To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - uszczelniacze czy pierścienie?

dluugi14 - 13-03-2015, 11:18
Temat postu: uszczelniacze czy pierścienie?
Panowie mam problem z olejem... mozna powiedziec ze idzie okolo 1l/1000 km. Przymierzam sie do wymiany uszczelniaczy zaworów. Problem w sumie zaczął sie od momentu gdy na autostradzie zawiesił sie termostat i silnik "mocno" sie zagrzał. Obawiam sie ze mogą to byc równiez pierścienie ale silnik ma przebieg około 130 tyś dokładnie 77 720 mil czego jestem pewnien na 100 %. Pytanie do Was jest wiec takie czy przy tym przebiegu mogły pojść pierścienie?Dodam ze na sekwencji jeździ 4 lata. Z góry dzieki za pomoc
KsiadzRobak - 13-03-2015, 11:42

Nikt nie odpowie jednoznacznie - wszystko zależy jak długo to trwało, jaka była temperatura silnika. Jedynie rozebranie silnika da odpowiedź.
Uszczelniacze w głowicy możesz zmienić bez jej demontażu - są specjalne narzędzia do ściskania sprężyn i demontażu zamków. Więc jeśli zużycie oleju nie spadnie, to będziesz miał odpowiedź na pytanie.

apg2312 - 13-03-2015, 12:07

Auto na warsztat, i trzeba by przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową. To na 99% powie, co jest przyczyną brania oleju.

Tu masz opis, jak i po co się to robi :
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/

dluugi14 - 13-03-2015, 12:28

Jak tylko zobaczyłem wzkażnik temperatury praktycznie za poza wykresem odrazu na pobocze, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jeszcze sie gotował kilka minut... A co do głowicy to i tak musze ja dac do planowania wiec myśle zobaczyc luzy na tłokach.Wiem ze to troche "metoda na oko" ale tak dokładnie to wogóle ma nie byc luzu? A drugie pytanie.. lepiej zrobic pomiar czy sprawdzic luzy?
milo - 13-03-2015, 15:22

dluugi14 napisał/a:
ale tak dokładnie to wogóle ma nie byc luzu? A drugie pytanie.. lepiej zrobic pomiar czy sprawdzic luzy?

Luz zawsze będzie.... montażowy mierzone w setnych milimetra , głównie chodzi o szczelność czyli stan pierścieni i gładzi cylindrów , nieszczelne uszczelniacze zaworowe
apg2312 napisał/a:
trzeba by przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową.

To od razu i jaka jest różnica ciśnień na cylindrach
Na jakim oleju jezdzisz

robertdg - 13-03-2015, 18:32

Jak głowica zleci to jaki problem zrzucić miske i sprawdzić reszte bebechów :?: Jest to naprawde niewiele więcej roboty w porownaniu do ponownej zabawy gdy się okaże że wina leży po stronie pierścieni a jeszcze bardziej prozaiczna przyczyna to problemy z odpowietrzeniem silnika.
kaczka81s - 13-03-2015, 22:39

Moja była Toyota papała ok.1,5 litra na tydzień, a w tygodniu robiłem ok 600 km. Po remoncie głowicy (dołu nie ruszałem) czyli planowanie szlif zaworów i gniazd, nowe uszczelniacze problem znikł. Choć w twoim przypadku jak silnik przegrzałeś (nie wiadomo jak długo) mogłeś przytrzeć i pierścienie, bo uszczelniacze raczej odporne są na wysokie temperatury.
Jak napisał robertdg, jak zwalisz głowice to nie wielki problem zwalić miskę, tłoki na wierzch i wszystko będzie widać. A luz na pierścieniach sprawdzasz tak: ściągasz go z tłoka (delikatnie) wsadzasz samego do cylindra i szczelinomierzem mierzysz luz na zamku, sprawdzasz w manualu jaki jest dopuszczalny i porównujesz. I tak z każdym z trzech pierścieni.
Pociesze cie mój V6 miał przejechane ok 260 tys i prawie brak śladów zużycia pierścieni i gładzi cylindra (miejscami choinka od honowania była jeszcze widoczna) no i przy okazji sprawdź panewki, w moim musiałem dać nowe oczywiście nadwymiar, ale to przypadłość 6G73

dluugi14 - 14-03-2015, 10:10

Przede wszystkim dzięki za pomoc
milo napisał/a:

Na jakim oleju jezdzisz

10w40 mobil półsyntetyk

W tym tygodniu postaram sie zrobic pomiar ciśnienia i od razu dam znac jak wyniki wyszły

kaczka81s napisał/a:

Choć w twoim przypadku jak silnik przegrzałeś (nie wiadomo jak długo)

Mam nawyk częstego patrzenia na deske wiec jestem pewien ze było to góra 10 minut jazdy z wysoką tak temperatura

robertdg napisał/a:

Jak głowica zleci to jaki problem zrzucić miske i sprawdzić reszte bebechów :?:

Faktycznie chyba tak zrobie... A co chodzi dokładnie z tym problemem odpowietrzenia silnika?

tpodsiadlo - 14-03-2015, 11:08

Jesli po tym glowica jest szczelna to po co ja zrzucac? No chyba ze wypalilo uszczelke...

A ktoredy bierze olej latwo sprawdzisz bez cudowania.
Wyjm bagnet od oleju, zdejm odme i zatkaj palcem. Jesli bedzie ci dmuchac ze stalki to pierscienie, jesli z glowicy to uszczelniacze.

dluugi14 - 14-03-2015, 14:31

tpodsiadlo napisał/a:
Jesli po tym glowica jest szczelna to po co ja zrzucac? No chyba ze wypalilo uszczelke...

Mam wyciek płynu chłodzącego od strony kolektora wydechowego na rogu, dlatego musze ją zrzucic
tpodsiadlo napisał/a:

A ktoredy bierze olej latwo sprawdzisz bez cudowania.
Wyjm bagnet od oleju, zdejm odme i zatkaj palcem. Jesli bedzie ci dmuchac ze stalki to pierscienie, jesli z glowicy to uszczelniacze.

Zrobiłem tą próbe, ze stalki nic nie dmucha tylko z głowicy i wydmuch zwieksza sie wraz ze wzrostem obrotów. Czyli rozumiem ze uszczelniacze?

tpodsiadlo - 14-03-2015, 20:07

Tak to uszczelniacze. Swoja droga te silniki sa dosc wytrzymale na temperature :)
dluugi14 - 14-03-2015, 22:08

Jak tylko przeprowadze remont dam znac co i jak:) Dzieki wszystkim za wskazówki

[ Dodano: 05-07-2015, 13:57 ]
Orientuję się ktoś może jakie ciśnienie sprężania powinno być w moim silniku? 2.4l 4G64 sohc 92-96. Szukałem na forum ale nie znalazlem

Bizi78 - 05-07-2015, 20:04

Tutaj masz manuala do silników serii 4G6:
http://www.mitsubishi-mot...wee9616/11A.pdf

dluugi14 - 07-07-2015, 17:21

Dzięki Bizi78 ;) tyle ze w manualu jest podany stopień spręzania a mi chodzi o ciśnienie:) chyba że jestem slepy:)
tpodsiadlo - 22-07-2015, 05:29

Przeczytalem jeszcze raz temat i tak mysle, jakim cudem zagotowales plyn w wyrownawczym?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group