Galant - Ogólne - Ciśnienie w 215/45/17?
yaro1976 - 15-02-2007, 13:26 Temat postu: Ciśnienie w 215/45/17? jak w temacie bo juz zgłupiałem , w jednym warsztacie nabili mi 2,8 , pojechałem do drugiego bo mi coś nie pasowało ze stabilnością podczas szybszej jazdy, to mnie koleś zflugał ze za duzo nadymałem i zjechał poniżej 2,5.
Więc a końcu ile powinno być?
Wszelkie odp mile widziane.
yaro
Anonymous - 16-02-2007, 08:35
Ja sobie napompowałem 2,3 na przód a w warsztacie wyszło że wskaźnik kompresora na stacji paliw przekłamał o 0,7 ... W sumie 3,0 Do niskiego profilu niby więcej trzeba żeby nie dobijało 2,5 to chyba jakiś kompromis zimowy. Wiem że tak nie piszą w instrukcji ale ja zawsze daję sobie ciut więcej. Przyczepność nie jest tak sparaliżowana a auto ładniej się toczy na luzie(małe opory) Na lato 205/55,15" i dam ciśnienie 2,3-przód 2,1-tył
Frost - 25-03-2007, 22:31
Hello. Ja mam koła 205/40/17 a w nich ciśnienie 3,0 i jestem bardzo zadowolony. Autko trzyma sie jak trzeba, a na amortyzacjii przy tym profilu opony to różnicy juz nie czuć.
roch_27 - 26-03-2007, 09:11
Z przodu 2,2 ~2.3 tył 2,0~2,1
pozdro
xor - 26-03-2007, 09:20
Oj, Roch, i tu się mylisz Tyle ma być na profilu 60/15", na 45/17" nawet powyżej 2.5 powinno być, inaczej pokrzywione alusy murowane. Jak będę zakładał to właduję sobie 2.6, z tyłu 0.2 mniej.
Ale z 3barami to już panowie IMO przeginacie.
roch_27 - 26-03-2007, 09:23
xor napisał/a: | Oj, Roch, i tu się mylisz Tyle ma być na profilu 60/15", na 45/17" nawet powyżej 2.5 powinno być, inaczej pokrzywione alusy murowane. Jak będę zakładał to właduję sobie 2.6, z tyłu 0.2 mniej.
Ale z 3barami to już panowie IMO przeginacie. | zapytaj się jeszcze Kochajj'a na jakim jeździ ciśnieniu na swoich oponkach i to we Wrocku
pozdro
xor - 26-03-2007, 09:51
No to i niech Kochaj teraz sobie pojedzie sprawdzić alusy
Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie...
Dopiero to zobaczyłem, jak miałem cholerne drgania przy prędkości >90. Okazało się że wszystkie felgi krzywe... Jedna ekstremalnie. 2 tygodnie wcześniej wszystkie były wyważane i były tip-top.
Im niższy profil, tym powinno być wyższe ciśnienie (i mniejszy komfort niestety).
Zresztą nawet na nominalnym profilu 185/60/15" mitsubishi zaleca 2.7bara jeśli będzie się jeździło z większymi prędkościami.
Więc z mojego doświadczenia - jak ktoś ceni swój portfel, niech dowali z 0.3 bara do niskoprofilowych.
Anonymous - 26-03-2007, 10:24
A ja mam 2,8 przód i 2,7 tył na 215/45/17, auto zachowuje sie idealnie. Przy ciśnieniu 2,1 opona za bardzo sie ugina a na ostrym zakręcie (nawrocie) czuć ze ja "zabiera".
Po przebiegu 10 000 w lancerku na oponach 195/40/15'' i ciśnieniu 2,8 bara zuzycie opony było równomierne, nie wskazywało na nadciśnienie.
Zreszta podam przykład roweru: do opony górala ładujemy ok 2,5 bara a do kolarzówki 11 bar
Pozdro!
Frost - 26-03-2007, 16:31
zgadza siem z przedmówcą 3bary były juz w nich jak je kupiłem. felgi są prawie jak nwe i chcem żeby tak pozostało.Taniej wydać kilka złoty na gumy o zawieszenia niż na prostowanie felg lub ich wymiane. Autko prowadzi sie jak po torach, a felga trzyma sie zdala od asfaltu
Anonymous - 26-03-2007, 17:02
roch_27 napisał/a: | Z przodu 2,2 ~2.3 tył 2,0~2,1 |
Dokładnie tak jak mowisz.
Instrukcja dokladnie podaje ,ze przy kole 215/45 R17 cisnienie powinno byc odpowiednio:
przód - 2,2
tył - 2,0
Daletgo jestem w szoku jak czytam o cisnieniu powyzej 2,5 a nawet 3,0
swiadczy to chyba o tym ,ze prawnie nikt nie posiada instrukcji obslugi to tegoż modelu.
Wiem ,ze to niski profil itd. ale zbyt wysokie cisnienie nic dobrego nie wróży tak jak i zbyt niskie.Oczywiscie nie mowimy tu o obciązeniu auta bo jak wiadomo przy mocno zladowanym aucie nalezy je odpowiednio zwiekszyc i tez mowi o tym instrukcja.
pozdr.
Frost - 26-03-2007, 18:23
bokciu napisał/a: |
Instrukcja dokladnie podaje ,ze przy kole 215/45 R17 cisnienie powinno byc odpowiednio:
przód - 2,2
tył - 2,0 |
Nie wiem kolego gdzie to przeczytałeś. Owszem, jeżeli chodzi o felgi 15" i opone 60-65 to jak najbardziej się z Tobą co do tyczh 2-2,2 atmos. zgdodze, ale uwież mi, jak kupiłem swoje kółka, równiż się zdziwiłem, że są tak napompowane i żeby się przekonać spóściłem powietrze z opon do 2,2 atm. - z opony zrobił sie flak,a felga prawie dotykała ziemi, więc wątpie czy długo zachowałaby swoje właściwości i felga i opona. Teoria teorią, ale w praktyce wolę troszeczke ostrożniej do wszytskiego podejść.
Pozdr
Anonymous - 26-03-2007, 18:54
frost83 napisał/a: | Nie wiem kolego gdzie to przeczytałeś |
No przeciez napisałem gdzie.W instrukcji obsługi samochodu Mitsubishi Galant EA.
I nie chodzi tu o felge 15" tylko 17" i o rozmiar 215/45 R17.
Chyba bede musial zrobic skan tej strony.....
JaGrab3 - 26-03-2007, 20:56
xor napisał/a: | Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie... |
Xor, a ja wczesniej wyczytalem ze jeździłeś na 1.3-1,7 bara i pokrzywiłeś....
A serio, to SE ma w standardzie alusy 17" na profile 40, i wg naklejki na słupku jest 2.1-2.3 bodajże a tył 2.1-2.2.
A jeżdząć na takim profilu to nie ma bata zawsze po sezonie są do prostowania
kochajj - 26-03-2007, 21:30
xor napisał/a: | No to i niech Kochaj teraz sobie pojedzie sprawdzić alusy
Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie...
Dopiero to zobaczyłem, jak miałem cholerne drgania przy prędkości >90. Okazało się że wszystkie felgi krzywe... Jedna ekstremalnie. 2 tygodnie wcześniej wszystkie były wyważane i były tip-top.
Im niższy profil, tym powinno być wyższe ciśnienie (i mniejszy komfort niestety).
Zresztą nawet na nominalnym profilu 185/60/15" mitsubishi zaleca 2.7bara jeśli będzie się jeździło z większymi prędkościami.
Więc z mojego doświadczenia - jak ktoś ceni swój portfel, niech dowali z 0.3 bara do niskoprofilowych. |
Kochaj sobie sprawdził alusy tydzien temu zakłądając nowe letnie oponki... i odziwo fele proste... cisnienie 2,2 i 2,0... dodam ze jezdziłem na alusach 17" całą zime (oponki zimowe)(profil 225/45/17 zima jak i lato)
Frost - 26-03-2007, 21:37
W moim galancie na naklejce nawet nie ma mowy o 17".Musiałbym sprawdzić w książce
|
|
|