To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - jazda z reduktorem

thekingisback - 26-12-2014, 11:12
Temat postu: jazda z reduktorem
witam jak w temacie jak ostatnio jezdzilem z reduktorem 4llc to bardzo bylo czuc spalone sprzeglo , czy moze byc to spowodowane tym ze jedzilem glownie na 1 biegu ale przy niewielkiej predkosci. skrzynia manual. Nie mam doswiadczenia jazdy w terenie
Georg - 27-12-2014, 20:10
Temat postu: Re: jazda z reduktorem
thekingisback napisał/a:
(...) jak ostatnio jezdzilem z reduktorem 4llc to bardzo bylo czuc spalone sprzeglo , czy moze byc to spowodowane tym ze jedzilem glownie na 1 biegu ale przy niewielkiej predkosci.

...brałeś zakręty w szorstkim terenie?

thekingisback - 27-12-2014, 23:12

tak , to był teren piaszczysty , podjazdy , górki , troche wody .
Georg - 28-12-2014, 15:10
Temat postu: Re: jazda z reduktorem
Piach jest raczej miałkim podłożem...
Określenie "szorstki teren" dotyczy kwestii braku uślizgu kół. Taka jazda w ostrych łukach, z reduktorem zapiętym na 4LLc jest niezalecana a nawet zabroniona*.
Wykonaj podobną jazdę, ale na wprost - do przodu, do tyłu - bez znaczenia i sprawdź, czy poczujesz ten swąd; zapachy sprzęgła i rozgrzanego oleju można pomylić...

*) Cytat z instrukcji obsługi:
Nigdy nie jedź z położeniem 4HLc lub 4LLc po utwardzonych drogach (...) Może to wpłynąć na podniesienie temperatury mechanizmu różnicowego z możliwością uszkodzenia jego podzespołów.

- Pozdrawiam

thekingisback - 30-12-2014, 12:21

okey dzieki , jak bede mial czas to sproboje tak jak pisales.

[ Dodano: 10-01-2015, 23:53 ]
a jeszcze mam pytanie bo ja nie mam tego przycisku blokady dyfru r/d lock po lewej stronie kierownicy, tylko mam tam esp, i czy jak jezdze w terenie w trypie 4HLC , 4LLC to czy mam wylaczyc to esp czy jezdzic z tym?

var1at - 10-02-2015, 13:45

thekingisback napisał/a:
okey dzieki , jak bede mial czas to sproboje tak jak pisales.

[ Dodano: 10-01-2015, 23:53 ]
a jeszcze mam pytanie bo ja nie mam tego przycisku blokady dyfru r/d lock po lewej stronie kierownicy, tylko mam tam esp, i czy jak jezdze w terenie w trypie 4HLC , 4LLC to czy mam wylaczyc to esp czy jezdzic z tym?

Wyłączyć. Do jazdy w terenie wyłącza się ESP, ABS i ASR (co tam kto ma w aucie)...

Georg - 10-02-2015, 21:48

thekingisback napisał/a:
... jeszcze mam pytanie bo ja nie mam tego przycisku blokady dyfru r/d lock po lewej stronie kierownicy, tylko mam tam esp, i czy jak jezdze w terenie w trybie 4HLC , 4LLC to czy mam wylaczyc to esp czy jezdzic z tym?

Nie pamiętam jak jest w L200 - ale, jeżeli nie masz opcji blokady tylnego dyfra, to prawdopodobnie zastępuje ją układ stabilizacji/kontroli trakcji. Układ ten powinien się samoczynnie wyłączać w pozycji 4LLc. Przy zapiętym 4HLc i nie wyłączonej stabilizacji/kontroli trakcji ostra jazda w terenie mogła dać objawy, które opisałeś na początku tematu.

thekingisback - 14-02-2015, 00:22

już po problemie , okazało sie ze zle operowałem sprzegłem i przypaliłem je ,ale po kilku jazdach na zwirowni juz jest okey. Dzieki za rady. Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group