 07-12-2014, 11:28
Z reguły płynu w układzie wspomagania sie nie wymienia, ale jeżeli już wymieniać to pod cisnieniem przelewajac stary płyn/wypłukując układ - trzeba wtedy użyć koło 2 litrów płynu na samo płukanie w trakcie płukania krecac kierownica prawo lewo
krzysieg - 07-12-2014, 11:48
Na innych forach czytałem że wymieniali bo był ciemny czarny .
U mnie wyglądał idealnie był bardzo jasny bezbarwny może lekko żólty , tyle że dolałem ten hipol i jest jasnoczerwony teraz ale jest jednolity i nie ma żadnych problemów(od 4 lat) więc chyba dobrze się zmieszały . Chyba zostawie jak jest ?
Sorry że tak zawracam głowę ale wole tu zapytać niż mechanika który niepotrzebnie naciągnie na koszty wymiany + 3 litry oleju z płukaniem .
robertdg - 07-12-2014, 13:28
Jezeli nic sie nie dzieje ze wspomaganiem a płyn zachowuje normalny stan pracy to zostaw to jak jest
|
|
|