Pajero III - Pajero nie odpala na kluczyku zapasowym i serwisowym
Filateam - 07-03-2015, 22:57 Temat postu: Pajero nie odpala na kluczyku zapasowym i serwisowym Witam!
Od dwóch dni jestem szczęśliwym posiadaczem Pajero 2003 po liftingu. Mam mały problem z odpaleniem auta przy pomocy kluczyka zapasowego i serwisowego. Kluczyk wykorzystywany jako podstawowy uruchamia natomiast auto bez problemu. Czy jest możliwość że kluczyki się rozkodowały i transmitery przestały poprawnie działać? Czy jest jakaś możliwość ich wskrzeszenia? Jak to zrobić? Z góry dziękuję za pomoc… Pozdrawiam!
Georg - 08-03-2015, 10:36 Temat postu: Re: Pajero nie odpala na kluczyku zapasowym i serwisowym
Filateam napisał/a: | Mam mały problem z odpaleniem auta przy pomocy kluczyka zapasowego i serwisowego. |
Co to znaczy "mały problem" - nie odpala w ogóle, nie odpala czasami, odpala i gaśnie? Taką zagadką nie ułatwiasz...
Filateam - 08-03-2015, 22:38
Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Objaw jest taki, jak przy kluczyku, który nie jest zgodny z immobilaizerem auta. Stąd moje pytanie o możliwość kodowania kluczyków. Kluczyk wykorzystywany pierwotnie wszystko ok- zapala. Zapasowy i serwisowy już nie. Pozdrawiam!
[ Dodano: 09-03-2015, 15:02 ]
Witam!
Trudna sprawa? Nikt nie miał takiego problemu?
Georg - 09-03-2015, 20:31
Filateam napisał/a: | Trudna sprawa? |
Sprawa nie trudna, tylko... sam rozumiesz: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18
plecho1 - 09-03-2015, 20:44
Najprawdopodobniej dostałeś nieoryginalne klucze lub auto z nieoryginalną stacyjką i zamkami i immobiliserem i pewnie komputerem silnika. Jeśłi jednak wszystko oryginalne to chyba najlepiej podjechać do ASO aby ponownie zaprogramować kluczyki.
Filateam - 10-03-2015, 00:05
Sorki…. Naprawiam błąd… Już się przywitałem. Wszystko jest lub wydaje się być oryginalne. Blaszki przy kluczykach z kodami, piloty do alarmów itd. Serwisowy i zapasowy prawie nie używane. Może upływ czasu zaszkodził. W instrukcji wyczytałem, że może się tak dziać, gdy mamy dwa kluczyki razem przy stacyjce. Próbowałem również pojedynczo i nic. Chyba zostaje wizyta w ASO.
Georg - 10-03-2015, 11:04
Filateam napisał/a: | [...] Wszystko jest lub wydaje się być oryginalne. Blaszki przy kluczykach z kodami, piloty do alarmów itd. Serwisowy i zapasowy prawie nie używane. [...] |
Jeżeli kluczyki są oryginalne i wewnątrz posiadają nieuszkodzone transpondery, to odpowiedni sprzęt diagnostyczny załatwi sprawę.
W przypadku kluczyków z "obcymi" transponderami sprawa jest nie do przeskoczenia - kody transponderów dedykowanych wpisane są na stałe w pamięć immobilisera; kodów tych nie da się nadpisać w warunkach warsztatowych.
Można jeszcze dofrezować kluczyk surowy, z czystym transponderem i wbić mu w pamięć kod zeskanowany z kluczyka oryginalnego.
- Pozdrawiam
Filateam - 13-03-2015, 23:42
Dzięki... Zobaczymy... W środę podjadę do znajomego z ASO.
[ Dodano: 18-03-2015, 14:58 ]
Kluczyki nie były od nowości "wklepane" do immo. Wszystko już działa. Do naprawy pozostaje jednak EGR- niestety ten droższy oraz uszczelniacz półosi tył. Pozdrawiam!
|
|
|