Carisma - Techniczne - Silniczek krokowy
Mychabrd - 01-03-2015, 15:00 Temat postu: Silniczek krokowy Witam, wyciągałem dzisiaj ze swojej cari silniczek krokowy aby go wyczyścić, teraz po złożeniu wszystkiego do kupy to auto ma ok 2 tyś obrotów na ciepłym silniku, co może być tego przyczyną ? Coś zepsułem ?
robertdg - 01-03-2015, 15:16
Może się silniczek zblokował bo wygląda jakby nie regulował obrotów, kostke dobrze wpiąłeś
Mychabrd - 01-03-2015, 15:21
kostka dobrze wpięta, jak go zamontowałem to miał 1500 obrotów i podniósł je do 1800-1900 i tak już zostało, a silniczek dwa razy wyciągałem żeby sprawdzić czy wszystko dobrze zrobiłem i nic nie dało.
robertdg - 01-03-2015, 15:42
Wypadałoby zmierzyć własności elektryczne silnika i sterowanie z ECU
fanatyku - 01-03-2015, 15:54
Poczytaj moje tematy. U mnie co prawda problem był z regulacją przepustnicy ale też wyciągałem silniczek krokowy 2 razy i miałem problemy z obrotami.
Wyciągnij go może jeszcze raz, zdejmij górną obudowę, potem wyciągnij ten trzpień, przeczyść gniazdo trzpienia wodą z alkoholem lub jakimś rozpuszczalnikiem, przetrzyj delikatnie trzpień silniczka (skręć ten magnes na sam dół, lepiej się czyści), górne gniazdo też wyczyść i złóż wszystko razem. Zwróć uwagę na to aby sprężynka dobrze weszła.
Po złożeniu i skręceniu może pojeździj trochę i zobacz czy się obroty ustabilizowały. Zobaczymy czy coś to da.
LuxiMan - 01-03-2015, 19:28
Ja ostatnio po wymianie silniczka krokowego i przepustnicy straciłem ssanie,obroty jako tako bylo choc i tak falowaly.Wiec podlaczylem stary niby dobrze trzyma obroty i najwazniejsze jest ssanie ,ale po przejechaniu okolo 30 km zaczyna sie wariacja. Po wcisnieciu sprzegla wskakuja na 2000 rpm nawet 2500 i tak trzyma caly czas jak przelacze na benzyne lataja jak szalone (szybko od 1000 do 1500) dzieje sie tak wlasnie po rozgrzaniu i mniej wiecej takim dystanie i sie utrzymuje caly czas. Na zimnym wszystko jest dobrze. Juz nie mam glowy do tego i znowu szukanie nowego krokowca czy to moze cos z przeplowomierzem bo jak na wlaczonym odepne wtyczke (wtedy jak trzyma okolo 2000rpm) ustabilizuje odrazu na 1100 tylko podlacze wtyczke przeplowomierza odrazu skacze na 2000 i trzyma.Normalnie rece opadaja.
eve1988 - 01-03-2015, 19:56
Ale mnie tu dawno nie było...
Mychabrd, odłaczałeś aku po czyszczeniu krokowca?
Mychabrd - 01-03-2015, 20:05
eve1988, Oczywiście to robiłem, jednak po odłączeniu klem i ponownym podłączeniu od razu wskakiwał na 2000 rpm.
LuxiMan, objawy masz podobne jak u mnie, jutro chce zamówić nowy silniczek i zobaczymy czy coś pomoże.
ross - 01-03-2015, 20:06
Ja miałem dziwny przypadek po wymianie rozrządu wolne obroty ok.3tyś i zrobiłem reset akumulatorem obroty powróciły do normy.
Mychabrd - 01-03-2015, 20:08
fanatyku, o jakiej sprężycę mowa? bo u mnie chyba takiej nie widziałem
[ Dodano: 01-03-2015, 21:01 ]
A i jeszcze mam takie pytanko, czy krokowiec z silnika 1,8 GDI pasuje do silnika 1.6 ? Nie ma przeciwwskazań aby taki zamówić ?
LuxiMan - 01-03-2015, 23:20
Mychabrd jak już będziesz miał to napisz czy pomogło. Mnie przekonywano ze silniczek jak i przepustnica sprawne jak widac silniczek nie do konca (dziwne ze na nim nie ma kompletnie ssania). Choć silniczek z lekka się różni ten co przyszedł ma rąbki na czubku mój nie.Powiem jeszcze o tym ze nawet jak silnik chodzi i odłącze silniczek zachowuje się tak samo zadnych spadków ani wzrostow jakby nie regaował tak samo na starym jak i na nowym,a niby są dobre dwa.
Ziemba. - 02-03-2015, 18:32
Problem może leżeć po stronie ECU, ale to tylko moje przypuszczenia.
LuxiMan - 02-03-2015, 20:58
Ziemba mozna w jakis sposb sprawdzić czy ecu jest dobre czy nie?
Ziemba. - 02-03-2015, 22:11
Chyba tylko podmiana wchodzi w grę.
[ Dodano: 02-03-2015, 22:25 ]
Albo Ecu jest dobre tylko nie ma komunikacji między nim, a silniczkiem skoro nie reaguje na odłączanie i podłączanie.
Niech wypowiedzą się też inni forumowicze, ponieważ nie jestem nieomylny.
Mychabrd - 03-03-2015, 15:39
Ziemba., ECU w swojej cari wymieniałem i za dużo nie pomogło.
W ogóle taka dziwna sytuacja z tym krokowcem, po czyszczeniu i zamontowaniu go, chodzi tak jakby na odwrót Na zimnym silniku trzyma obroty w granicach 800-900 rpm i w miare rozgrzania silnika obroty wzrastają, na w pełni rozgrzanym silniku mam 1500 - 1700 rpm
O co tu chodzi
|
|
|