To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełn± wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - płyn chłodnica pasek wielorowkowy

Anonymous - 14-02-2007, 17:56
Temat postu: płyn chłodnica pasek wielorowkowy
POSIADAM CARISME 1.9 TD Z SILNIKIEM RENAULT ROK 1998 MAM DWA PROBLEMY PIERWSZY Z UBYTKIEM PŁYNU W ZBIORNIKU WYRÓWNAWCZYM CHŁODNICY UBYTEK STAŁY PRZEZ OK.7 TY¦ KM DOLEWAM 100ML NA OK. 120-150KM SPRAWDZAŁEM WSZYSTKO W AMATORSKI SPOSÓB WSZĘDZIE SUCHO.OSTATNIO PRZY PRZYMROZKACH JAK DODAWAŁEM GAZU OK. 4 TY¦ OBR PŁYNU GWAŁTOWNIE UBYWAŁO PO A NASTĘPNIE PŁYN PRZYBYWAŁ Z UJAWNIENIEM SIĘ BOMBLI. DRUGI PROBLEM TO PRZY MAŁYCH OBROTACH GŁÓWNIE RUSZANIE PIERWSZY BIEG I DRUGI WYSTĘPUJE DRGANIE PASKA WIELOROWKOWEGO POMIĘDZY MAَ ROLKˇ (KTÓRˇ WYMIENIŁEM)A KOŁEM PASOWYM.PROSZĘ O POMOC CZY W PIERWSZYM PRZYPADKU TO GŁOWICA A W DRUGIM NAPINACZ CZY KOŁO PASOWE
kamilek - 14-02-2007, 19:29

W pierwszym przypadku awari± pewnie jest padnięta uszczelka pod głowic±. W±tpię, żeby głowica pękła. Raczej uszczelka pu¶ciła. Nic dziwnego, że nigdzie nie zauważyłe¶ wycieków. Płyn po prostu jest "spalany" razem z paliwem.
Hubeeert - 14-02-2007, 19:37

leszek44, dwie prosby
1. Zanim zaczniesz pisac na forum wylacz Caps Lock
2. Jezeli forum od razu nie przyjmie tematu nie klikaj ponownie wyslij tylko zaczekaj. Unikniemy w ten sposob sytuacji gdy sa trzy tematy o tym samym.

Pozdrawiam
admin :D

Anonymous - 15-02-2007, 13:04

kamilek napisał/a:
W pierwszym przypadku awari± pewnie jest padnięta uszczelka pod głowic±. W±tpię, żeby głowica pękła. Raczej uszczelka pu¶ciła. Nic dziwnego, że nigdzie nie zauważyłe¶ wycieków. Płyn po prostu jest "spalany" razem z paliwem.

Wydaje mi się że jeżeli to była by uszczelka to by j± <wydmuchneło>po ok 2ty¶ km ja przejechałem ok 7 tys km i nic ubytek płynu taki sam

[ Dodano: 15-02-2007, 13:10 ]
Hubeeert napisał/a:
leszek44, dwie prosby
1. Zanim zaczniesz pisac na forum wylacz Caps Lock
2. Jezeli forum od razu nie przyjmie tematu nie klikaj ponownie wyslij tylko zaczekaj. Unikniemy w ten sposob sytuacji gdy sa trzy tematy o tym samym.

Pozdrawiam
admin :D

Przepraszam ale dopiero sie uczę serwowac w sieci pozdrawiam

Hubeeert - 15-02-2007, 13:17

leszek44, nie ma sprawy


A w temacie -
1. Uszczelka pod glowica - przedmuch pomiedzy kanalem wodnym a komora spalania.
2. Ta rolka ktora wymieniles - na pewno zalozyles ja dobrze?

Anonymous - 16-02-2007, 17:03

rolkę zmieniałem w warsztacie i dalej pasek wpada w drgania
wojmi1 - 16-02-2007, 19:18

Zastosuj uszczelniacz do chlodnic tylko zeby byl na srebrze np Technicol 495/M36 /koszt ok 6 zl/ ubytek rzedu 100ml na 7000km to mala sprawa za mala by oskarzac uszczelke wystarczy ze jakies polaczenie wezyka bedzie sie pocic i efekt podobny---- mozesz tez miec nieszczelny korek na zbiorniku wyrownawczym i taka ilosc moze ci odparowac bez problemu.
uszczelniacz do chlodnic zalepi ci ewentualne drobne nieszczelnosci -- srebro jest po to by dobrze odprowadzal cieplo

kamilek - 16-02-2007, 19:30

wojmi1 napisał/a:
Zastosuj uszczelniacz do chlodnic

Ojj, ja słyszałem wiele głosów odradzaj±cych takie wynalazki. Co prawda Ty piszesz o jakim¶ uszczelniaczu na srebrze, więc to może jest co innego, ale ja bym odradzał takie prowizorki...
wojmi1 napisał/a:
ubytek rzedu 100ml na 7000km to mala sprawa za mala by oskarzac uszczelke

A b±blowanie płynu Cię nie przekonuje?
leszek44 napisał/a:
PRZY PRZYMROZKACH JAK DODAWAŁEM GAZU OK. 4 TY¦ OBR PŁYNU GWAŁTOWNIE UBYWAŁO PO A NASTĘPNIE PŁYN PRZYBYWAŁ

To jest normalne, że przy "gazowaniu" auta poziom ro¶nie i maleje w szybkim tempie.
leszek44 napisał/a:
Z UJAWNIENIEM SIĘ BOMBLI

No wła¶nie...te b±blowanie. Ewentualnie może to być zapowietrzony układ. Płynu ubywa, bo powietrze ucieka.

Napisz jeszcze, czy usterka pojawiła się po jakim¶ grzebaniu przy aucie, czy tak sama z siebie?

Hugo - 16-02-2007, 19:37

wojmi1 napisał/a:
Zastosuj uszczelniacz do chlodnic tylko zeby byl na srebrze np Technicol 495/M36
To często pomaga. Zastosowałem kiedy¶ do VW Golfa (minimalne ubytki płynu) i pomogło w 100%. Ale nazywało się inaczej, tylko nie pamiętam jak :oops: . Było Made in USA.
wojmi1 - 16-02-2007, 20:10

Cytat:
A b±blowanie płynu Cię nie przekonuje?
mozesz miec moj drogi z wielu powodow np drobna nieszczelnosc na ukladzie na postoju dostaje sie powietrze leszek44, leszek przy 4000 rpm powoduje takie zawirowanie plynu ze moze wyrywac drobne pecherzyki powietrza z zakamarkow ukladu
Hugo napisał/a:
tylko nie pamiętam jak :oops: . Było Made in USA.

a ten jest made in poland -technicol i sprawdzony ---zwracam uwage na zwiazki srebra -- kwesje odprowadzania ciepla przez powstaly ewentualnie osad
Sam srodek moze byc dowolnej produkcji byle byl dobry :p

[ Dodano: 16-02-2007, 20:12 ]
Cytat:
Nie płacz kiedy odjadę...
kiedy przyjade he he
kamilek - 17-02-2007, 00:29

wojmi1 napisał/a:
np drobna nieszczelnosc na ukladzie na postoju dostaje sie powietrze

Ale teoretycznie: jest nieszczelno¶ć - jest wyciek. A leszek44 pisze, że wszędzie jest sucho.

wojmi1 - 19-02-2007, 14:39

kamilek, on pisze ze nie zauwaza i ze sie specjalnie nie uduchawia nad tym- zreszta przy drobnych wyciekach poceniu to zazwyczaj plyn zdola odparowac :mrgreen: a uszczelniacz to zalatwi :badgrin:
potem trzeba obserwowac co bedzie, ja dolewam jak zauwazam ze zaczyna brakowac :P i to nie jakies tam 70 ml tylko minimum 0,5 litra

Anonymous - 20-02-2007, 18:20

ubywa mi płynu ok.100ml na ok.100km

[ Dodano: 20-02-2007, 18:28 ]
uszczelniacze które dodawałem nie pomagaj±, co robić zdejmować głowicę czy jeżdzić dalej aż wyciek będzie większy,podobno przy większej temperaturze szybko usterka się ujawni.

wojmi1 - 24-02-2007, 17:08

leszek44, wymien uszczelke pod glowica koszt maly , przy okazji sprawdz sama glowice zaworki
i odradzam dawac na planowanie -- pamietaj o wymianie plynu chlodz i oleju +filtr oil i powietrze
/w reno silnik b19 nie przewiduja planowania glowicy- tak pamietam/

kamilek - 24-02-2007, 17:40

wojmi1 napisał/a:
wymien uszczelke pod glowica

HA! Przekonałem Cię :twisted:
wojmi1 napisał/a:
odradzam dawac na planowanie

A ja wręcz przeciwnie: jak głowicę już zdejmiesz, to wręcz wskazane byłoby jej delikatne (podkre¶lam: DELIKATNE) splanowanie. No chyba, że rzeczywi¶cie nie wolno planować, bo tak to zostało wymy¶lone. Ale jednak chyba jaki¶ zakres planowania powinien być...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group