To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] oględziny przed zakupem

fant0mas - 09-01-2015, 13:30
Temat postu: [3.2 DID] oględziny przed zakupem
Witam,
być może wkrótce dołączę do grona posiadaczy Pajero III z silnikiem 3.2, rocznik 2001.
Auto ma 240.000 km przebiegu, właściciel twierdzi, ze wymieniał silnik, który teraz ma 120.000 km.
Jutro jadę je obejrzeć.
Pomóżcie proszę, na co zwrócić uwagę przy oględzinach, i czy da się w szybki sposób zdiagnozować problemy lub potencjalne zagrożenia, z naciskiem na problem zbiornika, filtra i pompy paliwa?
Dziękuje i pozdrawiam,
Tomek

Georg - 09-01-2015, 15:49
Temat postu: Re: oględziny przed zakupem
fant0mas napisał/a:
(...) na co zwrócić uwagę przy oględzinach, i czy da się w szybki sposób zdiagnozować problemy lub potencjalne zagrożenia, z naciskiem na problem zbiornika, filtra i pompy paliwa?

Sam pewnie wiesz, że zakup używanego samochodu, to temat rzeka - ale może ktoś go rozwinie...

Natomiast słusznie podnosisz kwestię układu zasilania. Jeżeli będziesz miał taką sposobność, to - zakładając, że właściciel nie wymieniał filtra paliwa wczoraj - poluzuj korek w spodzie filtra i zobacz, jak wygląda to, co wpłynie do podstawionej szklanki.

A tak na marginesie - nie byłoby źle, gdybyś pod maską ujrzał zamontowane dodatkowe filtry paliwa.

- Pozdrawiam

fant0mas - 09-01-2015, 16:32
Temat postu: Re: oględziny przed zakupem
[quote="Georg"]
fant0mas napisał/a:
...poluzuj korek w spodzie filtra...

nie zaglądałem jeszcze tam pod maskę, ale czy dostęp tam jest w miarę? i czy potrzebuję jakieś narzędzia?
czy potem nie trzeba nic odpowietrzać?
koleś twierdzi, że nie miał nigdy problemów, a filtr wymienia co wymianę oleju.

tomasztomasz - 09-01-2015, 18:31

Sam to zrobisz i odpowietrzysz (pompka), albo Ci pomoze wlasciciel....

1. sprawdz czy odpala od strzala, czy krecic trzeba dluzej (moze to zwiastowac konkret wydatek)
2. sprawdz czy biegi plynnie zmienia i kolor oleju w skrzyni (czy nie jest zbyt czarny)
3. czy napedy przelacza...czy kontrolki nie migaja od napedow - stan serwisowy
4. czy nie stuka nic podczas jazdy
5. klime sprawdz czy dziala
6. czy z zegarami wszystko ok (czy nie wariuja wskazniki - objaw cofania licznika np.)
7. nie wiem czy Cie interesuje bezwypadkowosc... jak blacharsko, czy spasowane elementy blacharskie sa czy cos widac ze kombinowane
8. jak pojezdzisz to przegazuj go na luzie... jak gasnie albo sie przydusza to prawodpodobnie pompa do czyszczenia
8. reszta to pierdoly

powodzenia

Georg - 09-01-2015, 21:43

Coś czego nie można pominąć przy zakupie diesla:

Po jeździe próbnej, na gorącym, pracującym silniku sprawdź dymienie spod zdjętego korka wlewu oleju. To samo zrób z bagnetem oleju.
Śladowe ilości oparów oleju spod korka wlewu są dopuszczalne. Natomiast, jakiekolwiek oznaki dymienia spod bagnetu dyskwalifikują silnik.
Ten test najlepiej jest robić wieczorem, podświetlając sprawdzane miejsce od tyłu latarką/telefonem. Przyda się też kawałek szmaty dla osłonięcia pryskającego oleju.

Ps. Oczywiście, na te wszystkie rady należy patrzeć z perspektywy czysto amatorskiej :wink: . Profesjonalny zakup powinien opierać się o fachową ocenę stanu technicznego wykonaną w specjalistycznym warsztacie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group