Carisma - Techniczne - Świece czy kable w Cari?? Szarpanie i gaśnięcie
majkek0995 - 02-03-2015, 11:32 Temat postu: Świece czy kable w Cari?? Szarpanie i gaśnięcie Jest to mój pierwszy temat, więc serdecznie wszystkich witam!!
Gdy zaczęły falować mi obroty, wyczyściłem przepustnicę i przykleiłem elektromagnes, czyszczony także kolektor ssący, egr i wydawałoby się ok, lecz teraz na wolnych obrotach po prostu "pyrkoli" i po czasie gaśnie. 1 i 4 cewka miała upalone sprężynki nachodzące na świece, wyczyściłem ale nadal problem nie ustępuje, nie wiem czy wymienić tylko cewki czy świece i kable (jeśli tak to jakie kable?)
MITSUBISHI CARISMA 1.8 GDI 2001 125KM
Proszę o jakieś porady
plecho1 - 02-03-2015, 14:09
Witamy na forum, szkoda tylko, że w takich okolicznościach.
A jesteś pewien, że to wina cewek czy świec? Sprawdzałeś może błędy silnika albo parametry pracy silnika programem Evoscan? Tu masz ciekawy temat o diagnostyce tego dość skomplikowanego silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 a tutaj jeszcze jeden ważny temat odnośnie GDI http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Do sprawdzenia samych błędów w tym roczniku wystarczy także ELM327 i jakiś darmowy pod niego program.
majkek0995 - 02-03-2015, 22:38
Przy pierwszej diagnostyce właśnie tym kablem wystąpił błąd P0141* (Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr. 1 sonda nr 2) - wadliwe działanie.
Czyściłem wszystkie styki, reset komputera i błędu nie ma zastanawiam się także nad pompą WC, przy falowaniu obrotów próbowałem ją regulować, ale nie mam 100% pewności, czy ustawiłem ją do pierwotnego położenia :/
plecho1 - 03-03-2015, 05:52
A jakie ciśnienie jest teraz po regulacji w całym zakresie obciążenia? Jeśli trzyma się w granicach normy dla tego silnika to jest ok.
majkek0995 - 03-03-2015, 08:39
Odczytam te dane przy podłączeniu przy komputer, czy muszę użyć jakiegoś miernika??
MichciuGT - 03-03-2015, 09:00
Najlepiej jest za pomocą evoscana, albo oscyloskopu, ale od biedy można miernikiem zgodnie z tematem o pompie WC
|
|
|