Problemy techniczne - płyn chłodnica pasek wielorowkowy
Anonymous - 14-02-2007, 17:56 Temat postu: płyn chłodnica pasek wielorowkowy POSIADAM CARISME 1.9 TD Z SILNIKIEM RENAULT ROK 1998 MAM DWA PROBLEMY PIERWSZY Z UBYTKIEM PŁYNU W ZBIORNIKU WYRÓWNAWCZYM CHŁODNICY UBYTEK STAŁY PRZEZ OK.7 TY¦ KM DOLEWAM 100ML NA OK. 120-150KM SPRAWDZAŁEM WSZYSTKO W AMATORSKI SPOSÓB WSZĘDZIE SUCHO.OSTATNIO PRZY PRZYMROZKACH JAK DODAWAŁEM GAZU OK. 4 TY¦ OBR PŁYNU GWAŁTOWNIE UBYWAŁO PO A NASTĘPNIE PŁYN PRZYBYWAŁ Z UJAWNIENIEM SIĘ BOMBLI. DRUGI PROBLEM TO PRZY MAŁYCH OBROTACH GŁÓWNIE RUSZANIE PIERWSZY BIEG I DRUGI WYSTĘPUJE DRGANIE PASKA WIELOROWKOWEGO POMIĘDZY MAَ ROLKˇ (KTÓRˇ WYMIENIŁEM)A KOŁEM PASOWYM.PROSZĘ O POMOC CZY W PIERWSZYM PRZYPADKU TO GŁOWICA A W DRUGIM NAPINACZ CZY KOŁO PASOWE
kamilek - 14-02-2007, 19:29
W pierwszym przypadku awari± pewnie jest padnięta uszczelka pod głowic±. W±tpię, żeby głowica pękła. Raczej uszczelka pu¶ciła. Nic dziwnego, że nigdzie nie zauważyłe¶ wycieków. Płyn po prostu jest "spalany" razem z paliwem.
Hubeeert - 14-02-2007, 19:37
leszek44, dwie prosby
1. Zanim zaczniesz pisac na forum wylacz Caps Lock
2. Jezeli forum od razu nie przyjmie tematu nie klikaj ponownie wyslij tylko zaczekaj. Unikniemy w ten sposob sytuacji gdy sa trzy tematy o tym samym.
Pozdrawiam
admin
Anonymous - 15-02-2007, 13:04
kamilek napisał/a: | W pierwszym przypadku awari± pewnie jest padnięta uszczelka pod głowic±. W±tpię, żeby głowica pękła. Raczej uszczelka pu¶ciła. Nic dziwnego, że nigdzie nie zauważyłe¶ wycieków. Płyn po prostu jest "spalany" razem z paliwem. |
Wydaje mi się że jeżeli to była by uszczelka to by j± <wydmuchneło>po ok 2ty¶ km ja przejechałem ok 7 tys km i nic ubytek płynu taki sam
[ Dodano: 15-02-2007, 13:10 ]
Hubeeert napisał/a: | leszek44, dwie prosby
1. Zanim zaczniesz pisac na forum wylacz Caps Lock
2. Jezeli forum od razu nie przyjmie tematu nie klikaj ponownie wyslij tylko zaczekaj. Unikniemy w ten sposob sytuacji gdy sa trzy tematy o tym samym.
Pozdrawiam
admin |
Przepraszam ale dopiero sie uczę serwowac w sieci pozdrawiam
Hubeeert - 15-02-2007, 13:17
leszek44, nie ma sprawy
A w temacie -
1. Uszczelka pod glowica - przedmuch pomiedzy kanalem wodnym a komora spalania.
2. Ta rolka ktora wymieniles - na pewno zalozyles ja dobrze?
Anonymous - 16-02-2007, 17:03
rolkę zmieniałem w warsztacie i dalej pasek wpada w drgania
wojmi1 - 16-02-2007, 19:18
Zastosuj uszczelniacz do chlodnic tylko zeby byl na srebrze np Technicol 495/M36 /koszt ok 6 zl/ ubytek rzedu 100ml na 7000km to mala sprawa za mala by oskarzac uszczelke wystarczy ze jakies polaczenie wezyka bedzie sie pocic i efekt podobny---- mozesz tez miec nieszczelny korek na zbiorniku wyrownawczym i taka ilosc moze ci odparowac bez problemu.
uszczelniacz do chlodnic zalepi ci ewentualne drobne nieszczelnosci -- srebro jest po to by dobrze odprowadzal cieplo
kamilek - 16-02-2007, 19:30
wojmi1 napisał/a: | Zastosuj uszczelniacz do chlodnic |
Ojj, ja słyszałem wiele głosów odradzaj±cych takie wynalazki. Co prawda Ty piszesz o jakim¶ uszczelniaczu na srebrze, więc to może jest co innego, ale ja bym odradzał takie prowizorki...
wojmi1 napisał/a: | ubytek rzedu 100ml na 7000km to mala sprawa za mala by oskarzac uszczelke |
A b±blowanie płynu Cię nie przekonuje?
leszek44 napisał/a: | PRZY PRZYMROZKACH JAK DODAWAŁEM GAZU OK. 4 TY¦ OBR PŁYNU GWAŁTOWNIE UBYWAŁO PO A NASTĘPNIE PŁYN PRZYBYWAŁ |
To jest normalne, że przy "gazowaniu" auta poziom ro¶nie i maleje w szybkim tempie.
leszek44 napisał/a: | Z UJAWNIENIEM SIĘ BOMBLI |
No wła¶nie...te b±blowanie. Ewentualnie może to być zapowietrzony układ. Płynu ubywa, bo powietrze ucieka.
Napisz jeszcze, czy usterka pojawiła się po jakim¶ grzebaniu przy aucie, czy tak sama z siebie?
Hugo - 16-02-2007, 19:37
wojmi1 napisał/a: | Zastosuj uszczelniacz do chlodnic tylko zeby byl na srebrze np Technicol 495/M36 | To często pomaga. Zastosowałem kiedy¶ do VW Golfa (minimalne ubytki płynu) i pomogło w 100%. Ale nazywało się inaczej, tylko nie pamiętam jak . Było Made in USA.
wojmi1 - 16-02-2007, 20:10
Cytat: | A b±blowanie płynu Cię nie przekonuje? | mozesz miec moj drogi z wielu powodow np drobna nieszczelnosc na ukladzie na postoju dostaje sie powietrze leszek44, leszek przy 4000 rpm powoduje takie zawirowanie plynu ze moze wyrywac drobne pecherzyki powietrza z zakamarkow ukladu Hugo napisał/a: | tylko nie pamiętam jak . Było Made in USA. |
a ten jest made in poland -technicol i sprawdzony ---zwracam uwage na zwiazki srebra -- kwesje odprowadzania ciepla przez powstaly ewentualnie osad
Sam srodek moze byc dowolnej produkcji byle byl dobry
[ Dodano: 16-02-2007, 20:12 ]
Cytat: | Nie płacz kiedy odjadę... | kiedy przyjade he he
kamilek - 17-02-2007, 00:29
wojmi1 napisał/a: | np drobna nieszczelnosc na ukladzie na postoju dostaje sie powietrze |
Ale teoretycznie: jest nieszczelno¶ć - jest wyciek. A leszek44 pisze, że wszędzie jest sucho.
wojmi1 - 19-02-2007, 14:39
kamilek, on pisze ze nie zauwaza i ze sie specjalnie nie uduchawia nad tym- zreszta przy drobnych wyciekach poceniu to zazwyczaj plyn zdola odparowac a uszczelniacz to zalatwi
potem trzeba obserwowac co bedzie, ja dolewam jak zauwazam ze zaczyna brakowac i to nie jakies tam 70 ml tylko minimum 0,5 litra
Anonymous - 20-02-2007, 18:20
ubywa mi płynu ok.100ml na ok.100km
[ Dodano: 20-02-2007, 18:28 ]
uszczelniacze które dodawałem nie pomagaj±, co robić zdejmować głowicę czy jeżdzić dalej aż wyciek będzie większy,podobno przy większej temperaturze szybko usterka się ujawni.
wojmi1 - 24-02-2007, 17:08
leszek44, wymien uszczelke pod glowica koszt maly , przy okazji sprawdz sama glowice zaworki
i odradzam dawac na planowanie -- pamietaj o wymianie plynu chlodz i oleju +filtr oil i powietrze
/w reno silnik b19 nie przewiduja planowania glowicy- tak pamietam/
kamilek - 24-02-2007, 17:40
wojmi1 napisał/a: | wymien uszczelke pod glowica |
HA! Przekonałem Cię
wojmi1 napisał/a: | odradzam dawac na planowanie |
A ja wręcz przeciwnie: jak głowicę już zdejmiesz, to wręcz wskazane byłoby jej delikatne (podkre¶lam: DELIKATNE) splanowanie. No chyba, że rzeczywi¶cie nie wolno planować, bo tak to zostało wymy¶lone. Ale jednak chyba jaki¶ zakres planowania powinien być...
|
|
|