To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1.8 GDI - szarpie

steve161 - 13-03-2015, 07:50
Temat postu: 1.8 GDI - szarpie
Witam.
Meczę się z tym autem już parę miesięcy. Problem polega na tym że podczas przyspieszania głównie w zakresie 2- 3 tyś obrotów szarpie. Czasem jest to tylko delikatne poszarpywanie a czasem kompletna zamuła. Nie ma na to żadnej reguły. Powyżej tych obrotów auto przyspiesza normalnie. Jeździć się z tym da ale jest to mało komfortowe bo nigdy nie wiadomo kiedy "to" nastąpi np podczas wyprzedzania.
Auto ma przeczyszczoną przepustnice , obroty trzymają równo. Wymieniłem świece na dedykowane do tego modelu. Auto było podłączone pod MUT - nie ma żadnych błędów, ciśnienie na pompie WC wzorowe, fajkocewki sprawdzone i są w porządku. Co można jeszcze sprawdzić gdzie szukać przyczyny czy pogodzić się już z tym.
Pozdrawiam.

robertdg - 13-03-2015, 09:07

Mozesz jeszcze pomierzyć pozostałe parametry pracy rzeczywistej, podpowiedź w temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
steve161 - 13-03-2015, 11:13

A czy jest możliwość że mimo dobrego ciśnienia na pompie WC zepsuta jest ta pompa w baku? Bo w zasadzie to jest jedyna rzecz do której nie zaglądałem.
MichciuGT - 13-03-2015, 11:24

Wysokie ciśnienie sprawdza się podczas przyspieszania, jeżeli jest dobre to i w baku też jest dobra
steve161 - 13-03-2015, 11:47

Właśnie było sprawdzane także podczas jazdy i było dobre.
robertdg - 13-03-2015, 17:59

Możesz zmierzyć niskie ciśnienie zegarem
benton66 - 13-03-2015, 21:53

Miałem podobny przypadek. Do czyszczenia (regeneracji) były wtryskiwacze. Dla pewności sprawdzić evoscanem fuel trimy, jeśli są wysokie poprawki to jak wyżej...
steve161 - 13-03-2015, 23:17

A czy taki srodek do czyszczenia wtryskow cos da? Oile to ta przyczyna?
benton66 - 14-03-2015, 00:02

Trzeba sprawdzić evoscanem poprawki paliwowe, czyli trimy. Jeśli są wysokie, to wtryskiwacze zapchane albo gdzieś dostaje się lewe powietrze. Znajoma miała taki sam problem od tankowania paliwa na pewnej stacji w naszym mieście. Ja też gdy tankowałem na tej stacji czułem szarpania w swoim aucie.
Moja rada: Wyjeździj ten zbiornik co masz, nalej dobrej 98 np z Orlenu i przegoń Cari ostro po autostradzie. Jeśli to nie pomoże sprawdź wtryskiwacze. Jeżeli nie masz spadków ciśnienia na pompie WC w pełnym zakresie obrotów i pod obciążeniem, wymienione świece i sprawdzone cewki, to na 98% będą to zasyfione wtryskiwacze

[ Dodano: 14-03-2015, 00:06 ]
steve161 napisał/a:
A czy taki srodek do czyszczenia wtryskow cos da? Oile to ta przyczyna?


Nie używaj raczej środków wlewanych do baku, ja osobiście nie mam do nich przekonania...
W moim przypadku pomogła zmiana paliwa, a znajomej mechanik podobno zdemontował wtryskiwacze i czyścił mechanicznie, ale jak i w czym? Tego nie wiem...

steve161 - 16-03-2015, 13:26

Faktycznie to raczej wtryski. Wczoraj przegoniłem go na autostradzie i całkiem inne auto. Dzięki za pomoc.
benton66 - 16-03-2015, 15:21

Nie ma sprawy :)
zico81 - 18-03-2015, 06:43

A czy moga byc też zapchane wtryski, gdy lekko zamula od 2tys na zimnym silniku, po okolo 300m problem znika.
mouseman - 18-03-2015, 08:20

Na dzień dobry do sprawdzenia zawór EGR. Dosyć proste w czyszczeniu i zwykle efekt jest wymierny.
Pozdrawiam

steve161 - 19-03-2015, 08:05

Jeden problem rozwiązany to może ktoś pomoże mi jeszcze w jednym.
Podczas jazdy trzęsie, buja mi samochodem. Najbardziej nasila się to przy niższych prędkościach a punktem "krytycznym" jest 50 km/h. Nie trzęsie mi kierownicą. Powyżej tej prędkości czuje już tylko delikatne drganie całego auta. Słysze jakby bicie w którymś kole ale nie potrafię zlokalizować w którym. Nie ma znaczenia czy przyśpieszam czy zwalniam, podczas hamowania czuje to samo. Na prostej równej drodze nawet na luzie czuć to trzęsienie. Dwa razy wyważałem koła, dokładnie były sprawdzane i niby dobre, wulkanizator nie zauważył żeby były jakieś bąble itd. Czy mogą być to tarcze hamulcowe a może coś innego.?

rasiak1980 - 19-03-2015, 09:11

może byc skrzywiona piasta, badz źle osadzone łożyska, może być skrzywiona tarcza hamulcowa, albo felga, jeżeli nie masz czujnika zegarowego to jedyne co możesz zrobić to zdejmij koło dokręć tarczę śrubami od koła zeby nie latała pomaż tarczę zygzakiem (słoneczko) najlepsza jest kreda moze być od biedy flamastrem ale suchym zmazywalnym do bialych tablic, obróć kilka razy i sprawdz czy w miarę równomiernie ściera się z tarczy bedziesz miał jakis obraz tego co sie dzieje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group