Carisma - FAQ - cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!)
riat - 28-02-2015, 19:20 Temat postu: cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!) Witam
Chcę sobie kupić niedrogi interface diagnostyczny dla mojej cari tylko nie wiem jaki. Na kabel usb czy bezprzewodowy na bluethooth. I jaki darmowy program do tego. Próbowałem odczytać kody na podstawie mrugania kontrolki chek engine ale nic mi z tego nie wychodzi.
Bardzo proszę o podpowiedż co kupić.
To tyle
pozdrawiam i czekam na jakieś sugeste
r
apg2312 - 28-02-2015, 19:23
To se ne da. Jedynym interfejsem diagnostycznym jest spinacz.
plecho1 - 28-02-2015, 19:34
Do podglądu parametrów silnika tylko VAG KKL ze zwartymi pinami 1 z 4 i program Evoscan http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 a do sprawdzenia błędów tylko spinacz biurowy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981.
riat - 01-03-2015, 09:10 Temat postu: cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!) A to się nie nada?
http://allegro.pl/skaner-...html?source=mlt
robertdg - 01-03-2015, 09:28
Nie, jak było wyżej napisane do odczytu błedów spinacz, do badania parametrów rzeczywistych evoscan plus przerobiony kabel VAG-kkl lub openport 1.3, no chyba, że masz kilka luźnych tysiączkow to wtedy możesz sobei zaszaleć z jakimś poważniejszym skanerem.
plecho1 - 01-03-2015, 09:46
W Twoim aucie nie ma OBD2 tylko jest JOBD.
riat - 01-03-2015, 10:35 Temat postu: cari 1,8 16v 1997r hatchback GLS (NIE GDI !!!)
plecho1 napisał/a: | W Twoim aucie nie ma OBD2 tylko jest JOBD. |
Co to JOBD ?
moje gniazdo to http://images.tinypic.pl/i/00638/94ode66z0in2.jpg
apg2312 - 01-03-2015, 10:46
plecho1 napisał/a: | W Twoim aucie nie ma OBD2 tylko jest JOBD. |
A nie jest to przypadkiem kompatybilne ?
Wiem, ciotka Wiki jest nieszczególnie wiarygodnym źródłem wiadomości, ale wg niej :
Kod: | JOBD is a version of OBD-II for vehicles sold in Japan. |
https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
plecho1 - 01-03-2015, 10:53
Gniazdo jest takie same ale protokół całkiem inny. Do 2001r. w miśkach był standard JOBD a po 2001 dla aut wyprodukowanych na rynek europejski dla ujednolicenia diagnostyki układów paliwowych silników benzynowych wprowadzono EOBD i OBD2. Dla diesli ta granica to rok 2004.
riat - 01-03-2015, 11:21
plecho1 napisał/a: | Gniazdo jest takie same ale protokół całkiem inny. Do 2001r. w miśkach był standard JOBD a po 2001 dla aut wyprodukowanych na rynek europejski dla ujednolicenia diagnostyki układów paliwowych silników benzynowych wprowadzono EOBD i OBD2. Dla diesli ta granica to rok 2004. |
moje gniazdo http://images.tinypic.pl/i/00638/94ode66z0in2.jpg
A nie dasię "pomajstrować" przy tym protokole? A jest jakaś metoda na sprawdzenie jaki tam jest właściwie protokół? JOBD czy OBD II? w końcu to auto ma niewiele wspólnego z Japonią. Właściwie to wymyślone na rynek europejski. Robione w Holandi. Na dodatek razem z Volvo którego w Japonii to raczej ze świeczką szukać głównie. Jak już to raczej w australii i tak dalej. Ja tam poza nazwą f-my Mitsubishi nie widzę za dużo w tym aucie Japonii. nawet jeśli idzie o jakość. Bliżej im do renaulta i żabojadów.
plecho1 - 01-03-2015, 11:29
Jeśli chcesz OBD2 to zmień sterownik na taki z 1.6 z auta po 2001r. Nie ma znaczenia czy to auto zostało wyprodukowane w Holandii czy w Japonii przez firmę Mitsubishi. Do roku 2001 była dowolność w tym zakresie a po, jak napisałem wyżej i nic z tym nie zrobisz. A czemu tak się bronisz przed tym spinaczem czy kablem VAG z Evoscanem? Wszystko w tych tematach masz ładnie opisane na forum więc takie formy diagnostyki nie powinny sprawić jakichkolwiek problemów. Szczerze, to ja się cieszę, że Carisma robiona była w Holandii a nie w Japonii bo chociaż blacha tak nie rdzewieje jak w przypadku typowo japońskich aut.
apg2312 - 01-03-2015, 12:27
Czyli teoretycznie można kupić coś takiego :
http://elektroimport.pl/p...tnik-kodow/1050
lub
http://elektroimport.pl/p...Code-Reader/677
lub
http://pl.shopmadeinchina..._13321420.shtml
i powinno działać ?
plecho1 - 01-03-2015, 20:39
Najlepiej dla pewności zapytać sprzedawców czy z konkretnymi autami zadziała bo starsze Mitsubishi są dość upierdliwe w diagnostyce.
riat - 02-03-2015, 07:54
plecho1 napisał/a: | Gniazdo jest takie same ale protokół całkiem inny. Do 2001r. w miśkach był standard JOBD a po 2001 dla aut wyprodukowanych na rynek europejski dla ujednolicenia diagnostyki układów paliwowych silników benzynowych wprowadzono EOBD i OBD2. Dla diesli ta granica to rok 2004. |
Witam ponownie
A co to za protokoły:
- J1850 PWM (41.6 kbaud)
- J1850 VPW (10.4 kbaud)
Czy to nie aby pod auta japońskie?
plecho1 - 02-03-2015, 08:55
Aż tak nie wnikałem w diagnostykę bo robię to hobbistycznie a nie zawodowo więc tu nie doradzę.
|
|
|