Outlander II Ogólne - [II 2.0 DID] problem z odpaleniem ciepłego silnika
andreea - 12-01-2015, 22:14 Temat postu: [II 2.0 DID] problem z odpaleniem ciepłego silnika Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem ciepłego silnika po pewnym czasie postoju, np. po czasie zakupów w sklepie. Na zimno odpala na dotyk, jadę do sklepu robię zakupy wsiadam i cacko nie odpala, choć akumulator kręci.
W zależności od nagrzania silnika po 15 - 30 minutach znowu odpala bez problemu. Nie jest to nagminne, ale zdarza się coraz częściej. Zastanawiam się czy jest to związane z immobilaizerem czy już z pompą, a może inna przypadłość. Proszę o pomoc
Hubeeert - 13-01-2015, 15:00
Podjedź do ASO lub kogokolwiek kto ma MUT III na diagnozę. Bez tego ciężko określić co może być przyczyną a jest ich sporo począwszy od czujnika temperatury silnika.
andreea - 13-01-2015, 20:36
Dzięki za jakakolwiek informację na ten temat. Ważne bym cokolwiek wiedział jadąc do ASO, by mi nie wciskał ciemnoty. Zawsze taką informacją mogę ukierunkować fachowca.
rezon - 13-01-2015, 21:12
andreea, a nie masz zwiększonego zużycia paliwa ostatnio? Drugie pytanie - spróbuj odpalać z wciśniętym pedałem gazu - jak odpala?
Hubeeert - 14-01-2015, 01:06
rezon to tak nie działa... Nawet pompa paliwa nie włączy się dopóki nie zaczniesz kręcić rozrusznikiem. Wszystko na elektronice.
andreea napisał/a: | żne bym cokolwiek wiedział jadąc do ASO, by mi nie wciskał ciemnoty. Zawsze taką informacją mogę ukierunkować fachowca. |
Złe podejście. Podaj objawy, zażycz sobie diagnozy, podziel się nią z nami. Mówiąc diagnoście czego ma szukać zamykasz mu oczy
rezon - 14-01-2015, 07:36
Hubeeert napisał/a: | rezon to tak nie działa... Nawet pompa paliwa nie włączy się dopóki nie zaczniesz kręcić rozrusznikiem. Wszystko na elektronice. | przecież wiem, że na elektronice. Ale jak ma walnięty czujnik temperatury to będzie jeździł jak na ssaniu, czyli większe zużycie paliwa i może ciężko odpalać właśnie na ciepłym, kiedy nadmiar paliwa utrudnia zapłon. Można trochę to oszukać przy odpalaniu otwierając całkowicie przepustnicę, dzięki czemu w chwili odpalania silnik ma dużo powietrza. Po odpaleniu to już oczywiście elektronika steruje składem mieszanki. Ale problem zgłaszany jest z odpalaniem, więc ciekawi mnie czy występują te objawy.
Oczywiście może być też walnięta sonda lambda i daje nieprawidłowe wskazania zawartości tlenu - ale wtedy niekoniecznie byłyby problemy z rozruchem. Na pewno podpięcie pod kompa powinno dać odpowiedź.
andreea - 14-01-2015, 19:22
Nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa, naciśnięcie pedału gazu czy tez pompowanie pedałem również nie w tym przypadku nie dało. Może charakterystycznym objawem jest to, że przy cieplejszym silniku podczas rozruchu dłużej kręci zanim zapali.
rezon - 14-01-2015, 21:56
niestety nie ma jutra bez komputra podziel się co wyjdzie . U mnie dłużej kręcił na zimnym jak padła jedna świeca żarowa. Na ciepłym zaskakiwał od razu. U ciebie odwrotnie.
andreea - 15-01-2015, 22:53
OK, po weekendzie umówiłem się na komputer, co wyjdzie dam znać.
Hubeeert - 16-01-2015, 10:13
rezon napisał/a: | Można trochę to oszukać przy odpalaniu otwierając całkowicie przepustnicę, dzięki czemu w chwili odpalania silnik ma dużo powietrza. |
W tym silniku nie ma przepustnicy jako takiej...
lexus - 16-01-2015, 15:27
Jak to nie ma jak ją niedawno wymieniałem
Hubeeert - 16-01-2015, 16:05
A nie klapkę/przepustnicę dławiącą przepływ przy gaszeniu?
rezon - 16-01-2015, 17:26
Ja tam się nie znam, ale http://allegro.pl/przepus...4952837242.html to chyba jednak przepustnica - w końcu czymś się steruje ilością powietrza. To że nie jest na lince, a z silnikiem krokowym to nie zmienia jej nazwy i funkcji
bonito - 16-01-2015, 17:36
Kolega Hubert ma jednak rację - silniki wysokoprężne nie mają przepustnicy w rozumieniu regulacji ilości powietrza dla silnika.
Przedmiot na zdjęciu (też nazywany przepustnicą) to właściwie klapa gasząca (żeby silnik się łatwiej wyłączał), która ma też za zadanie obniżanie ciśnienia na dolocie, żeby spaliny z EGR w czasie gdy jest otwarty nie wydostawały się do przodu przez filtr powietrza
bonito
rezon - 16-01-2015, 18:15
czyli tylko zmiana dawki paliwa w zależności od ilości powietrza?
|
|
|