To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Techniczne - Wałki balistyczne, olej do skrzyni biegów

irekkstan - 28-01-2015, 20:58
Temat postu: Wałki balistyczne, olej do skrzyni biegów
Witam.

Podczas przekładki silnika i wymianie rozrządu w starym i "nowym" silniku okazało się, że jeden wałek nie jest ustawiony na znakach. Oba silniki chodziły do wyjęcia. W moim samochodzie strasznie trzęsło.
Nie wiem czy składać tak jak jest to ustawione, czy obrócić wałek balistyczny na znaki fabryczne.

Druga rzecz to olej w skrzyni. O jakich parametrach zalać, i ile potrzeba?

robertdg - 29-01-2015, 07:46

irekkstan napisał/a:
Podczas przekładki silnika i wymianie rozrządu w starym i "nowym" silniku okazało się, że jeden wałek nie jest ustawiony na znakach. W moim samochodzie strasznie trzęsło.
Nie wiem czy składać tak jak jest to ustawione, czy obrócić wałek balistyczny na znaki fabryczne.

Wałki balansujące, trzepalo bo był źle ustawiony, olej do skrzyni manualnej wg instrukcji 75W-85W 2.3litra

KsiadzRobak - 29-01-2015, 07:57

który wałek konkretnie? - bo jeden ma prawo, gdyż zgadza się ze znakami raz na 3 obroty wału
irekkstan - 29-01-2015, 18:07

Dzięki za odpowiedź.
Prawy wałek. Właśnie z ojcem doszliśmy do wniosku, że znaki będą się zgadzać raz na kilka obrotów. Po złożeniu rozrządu wszystko się obraca kluczem.
Ale i tak wszystko pod górkę idzie. Jak nie urwana śruba od regulacji alternatora, to brak czujnika poziomu oleju w misie. Oczywiście misa ze "starego' silnika nie pasuje- na bloku jest oznaczenie D68, a na nowym który kupiliśmy jest tylko D. Silnik który kupiliśmy jest z przedlifta chyba 1994 rok, a nasz misiek jest z 1998 roku. Na dodatek skrzynia biegów pasuje na 4 otwory i tyle jest w bloku, a w oryginalnym od samochodu jest 5 otworów. Nie da się również zamontować rozrusznika. Łapy sinika u nas są na skrzyni biegów, a w drugim silniku na bloku...
I w związku z tym pytanie, czy skrzynia od starszego silnika będzie miała moejsce do przykręcenia mocowań ?

KsiadzRobak - 30-01-2015, 08:14

Oczywiście, że nie będzie - to zupełnie inna skrzynia. Zauważ, że masz cały zespół napędowy obrócony o 180* w stosunku do wersji z 1994 r. To oznacza, że nawet gdybyś podłączył skrzynię, to będziesz miał 1 bieg do przodu i 5 wstecznych.
Nie kombinuj - szukaj napędu od rocznika 97 wzwyż.

irekkstan - 30-01-2015, 23:07

Jak to zespół napędowy obrócony o 180* ?
Tak, czy siak "nowy" sinik jutro wraca tam skąd przyjechał...
Oryginalny silnik będzie naprawiany, chyba że po zdjęciu głowicy wyjdą jakieś kwiatki. Mamy jeszcze jeden sinik 4D68 kupiony w cenie złomu z obróconą panewką, a dobrą głowicą.
W naszym prawdopodobnie głowica jest trzaśnięta, bo po wymianie uszczelki płyn ubywaw zastraszających ilościach, a olej przybywa. Więc podmianka.
Macie rady na co zwrócić uwagę przy takiej robocie, czy może szukać innej przyczyny ubytku płynu?

robertdg - 31-01-2015, 08:27

Turbina jest studzona cieczą chłodzącą w niej może być jeszcze wada
irekkstan - 31-01-2015, 08:42

Wiem że turbina chłodzona cieczą. Może miną rok czasu od regeneracji. Była robiona uszczelka, planowana głowica, i regenerowana turbina. Wirnika ma minimalny luz, ale w silniku, który miał być wstawiany luz był większy. Od razu po złożeniu sinika płyn uciekał, ale nie przybywało oleju, a ostatnio w ciągu tygodnia przybył niecały litr oleju.
Może jakaś podpowiedź jak sprawdzić turbo?

KsiadzRobak - 02-02-2015, 09:52

irekkstan napisał/a:
Jak to zespół napędowy obrócony o 180* ?
w E5 silnik był po lewej a skrzynia po prawej stronie komory
w EA jest dokładnie odwrotnie

faktem jest, że głowica w 4Dx była słaba; ogólnie te diesle Mitsubishi - a śledzę je od czasów 4D56 - nie są udane
wcześniej padały wały (nie nadają się do szlifu) a potem głowice

irekkstan - 02-02-2015, 21:53

Głowica pojedzie jutro do fachowca, będzie sprawdzona szczelność i zrobione to co jest do zrobienia.
Się poskłada i się zobaczy.

[ Dodano: 05-02-2015, 18:23 ]
Głowica wróciła,sprawdzona szczelność, wymienione wszystkie zawory, uszczelniacze, obrobione gniazda zaworowe, planowanie powierzchni. Jednak 4 lata pod daszkiem zrobiło swoje.
Posiada może ktoś jakieś instrukcje, czy jakieś przydatne informacje do składania głowicy, chodzi mi głównie o momenty i kolejność dokręcania śrub.

[ Dodano: 10-02-2015, 15:06 ]
Silnik złożony, odpalił bez problemu, Ale jest problem..
A mianowicie lekkie kopcenie na niebiesko. I teraz pytanie, jakie ciśnienie powinno być na wtryskiwaczach?

darecki257 - 20-02-2015, 21:28

Kolego,niestety niebieski kolor spalin wskazuje raczej na spalany olej
Co do ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy to nie pomogę,niestety.
poszukaj manuala,jest w dziale download a także jest na czeskim forum,niestety tylko po angielsku.

irekkstan - 22-02-2015, 09:31

Na szczęście dymienie ustąpiło. Pewnie wszystkie zaległości oleju się wypaliły. Po przejechaniu 500 km nie ubywa płynu, nie przybywa, ani nie ubywa oleju. Jednym słowem jest ok :mrgreen: Dzięki wam za rady.
darecki257 - 22-02-2015, 17:16

Dobrze że sie udało,że jeżdzi.
Bo niewiele jest już tych furek.
Widział ktoś takie rzeczy
http://www.club4g.com/index.php/topic,6890.0.html
Ja przejrzałem już ponad połowe przez translate google.
Sorki że umieszczam to tu ale raczej nie ma po co zakładać nowego
no chyba że załorzyć oddzielny temat o ciekawostkach MSW.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group