Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu, Co wymienić przy okazji!?
Kamacz - 08-01-2015, 21:40 Temat postu: Wymiana rozrządu, Co wymienić przy okazji!? Siemka, Będę wymieniał kompletny rozrząd z firmy Aisin:) (Dokładniej mechanik)
Mam pytanie do was, jakie elementy i uszczelki można wymienić przy okazji żeby później się nie bawić. Z góry Dzięki!:)
robertdg - 08-01-2015, 22:33
Simmeringi wałków i wału korbowego, pompa wody - niby nie pędzona z rozrządu ale do jej wymiany trzeba zrzucac pasek, paski alternatora i wspomagania/klimy, płyn chłodzacy.
Kamacz - 12-01-2015, 19:39
A jakie uszczelki i uszczelniacze będę potrzebował? Chcę już zakupić wszystko i oddać auto do mechanika:)
robertdg - 12-01-2015, 19:53
Uszczelniacze wałków rozrządu (numery oryginału, sztuk 2) MD153103 zamiennie MD133317, uszczelniacz wału korbowego MD168055
Kamacz - 13-01-2015, 20:43
Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi:), ale to nie wszystko:) mam jeszcze jedno pytanie, czy dużo zabawy będzie z wymianą uszczelniaczy zaworowych?:)
robertdg - 13-01-2015, 21:13
Jest trochę roboty, jest ich 16, a jak planujesz wymieniac bez demontazu głowicy to przy okazji zrzucania rozrządu w sam raz, dodatkowo płukanie magistrali olejowej i hydropopychaczy za jednym zamachem warto zrobić
MichciuGT - 13-01-2015, 21:29
robertdg co masz na myśli pisząc o płukaniu magistrali olejowej i hydro? (na czym to polega)
robertdg - 13-01-2015, 21:55
Wypłukanie i sprawdzenie hydraulicznych popychaczy oraz kanałów olejowych
Kamacz - 13-01-2015, 22:05
Mam rozumieć że wymiana uszczelniaczy zaworowych może przebiec tylko i wyłącznie przy demontażu głowicy itp?
MichciuGT - 13-01-2015, 22:14
robertdg, w inny sposób zadam pytanie, jakiś środków użyć aby przy okazji rozrządu wypłukać kanały olejowe? i jakie czynności przy tym są potrzebne?
tzn. do tego potrzebujemy, płukanki do oleju, oleju, sprężonego powietrza, benzyny ekstrakcyjnej... ? i w jaki sposób, przed rozbieraniem rozrządu wlać płukankę do silnika, przedmuchać powietrzem... ?
nie wiem jak w GDI (ktoś coś pisał o dwóch częściach głowicy), ale zazwyczaj da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez demontowania głowicy ustawiając tłok w górnym położeniu, albo zamiast świecy wkręcając przejściówkę i wtłaczając sprężone powietrze aby zawory nie wleciały do środka cylinda
robertdg - 13-01-2015, 22:58
Kamacz napisał/a: | Mam rozumieć że wymiana uszczelniaczy zaworowych może przebiec tylko i wyłącznie przy demontażu głowicy itp? | Mając odpowiednie narzędzia MichciuGT napisał/a: | da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez demontowania głowicy | zwyczajowo dzięki MichciuGT napisał/a: | zamiast świecy wkręcając przejściówkę i wtłaczając sprężone powietrze aby zawory nie wleciały do środka cylinda |
MichciuGT napisał/a: | jakiś środków użyć aby przy okazji rozrządu wypłukać kanały olejowe? i jakie czynności przy tym są potrzebne? | Nafta, spręzone powietrze, przetyczka, po całym zabiegu oczywiście nowy olej
ross - 14-01-2015, 13:55
Warto sprawdzić czy olej dostaje się do otworów świecowych , bo chcąc uszczelnić trzeba odkręcić głowicę przed zamontowaniem nowego rozrządu.
[ Dodano: 14-01-2015, 14:00 ]
Kamacz napisał/a: | Siemka, Będę wymieniał kompletny rozrząd z firmy Aisin:) (Dokładniej mechanik)
Mam pytanie do was, jakie elementy i uszczelki można wymienić przy okazji żeby później się nie bawić. Z góry Dzięki!:) | Mam pytanie czy ten mechanik wymieniał w GDI rozrząd?
Kamacz - 19-01-2015, 18:39
Szczerze mówiąc to nie wiem:) Ale chyba zna się na rzeczy:)
A co do wymiany oleju to jaki możecie mi polecić?
ross - 20-01-2015, 12:04
Kamacz napisał/a: | Szczerze mówiąc to nie wiem:) Ale chyba zna się na rzeczy:)
A co do wymiany oleju to jaki możecie mi polecić? | Każdy mechanik powinien potrafić wymienić rozrząd , ale w Carismie GDI jest
bardzo ważne ustawienie rolki napinającej i szczególnie [Obrócić naprężacz odwrotnie do ruchu wskazówek zegara aby wyregulować naprężenie paska rozrządu]!! -niewłaściwy kierunek po jakimś czasie spowoduje zacięcie rolki i urwanie paska.
Kamacz - 12-02-2015, 20:33
Siemka, Jestem po wymianie kompletnego rozrządu, oleju na pełen syntetyk Shell 5W40 i uszczelniaczy zaworowych. dodatkowo okazało się że miałem zapchany zawór egr i kolektor! ale dalej kopci, nie wiem czy to wina braku katalizatora!:[ który handlarz wyciął a ja nie zauważyłem:( silnik nie równo chodzi ma jakieś szarpnięcia i nie równo pracuje.. co jakiś czas jakby dodawał lekko gazu. jakieś rady? Może dobra diagnostyka by coś pokazała?
|
|
|