To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Grzechot na zimnym silniku

GrzechuB - 31-12-2014, 14:02
Temat postu: [I 2.0] Grzechot na zimnym silniku
Witam, po odpaleniu silnika coś dość mocno grzechocze na dole.
Starałem się to zlokalizować i:

Głowica/popychacze raczej nie - niżej
Skrzynia/sprzęgło - nie ta strona, bez zmian po wciśnięciu sprzęgła
Kompresor klimatyzacji - bez zmian po włączeniu/wyłączeniu
Pasek wieliklinowy równo chodzi na tyle na ile widać na kółkach
Odgłos jest taki jak poważna awaria, ale tylko max 2-3 minuty
Rozrząd był robiony (ponoć-pytałem już po zakupie) 50.000 km temu
Czy była wymieniana pompa wody i napinacz nie wiem
Czy napinacz hydrauliczny lub pompa wody może powodować takie objawy?

Pozdrawiam

elektryk - 02-01-2015, 12:25

Ja bym obstawiał pompę wody, jak się u mnie wyrobiło łożysko w pompie to odgłosy też miałem koszmarne, zdejmij pasek alternatora i słuchaj. Dostęp jest łatwy i demontaż prosty.
GrzechuB - 02-01-2015, 13:15

Dzięki sprawdzę :D
Tylko dlaczego po chwili się uspokaja?
Nie ma szans żeby cokolwiek rozgrzało się na tyle by skasowało luzy
A napinacz po chwili pracy może się zrobić ciaśniejszy/sztywnieszy?
Nie znam zasady działania
Myślałem jeszcze o wałkach balansowych,ale to raczej stukałoby po rozgrzaniu jak olej rzadszy

elektryk - 02-01-2015, 23:12

Jeśli to pompa to może pod wpływem tarcie łożysko się usztywnia.
Napinacz też mógłby być przyczyną, ale jak zdejmiesz pasek alternatora to wykluczysz część elementów. Żeby diagnozować dalej po zdjęciu paska alternatora trzeba odkręcić kółko od pompy i zdjąć osłonę rozrządu. Kółko od pompy się odkręca długim kluczem nasadowym 10 przez otwór technologiczny w belce.

GrzechuB - 03-01-2015, 20:28

Oczywiście zobaczył,że chcę pogrzebać i... cisza .
Poczekam może jak temp spadnie się odezwie
Rozrząd wymienię na wszelki wypadek tylko że mechanik nosem kręci na zestaw SKF

Pozdrawiam i dzięki za odzew

niunius2006 - 18-01-2015, 21:01

może zawory ci klepią. Posłuchaj skąd dochodzi ten chałas
GrzechuB - 10-02-2015, 08:47

Napinacz można było wcisnąć palcem ... Luz na pasku ok 3 cm ... Więcej szczęścia jak rozumu ... Powyżej 3000 obrotów buczenie - prawdopodobnie ustawienie wałków balansowych
Afordos - 13-04-2015, 18:03

Podobna sprawa występowała i znana jest w Mazdach 6 MPS. Tam po odpaleniu, jest przeraźliwe grzechotanie.

Po chwili mija, kolejne odpalania na ciepło grzechotanie jest, trochę krótsze ale głośne.

Rozwiązaniem był rozrząd, nie wiem co dokładnie, ale wiem, że rolki, napinacze były robione i po tym było ok. Do tego jeszcze było nadmierne dymienie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group