To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A/W 2.4] problemy z obrotami na tzw luzie

lap-topy - 03-01-2015, 10:23
Temat postu: [EA3A/W 2.4] problemy z obrotami na tzw luzie
Witam
Przepraszam na wstępie że może jest taki już post ale czytałem szukałem i nie znalazłem
Mama Galanta 2000 rok model Avance silnik 2,4 GDI benzyna skrzynia manual .

Samochód po sylwestra zrobił mi niespodziankę , wiadomo że był mróz a 2 stycznia przyszła odwilż i zaczęło się dziać tak .
Po odpaleniu silnika świeci się cheack engine , jak naciskam pedał gazu to obroty jakby jeszcze bardziej zwalniały na np orientacyjnie 400 , jak puszcze pedał obroty znów są na około 900 - 1000 , jak włączę 1 bieg i dodaje gazu samochód jakby prawie gasł.

Po odłączeniu akumulatora i nieważne czy to zrobię na 10 minut czy na 1 h , wszystko wraca do normy , i wówczas nie świeci się cheack engine silnik normalnie pracuje , samochód ma przyśpieszenie na obrotach i podczas jazdy , ale jak wyłączę silnik i znów włączam stacyjkę znów jest to samo , małe obroty pedał jakby martwy ja go naciskam a obroty w dół .

po odłączeniu takiego kabelka za filtrem powietrza obroty faluja 400-1000 , jak podłącze są stałe .
w silniku nic nie puka nic nie stuka , wszystkie płyny , oleje są , alternator pokazuje 14,11 - 14,13 V
proszę o pomoc
Z poważaniem
Paweł

Bartek - 03-01-2015, 11:38

Rocznik 2000 przed liftem czy po lifcie w 2000 roku? (108 czy 110 KW?)

Jeżeli przed, czyli wersja 110 KW - łatwo odczytasz błąd, jeżeli po lifcie najłatwiej odczytać błąd w serwisie ;) - od tego musisz zacząć lub zalogowć się na forum.jasnowidz.pl

milo - 03-01-2015, 11:54

lap-topy napisał/a:
Po odpaleniu silnika świeci się cheack engine ,

Podłącz pin 1 z 4 w złączu OBD2 i włączasz zapłon - kontrolka silnika wymruguje błędy

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

lap-topy - 03-01-2015, 20:02

po rozkręceniu tego elementu
i wyjęciu za filtrem powietrza ukazał mi się bardzo podobny przedmiot , ale ta część jakby plaster miodu był cały pogięty i leżał na ruże gumowej prawie w silniku
czy możliwe żeby sama odpadła , nadmienię że filtr powietrza jest cały nieporozrywany.
Możliwe że nie wytrzymał zmian temperatury mróz / odwilż i się odkleił ???
w ubiegłym roku wymieniałem filtr i ta część była cała


<br>

robertdg - 03-01-2015, 20:13

Bez powodu ten element tam sie nie znalazł, tymbardziej że znajduje sie przed czujnikami pomiarowymi i po drodze w kierunku silnika napewno by sie z nimi spotkał najprawdopodobniej uszkadzając je.
KsiadzRobak - 05-01-2015, 08:16

ten plaster to coś w rodzaju kierownicy powietrza - jest niezbędny dla prawidłowego pomiaru MAF (mass air flow)
lap-topy - 05-01-2015, 10:04

wyprostowałem go ale to nic nie daje.
po wyprostowaniu wiadomo powietrze i tak będzie się różnie rozchodziło .
Zastanawia mnie jedno dlaczego odpadł , filtr jest cały więc - hm ze starości :(

No nic kupiłem na alledrogo drugi od takiego samego silnika z tymi samymi numerami serii 501 i E5xxxxxx jak przyjdzie i podmienię dam informacje dla pozostałych użytkowników.
Pozdrawiam

[ Dodano: 16-01-2015, 10:31 ]
wymieniłem przepustnice kupiona na alledrogo i wszystko działało jak powinno 4 razy . Po 4 godzinach wsiadłem przekręcam stacyjke a tam znów to cholern..... żółte światło , i standardowo obroty do 2 - 3 tyś pedał w podłodze a on sunie jak towarowy na wiadukcie

Pozdrawiam

[ Dodano: 17-01-2015, 14:03 ]
po spięciu pinów mryga kontrolka silnika 9 razy długo i 5 razy krótko, oprócz tego mryga ABS

[ Dodano: 17-01-2015, 16:56 ]
oto chyba wszystkie kody OBD ale mojego nie widze

www.thegalantcenter.org/s...des-ALL-of-them

[ Dodano: 17-01-2015, 17:03 ]
a to filmik tego problemu
problem na filmie

Bizi78 - 18-01-2015, 10:46

Up.
lap-topy - 18-01-2015, 11:14

up ?
Bizi78 - 18-01-2015, 11:44

Co do błędu silnika:
95 - Throttle valve control servo motor (Motor 1st phase malfunction) system.

Co do ABS to błędy 21, 23,24.

[ Dodano: 18-01-2015, 11:52 ]
Tutaj masz opis błędów silnika CE w Twoim GDi:



Tutaj opis diagnozy błędu 95:


robertdg - 18-01-2015, 12:10

lap-topy, padł siłownik przepustnicy - przepustnica do regeneracji o ile ktoś wczesniej w nią nie ingerował
KsiadzRobak - 19-01-2015, 10:11

Myślę, że Bartek będzie w stanie pomóc - tam się odkleja coś w przepustnicy (magnes?) i mało kto potrafi to potem ustawić.
lap-topy - 19-01-2015, 12:08

patrzyłem ceny Obłedne do silników 18 2.0 tanie jak barszacz 40 -80 zł nawet patrzyłem z bratem do BMW 740 cena 130 zł , a do mojego silnika 299 i w góre

[ Dodano: 19-01-2015, 12:14 ]
P.S jestem od niedawna na forum , czy jakiś kontakt do tegoż Pana można prosić

Bizi78 - 19-01-2015, 12:43

lap-topy napisał/a:
czy jakiś kontakt do tegoż Pana można prosić

:arrow: http://forum.mitsumaniaki...viewprofile&u=6

PeresQ - 13-11-2015, 11:33
Temat postu: Galant 2.4 GDi faluje i gasnie
Witam wszystkich serdecznie

zwracam sie z prosba o pomoc

Mam problem z moim galantem gdy wlącze silnik i wrzuce luz to samochód falauje na obrotach i podczas jazdy na luzie potrafi zgasnąc podpinałem komputer i nie wykazało zadnego błedu mial ktos moze taki problem jezeli tak to porsze o pomoc pozdrawiam

Galant 2.4 Gdi 2000r



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group