Eclipse - Techniczne - brak ssania rosnące obroty wraz z temp
skrutu - 16-02-2015, 19:17 Temat postu: brak ssania rosnące obroty wraz z temp Witam, problem z obrotami w eclipsie 2g 2.0 4g63
falujące obroty i brak jako tako ssania.
Na zimnym jak się zapali to jest 1000 obrotów i wraz ze wzrostem temperatury obroty rosną, jak już jest gorący to są bardzo wysokie obroty i jak przekroczą 2000 to zaczyna falować w zakresie 2300-1500 ale to przez tps bo gdy go odepnę złącze od tps to sterownik nie wie że jest bieg jałowy i nie ingeruje w obroty
>sprawdzony czujnik temperatury pomiar rezystancji od zimnego silnika ok 3000 Ohm do ciepłego ok 300Ohm
>ustawiony tps(szczelinomierz pod dźwignie i ustawienie na zwarcie między odpowiednimi pinami wg. instrukcji)
>przepustnica czysta ale profilaktycznie wyciągnięta i przeczyszczona
>sprawdzony i wyczyszczony krokowy(wszystkie cewki sprawne ~30Ohm)
PO oględzinach ECU winnym okazał się driver l5269 w ECU. driver został przelutowany z innego ecu i obroty podskoczyły zaczeły falować w granicach 800-2500
Został zakupiony inny sprawny ECU i objaw ten sam.
śrubę w przepustnicy wkręciłem prawie całkiem i teraz faluje ok 2500-2000 na gorącym silniku (90stopni)
po zaciśnięciu węży z płynem chłodniczym tak by nie było obiegu płynu przez FIAV jest identycznie
macie pomysł co może być
czyżby Fiav ?
MmzTattoo - 20-02-2015, 09:00
Jeśli krokowy sprawny ecu wymieniane to może egr skacze
skrutu - 21-02-2015, 16:34
odłącze podciśnienie i sprawdzę ale z egr to występowało by jakieś szarpanie podczas jazdy jeśli by się nie domykał a jedzie bardzo dobrze tylko dlaczego rosną obroty z temperaturą a na zimnym jest 1000 a po rozgrzaniu ponad 2000
MmzTattoo - 22-02-2015, 19:30
A sprawdzałeś czy krokowy się rusza? Może rezystancja w normie a przebicie łapie pod obciążeniem. Bo jeśli obroty rosną wraz z temperaturą to tak jak by utknął w połowie ruchu
skrutu - 22-02-2015, 21:52
sprawdzę przy najbliższej okazji bo auto brata.
myślałem że może tak fiav właśnie stoi nie domknięty ale może i ten krokowy.
sterownik wcześniej był uszkodzony wiec poprzez uwalenie cewki krokowca i poprzedni właściciel wymienił krokowca pewnie jak się takie objawy pokazały ale padnięty ecu pozostał a po wymianie wszystko wyszło więc może i ten krokowy coś nie do końca trzeba by go pewnie tak jak radzisz sprawdzic tylko może na wymontowanym z przepustnicy i włączyć zapłon zobaczyć czy działa poprawnie
Mirrow - 17-03-2015, 21:57
Witam. I co coś udało się zrobić? Bo 2 dni temu kupiłem właśnie Eclipse i też mi falują obroty po rozgrzaniu. Na razie nic nie robiłem.
|
|
|