Outlander I GEN Techniczne - Zbieżność dobra a i tak zdziera opony
jaztom - 23-01-2015, 15:23 Temat postu: Zbieżność dobra a i tak zdziera opony Witam ponownie,
przeglądałem forum i znalazłem tylko coś o zbieżności tylnej.
Zauważyłem że zdzieram mi lewą przednią oponę od zewnątrz, więc pojechałem na ustawienie zbieżności.
Okazało się że lewa przednia opona zdziera od zewnątrz a prawa przednia od wewnątrz mimo to że zbieżność okazała się byś dobra i że nie było co ustawiać.
Spotkaliście się może już z taką sytuacją i wiecie co może być przyczyną?
Dziękuję z góry za odpowiedzi.
plecho1 - 23-01-2015, 15:33
Oprócz zbieżności ustawia się także kąty pochylenia. Możliwe, że wyrobione są któreś z tulei w zawieszeniu.
jaztom - 23-01-2015, 15:36
tylko że z tyłu nie zdzierają opon
plecho1 - 23-01-2015, 16:01
To nie ma znaczenia czy z tyłu czy z przodu bo każde koło jest niezależne. W prawym przednim być może masz uszkodzony sworzeń wahacza który najczęściej jako pierwszy zużywa się z tej strony z powodu większych nierówności nawierzchni z tej strony.
jaztom - 23-01-2015, 16:11
ale jeśli wahacz jest uszkodzony to było by to chyba widać na zbieżności, czy nie?
pomoże może pojechać na szarpaki?
[ Dodano: 23-01-2015, 16:20 ]
dodam że miałem ostatnio urwany łącznik stabilizatora, może to ma coś z tym wspólnego
qba1983 - 23-01-2015, 19:26
łącznik stabilizatora nie ma nic do rzeczy.
zbieżność to jedno a geometria to drugie.
zbierzność jest wtedy kiedy wszystkie koła są skierowane w tym samym kierunku.
a geometria to jeszcze ich pochylenie.
wystarczy ze kolo jest pochylone ale jest tez zbierzne i auto bedize sie niby prowadzić normalnie a kolo bedzie sie nie rowno zuzywać.
dowiedz sie co z geometria.
jesli geometria jest dobra to chyba zostają dwie opcje. uszkodzony amorek lub agresywna jazda
jaztom - 23-01-2015, 19:55
ten u którego byłem ustawiać zbieżność powinien chyba wiedzieć takie rzeczy.
moja jazda raczej nie jest agresywna, więc w przyszłym tygodniu pojadę na szarpaki może tam mi coś powiedzą.
plecho1 - 23-01-2015, 20:15
Może miał tylko sprzęt do ustawiania zbieżności. Sam kiedyś w jednym warsztacie w Lublinie zapytałem a ustawienie kątów pochylenia w Maździe 626 i mechanik nie wiedział co i jak.
jaztom - 23-01-2015, 20:41
może i masz racje. popatrzałem w internecie jak się robi zbieżność a jak geometrię więc jednak robił tylko zbieżność.
a pytałem go co może być przyczyną , hmmmmmmmm nie wiem powiedział.
ale pewnie w bydgoszczy jest więcej miejsc gdzie robią zbieżność i geometrię.
szkoda tylko że 50 zł skasował[/list]
plecho1 - 23-01-2015, 20:49
Z jakiego powodu zerwał Ci się ten łącznik stabilizatora? czy miałeś może jakąś drobną stłuczkę czy może wjechałeś w jakąś dziurę. Być może oprócz tego łącznika jeszcze coś się zgięło lub przesunęło przez co koło nie jest właściwie ustawione.Wystarczy dosłownie drobna niezgodność ustawienia aby zdarło tak oponę.
jaztom - 23-01-2015, 21:01
kolega wymieniał mi klocki hamulców z przodu i ot tak poinformował mnie że jest urwany łącznik stabilizatora, ten z lewej też był przerdzewiały i cienki wiec wymieniłem dwa. jak długo tak jeździłem nie wiem.
ale zdziera mi obydwie jak pisałem lewa od zewnętrznej strony a prawa od wewnętrznej.
[ Dodano: 23-01-2015, 21:17 ]
właśnie znalazłem kartkę od mechanika, wpisane jest kąt pochylenie koła lewa i prawa "0", zbieżność kół "0"
szarpaki chyba powinny pokazać co boli?
plecho1 - 24-01-2015, 08:46
Jeśli te problemy wynikają z jakichś luzów w zawieszeniu, to być może szarpaki pokażą.
jaztom - 26-01-2015, 16:59
witam, byłem dzisiaj na szarpakach i wszystko jest ok. amortyzatory lewy 86 a prawy 84. jedyne co do wymiany to gumy tylnych amortyzatorów.
ale, ale, ale mam takie oto pytanie - tylne koła mają rozbieżność -15,7 mechanik nie wiedział czy tak ma być w tych autach.
wiecie wy może coś na ten temat???
plecho1 - 26-01-2015, 17:30
Mi też kiedyś w Astrze na szarpakach i na ścieżce na przeglądzie nic nie wyszło a opony z przodu od środka zjadało. Dopiero efekt dało sprawdzenie zwykłą łyżką do opon i wyszły sworznie zwrotnic.
i9i - 26-01-2015, 17:45
jaztom napisał/a: | wpisane jest kąt pochylenie koła lewa i prawa "0", zbieżność kół "0" | Nie znając pozostałych danych i zaglądania do danych technicznych, już mogę stwierdzić, że jest źle. Jeśli to przedni napęd to suma powinna być -1 do max -2. Przy obciążeniu koła się rozjeżdżają i przy zerze na starcie po dociążeniu robi się rozbieżny. Pochylenie zero? Ale -1 dodać 1 to też jest zero, a koła // tak stoją. jaztom napisał/a: | tylne koła mają rozbieżność -15,7 | czyli rozumiemy że są zbieżne 15,7 mm?
Moja rada: jedź na porządną geometrię z wydrukiem (większość dużych stacji diagnostycznych ma takie stanowiska). Bo Twoi mechanicy nie ogarniają podstaw. Nie mają tabelek i nie korzystajaz serwisówek. Przysłowiowy "Pan Henio" ze starej szkoły a'la Polonezy na swoje oko by lepiej to ustawił.
|
|
|