[92-96]Galant E5xA - uszczelniacze czy pierścienie?
dluugi14 - 13-03-2015, 11:18 Temat postu: uszczelniacze czy pierścienie? Panowie mam problem z olejem... mozna powiedziec ze idzie okolo 1l/1000 km. Przymierzam sie do wymiany uszczelniaczy zaworów. Problem w sumie zaczął sie od momentu gdy na autostradzie zawiesił sie termostat i silnik "mocno" sie zagrzał. Obawiam sie ze mogą to byc równiez pierścienie ale silnik ma przebieg około 130 tyś dokładnie 77 720 mil czego jestem pewnien na 100 %. Pytanie do Was jest wiec takie czy przy tym przebiegu mogły pojść pierścienie?Dodam ze na sekwencji jeździ 4 lata. Z góry dzieki za pomoc
KsiadzRobak - 13-03-2015, 11:42
Nikt nie odpowie jednoznacznie - wszystko zależy jak długo to trwało, jaka była temperatura silnika. Jedynie rozebranie silnika da odpowiedź.
Uszczelniacze w głowicy możesz zmienić bez jej demontażu - są specjalne narzędzia do ściskania sprężyn i demontażu zamków. Więc jeśli zużycie oleju nie spadnie, to będziesz miał odpowiedź na pytanie.
apg2312 - 13-03-2015, 12:07
Auto na warsztat, i trzeba by przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową. To na 99% powie, co jest przyczyną brania oleju.
Tu masz opis, jak i po co się to robi :
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
dluugi14 - 13-03-2015, 12:28
Jak tylko zobaczyłem wzkażnik temperatury praktycznie za poza wykresem odrazu na pobocze, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jeszcze sie gotował kilka minut... A co do głowicy to i tak musze ja dac do planowania wiec myśle zobaczyc luzy na tłokach.Wiem ze to troche "metoda na oko" ale tak dokładnie to wogóle ma nie byc luzu? A drugie pytanie.. lepiej zrobic pomiar czy sprawdzic luzy?
milo - 13-03-2015, 15:22
dluugi14 napisał/a: | ale tak dokładnie to wogóle ma nie byc luzu? A drugie pytanie.. lepiej zrobic pomiar czy sprawdzic luzy? |
Luz zawsze będzie.... montażowy mierzone w setnych milimetra , głównie chodzi o szczelność czyli stan pierścieni i gładzi cylindrów , nieszczelne uszczelniacze zaworowe
apg2312 napisał/a: | trzeba by przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową. |
To od razu i jaka jest różnica ciśnień na cylindrach
Na jakim oleju jezdzisz
robertdg - 13-03-2015, 18:32
Jak głowica zleci to jaki problem zrzucić miske i sprawdzić reszte bebechów Jest to naprawde niewiele więcej roboty w porownaniu do ponownej zabawy gdy się okaże że wina leży po stronie pierścieni a jeszcze bardziej prozaiczna przyczyna to problemy z odpowietrzeniem silnika.
kaczka81s - 13-03-2015, 22:39
Moja była Toyota papała ok.1,5 litra na tydzień, a w tygodniu robiłem ok 600 km. Po remoncie głowicy (dołu nie ruszałem) czyli planowanie szlif zaworów i gniazd, nowe uszczelniacze problem znikł. Choć w twoim przypadku jak silnik przegrzałeś (nie wiadomo jak długo) mogłeś przytrzeć i pierścienie, bo uszczelniacze raczej odporne są na wysokie temperatury.
Jak napisał robertdg, jak zwalisz głowice to nie wielki problem zwalić miskę, tłoki na wierzch i wszystko będzie widać. A luz na pierścieniach sprawdzasz tak: ściągasz go z tłoka (delikatnie) wsadzasz samego do cylindra i szczelinomierzem mierzysz luz na zamku, sprawdzasz w manualu jaki jest dopuszczalny i porównujesz. I tak z każdym z trzech pierścieni.
Pociesze cie mój V6 miał przejechane ok 260 tys i prawie brak śladów zużycia pierścieni i gładzi cylindra (miejscami choinka od honowania była jeszcze widoczna) no i przy okazji sprawdź panewki, w moim musiałem dać nowe oczywiście nadwymiar, ale to przypadłość 6G73
dluugi14 - 14-03-2015, 10:10
Przede wszystkim dzięki za pomoc
milo napisał/a: |
Na jakim oleju jezdzisz |
10w40 mobil półsyntetyk
W tym tygodniu postaram sie zrobic pomiar ciśnienia i od razu dam znac jak wyniki wyszły
kaczka81s napisał/a: |
Choć w twoim przypadku jak silnik przegrzałeś (nie wiadomo jak długo) |
Mam nawyk częstego patrzenia na deske wiec jestem pewien ze było to góra 10 minut jazdy z wysoką tak temperatura
robertdg napisał/a: |
Jak głowica zleci to jaki problem zrzucić miske i sprawdzić reszte bebechów |
Faktycznie chyba tak zrobie... A co chodzi dokładnie z tym problemem odpowietrzenia silnika?
tpodsiadlo - 14-03-2015, 11:08
Jesli po tym glowica jest szczelna to po co ja zrzucac? No chyba ze wypalilo uszczelke...
A ktoredy bierze olej latwo sprawdzisz bez cudowania.
Wyjm bagnet od oleju, zdejm odme i zatkaj palcem. Jesli bedzie ci dmuchac ze stalki to pierscienie, jesli z glowicy to uszczelniacze.
dluugi14 - 14-03-2015, 14:31
tpodsiadlo napisał/a: | Jesli po tym glowica jest szczelna to po co ja zrzucac? No chyba ze wypalilo uszczelke... |
Mam wyciek płynu chłodzącego od strony kolektora wydechowego na rogu, dlatego musze ją zrzucic
tpodsiadlo napisał/a: |
A ktoredy bierze olej latwo sprawdzisz bez cudowania.
Wyjm bagnet od oleju, zdejm odme i zatkaj palcem. Jesli bedzie ci dmuchac ze stalki to pierscienie, jesli z glowicy to uszczelniacze. |
Zrobiłem tą próbe, ze stalki nic nie dmucha tylko z głowicy i wydmuch zwieksza sie wraz ze wzrostem obrotów. Czyli rozumiem ze uszczelniacze?
tpodsiadlo - 14-03-2015, 20:07
Tak to uszczelniacze. Swoja droga te silniki sa dosc wytrzymale na temperature
dluugi14 - 14-03-2015, 22:08
Jak tylko przeprowadze remont dam znac co i jak:) Dzieki wszystkim za wskazówki
[ Dodano: 05-07-2015, 13:57 ]
Orientuję się ktoś może jakie ciśnienie sprężania powinno być w moim silniku? 2.4l 4G64 sohc 92-96. Szukałem na forum ale nie znalazlem
Bizi78 - 05-07-2015, 20:04
Tutaj masz manuala do silników serii 4G6:
http://www.mitsubishi-mot...wee9616/11A.pdf
dluugi14 - 07-07-2015, 17:21
Dzięki Bizi78 tyle ze w manualu jest podany stopień spręzania a mi chodzi o ciśnienie:) chyba że jestem slepy:)
tpodsiadlo - 22-07-2015, 05:29
Przeczytalem jeszcze raz temat i tak mysle, jakim cudem zagotowales plyn w wyrownawczym?
|
|
|