Pajero III - 3.2 DID Automat problem z napędami kod błędu 10
Hankusek - 07-03-2015, 13:13 Temat postu: 3.2 DID Automat problem z napędami kod błędu 10 Witam,
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Pajero Long 3.2 DID Automat z 2001r.
Do dej pory napędy działały normalnie. Jednak w dniu wczorajszym przy próbie zmiany napędu z 2H na 4H nic nie wyświetliło na desce i faktycznie napęd nie załącza się:(
Na pozostałych pozycjach napęd też nie reaguje.
Dziś podjechałem do kolegi na komputer i wyświetliło kod błędu 10.
Czy ktoś miał może podobny problem i zna rozwiązanie??
Pozdrawiam
techsm - 07-03-2015, 22:29
10 nie jest kodem błędu skrzyni rozdzielczej.
By odczytać kody błędów nie trzeba komputera. Można policzyć błyski po zwarciu dwóch pinów w złączu diagnostycznym (opisywane na forum). Uczyń to i podaj kody błędów skrzyni rozdzielczej.
zbyszekm2 - 09-03-2015, 08:25
Czyli jak z 2H przełączysz na 4H to zaczyna migać środkowa pomarańczowa kontrolka?
Hankusek - 10-03-2015, 20:01
Witam,
Więc tak z 2H na 4H i dalej nic się nie dzieje, nic nie miga.
Dziś zmostkowaliśmy z mechanikiem piny 1 i 4 i jedyna kontrolka która migała długimi i krótkimi sygnałami to ABS. Kontrolka silnika i automatu migały cały czas bez przerwy, a pomarańczowa kontrolka napędów nie miga wcale:(
Z migania ABS wyszły by kody 21, 23,24,25 ??
Zapomniałem dodać, że automat ma też dziwną wadę. Gdy auto gaszę na P na lekkiej pochyłości terenu to nie da rady go potem odpalić, chyba że przesunę dźwignię na N. Na równym terenie nigdy to się nie zdarza.
techsm - 10-03-2015, 20:13
Cytat: | Z migania ABS wyszły by kody 21, 23,24,25 ?? |
Tak, to są kody błędów ABS. Ale błędy ABSu nie kasują się po odpięciu akumulatora. Więc nie wiadomo z kiedy są i ile są warte.
Cytat: | Więc tak z 2H na 4H i dalej nic się nie dzieje, nic nie miga. |
A silniczek przy reduktorze pracuje ?
Może masz spaloną żarówkę od środkowej kontroli napędów ?
Hankusek - 10-03-2015, 20:21
A jaki rodzaj żarówki tam wchodzi?? Pytam tak z ciekawości bo napęd nie załącza się fizycznie
Georg - 10-03-2015, 20:55
Hankusek napisał/a: | [...] Zapomniałem dodać, że automat ma też dziwną wadę. Gdy auto gaszę na P na lekkiej pochyłości terenu to nie da rady go potem odpalić, chyba że przesunę dźwignię na N. Na równym terenie nigdy to się nie zdarza. |
Hehe, miałem tak kiedyś w jakimś samochodzie: auto pod górkę, skrzynia na "P", silnika nie szło odpalić, ale: auto z górki, skrzynia na "P" silnik odpalał. Wiele mądrych głów dumało... Okazało się, że uszkodzona była wiązka. Z autem pod górkę, skrzynią na "P" naprężała lekko wiązkę i uszkodzony przewód blokował rozruch.
Nie wiem, czy masz akurat ten sam przypadek, ale spróbuj potargać wiązkami od skrzyni i silnika.
- Pozdrawiam
Grzegorz76 - 10-03-2015, 21:09
Hankusek napisał/a: | A jaki rodzaj żarówki tam wchodzi?? Pytam tak z ciekawości bo napęd nie załącza się fizycznie |
http://forum.mitsumaniaki...9181c63c411d53e Ja zamiast żarówek wsadziłem LED Po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon masz test żarówek czy wszystkie palą
techsm - 10-03-2015, 22:23
Hankusek napisał/a: | A jaki rodzaj żarówki tam wchodzi?? Pytam tak z ciekawości bo napęd nie załącza się fizycznie |
Być może tak jest. A spalona żarówka = brak błędów.
Wchodzi tam albo żarówka dostępna w ASO za ok 10 zł (poza ASO droższe ), albo za kilkanaście groszy wymieniasz samą żarówkę, zostawiając obudowę.
|
|
|