To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Wyząbkowane opony

bialyjayz - 26-03-2015, 13:52
Temat postu: Wyząbkowane opony
Przybyła długo oczekiwana wiosna, Gal włożył letnie stare buty.
Niestety już od wyjazdu od wulkanizatora szum dobiegający z tylnej osi potrafi doprowadzić do szału- ból głowy gwarantowany. Wiem już od zeszłego rok, że to wina tzw. ząbkowania opon. Fakt opona w dotyku jest szorstka jak tarka i o ile w tamtym roku było to dla mnie jeszcze znośne o tyle w tym już po 100km nie potrafię tego znieść.
Jakieś propozycje rozwiązania jak temu zaradzić, byle nie porady tego typu:
https://www.youtube.com/watch?v=EtBJ9ugVqBY
Szkoda opon wyrzucać bo bieżnik dosyć głęboki a wiadomo nowe gumki do tego letnie do tanich nie należą...

Juiceman - 26-03-2015, 15:14

Zrób geometrie, a później kapcie na przód i spal kapcia...
eremita - 26-03-2015, 15:17
Temat postu: Re: Wyząbkowane opony
bialyjayz napisał/a:


https://www.youtube.com/watch?v=EtBJ9ugVqBY
tanich nie należą...


Co za typ :) ciekawe czy pomaga

Ja jak kupiłem gala stał na zimie na której nie jeździłem, pierwsze co zmieniłem na letnie masakra już się bałem co to może być, hałas, drżenie kierownicy okazało się że opony.

Jak masz kierunkowe to raczej nic nie zrobisz, jak nie to podobno pomaga zmianę prawą na lewą, podobno też można założyć na przód i dać w palnik to się może zetrą :wink:

Ja osobiście bym zmienił na nowe, a te puścił w świat :wink:
To jest niesamowite ale nawet jak opisałem że coś jest nie tak z tymi oponami bo są bardzo głośne i tak znalazł się kupiec a po komentarzu wynikało że był bardzo zadowolony :P może brał je do upalania :roll: Albo faktycznie cena cuda czyni :)

I obowiązkowo co sezon zmiana przód tył, czy prawa lewa.

bialyjayz - 26-03-2015, 15:59

eremita napisał/a:
Jak masz kierunkowe to raczej nic nie zrobisz, jak nie to podobno pomaga zmianę prawą na lewą, podobno też można założyć na przód i dać w palnik to się może zetrą

z tyłu kierunkowe :/
swoją drogą pytanie czy będzie odczuwalna jakaś różnica jeśli przednie 215/45 zamienię z tyłem 225/45 ? Przeważnie szersze na tył a tu będzie na odwrót w razie zamiany...
eremita napisał/a:
Ja osobiście bym zmienił na nowe, a te puścił w świat

jak mi dasz po 150zł za sztukę chętnie je oddam :P reszta budżetu na nowe się znajdzie :)

Shockwave - 26-03-2015, 17:50

Tez miałem wyząbkowane papcie z tyłu ;) Z przyczyn ze gal z tyłu miał wylane amory
I tak jak napisał Juiceman, bieżnika było sporo wiec poszły na przód i było palenie gumy ;) oczywiście w granicach rozsądku żeby nie spalić całego kapcia i nie ukatrupić sprzęgła czy reszty napędu ;)
bialyjayz napisał/a:
swoją drogą pytanie czy będzie odczuwalna jakaś różnica jeśli przednie 215/45 zamienię z tyłem 225/45

Miałem tak w calibrze tylko różnica wysokości i szerokości opony była większa niż w Twoim przypadku i samochód byl nadsterowny i licznik oszukiwał ;)

apg2312 - 26-03-2015, 19:11

bialyjayz napisał/a:
przednie 215/45 zamienię z tyłem 225/45 ? Przeważnie szersze na tył a tu będzie na odwrót w razie zamiany...

Nie jestem mechanikiem/wulkanizatorem, ale już kilkukrotnie spotkałem się z opinią że opony na obu osiach powinny być tego samego rozmiaru. Jeśli na jednej osi są szersze opony, na drugiej węższe, auto lubi pływać/myszkować, szczególnie przy większych prędkościach. Dodatkowo - szersze opony mają większą przyczepność, węższe mniejszą - nieszczególnie to może być miłe przy ostrym hamowaniu, czy przy jeździe po mokrej nawierzchni....

robertdg - 26-03-2015, 21:17

Możliwe, że wykończone amory przyczyniły się do wyząbkowania opon, są jeszcze takie czynniki jak tendencja osi wleczonej do ząbkowania oraz opona podatna na takie zjawisko, pozostaje wymienić na inne albo spróbować jak przedmówcy podpowiadają - wyrównać, ale trochę taki dyrastyczny sposób :P
bialyjayz - 27-03-2015, 10:28

Shockwave napisał/a:
Tez miałem wyząbkowane papcie z tyłu Z przyczyn ze gal z tyłu miał wylane amory

przy wymianie okazało się że są już totalnym złomem, więc chyba się wyjaśniło skąd te ząbki :)
Shockwave napisał/a:
Miałem tak w calibrze tylko różnica wysokości i szerokości opony była większa niż w Twoim przypadku i samochód byl nadsterowny i licznik oszukiwał

na ten czas powiedzmy, że bym ograniczył prędkość :P
apg2312 napisał/a:
Nie jestem mechanikiem/wulkanizatorem, ale już kilkukrotnie spotkałem się z opinią że opony na obu osiach powinny być tego samego rozmiaru

wiadomo w osobówkach cywilnych :) w autach tylnio napędowych z dużą mocą jednak tylnia zawsze sporo szersza :P
apg2312 napisał/a:
Jeśli na jednej osi są szersze opony, na drugiej węższe, auto lubi pływać/myszkować, szczególnie przy większych prędkościach.

mam dokładnie takie objawy :(
robertdg napisał/a:
pozostaje wymienić na inne albo spróbować jak przedmówcy podpowiadają - wyrównać, ale trochę taki dyrastyczny sposób

tylko na jaki okres? Bądź na ile km ?

Co do tej zamiany:
PrawyTył - PrawyPprzód ?
LewyTył- LewyPrzód ?

Taka konfiguracja przemiany czy jakaś specjalna?

Tomii - 27-03-2015, 11:28

oponki na przód i szybka jazda po górskich serpentynach :)
Tomek - 27-03-2015, 11:33

bialyjayz napisał/a:
Jakieś propozycje rozwiązania jak temu zaradzić, byle nie porady tego typu:
https://www.youtube.com/watch?v=EtBJ9ugVqBY
Szkoda opon wyrzucać bo bieżnik dosyć głęboki a wiadomo nowe gumki do tego letnie do tanich nie należą...


wyząbkowane opony to tak na prawdę śmietnik
jedynym sposobem profesjonalnej naprawy jest tzw. szorstkowanie, ale z dośw. mojego kolegi wiem, że to też niezbyt wiele mu dało, poza tym kosztowało "kilka" złotych

poza tym jesteś 100% pewnie, że huczą bo są wyząbkowane?
jak masz nadal te Nankangi, to one taki efekt dają, z czego byś się nie przesiadł, to wydaje się, że jest masakra
mnie czasami po jeździ na tych oponach to głowa bolała od tego szumu
ja bym je wywalił

apg2312 - 27-03-2015, 12:47

bialyjayz napisał/a:
apg2312 napisał/a:
Nie jestem mechanikiem/wulkanizatorem, ale już kilkukrotnie spotkałem się z opinią że opony na obu osiach powinny być tego samego rozmiaru

wiadomo w osobówkach cywilnych :) w autach tylnio napędowych z dużą mocą jednak tylnia zawsze sporo szersza :P

Cóż, tu akurat mam jakieś tam doświadczenia tylko z Mercedesami i BMW (nie moje oczywiście). I właśnie na tych autach dopiero po zastosowaniu się do porady oponiarza skończyły się problemy z pływaniem. No chyba, że 180, 200 czy więcej KM to jednak nie jest duża moc ?

bialyjayz napisał/a:
apg2312 napisał/a:
Jeśli na jednej osi są szersze opony, na drugiej węższe, auto lubi pływać/myszkować, szczególnie przy większych prędkościach.

mam dokładnie takie objawy :(

Zacznij od tego, co już pisali koledzy wcześniej - geometria kół. Trzeba sprawdzić na jakimś dobrym warsztacie, i w razie potrzeby ustawić. Jeśli jest wszystko OK, to zmień opony na takie o tym samym rozmiarze.

Jeszcze dwa pytania -
1 zimówki masz w tym samym rozmiarze czy dwie różne pary ?
2 opony zimowe też Ci ząbkuje ?

Marcino - 27-03-2015, 22:17

Dać na przód na krzyż i ogień na tłoki. Opony ząbkują bo ponoć jak sie jeździ kombi i to pustym to jeszcze bardziej. U nad e firmie nowe mondeo tak miały. Mi tak sie stało na poprzednich DAYton. Pózniej miałem z zapasu Brigestony i nic.
bialyjayz - 28-03-2015, 01:04

Tomek napisał/a:
poza tym jesteś 100% pewnie, że huczą bo są wyząbkowane?

stwierdzone przez dwóch mechaników od próbnej jazdy i kilku wulkanizatorów po samym tylko dotyku-jednym słowem tarka...
Tomek napisał/a:
jak masz nadal te Nankangi, to one taki efekt dają, z czego byś się nie przesiadł, to wydaje się, że jest masakra
mnie czasami po jeździ na tych oponach to głowa bolała od tego szumu
ja bym je wywalił

Niestety Tajwańskie Nankangi dalej siedzą :P
też bym chciał się ich pozbyć ale jesli pomyśle, że za cenę nowych mogę zrobić komplet hamulców które już są w nie najlepszym stanie-ten pomysł przemija a ból głowy niestety zostaje-do czasu :P
apg2312 napisał/a:
1 zimówki masz w tym samym rozmiarze czy dwie różne pary ?

zima komplet w jednym rozmiarze 195/65/15
apg2312 napisał/a:
2 opony zimowe też Ci ząbkuje ?

jak narazie mam na nich przejechane dwa sezony jednak cisza jak makiem zasiał w porównaniu do lata, także myślę że geometria odpada-bo chyba na zimówkach byłby podobny problem.
Marcino napisał/a:
Dać na przód na krzyż i ogień na tłoki. Opony ząbkują bo ponoć jak sie jeździ kombi i to pustym to jeszcze bardziej

mam sedana :P ale fakt jedynie obciążenie tylnej osi do lpg,pb zapasówka i parę pierdół- a tak na tylnej osi to jak raz w miesiącu ktoś usiądzie( nie licząc mnie przy pucowaniu wnętrza) to już dużo :P

apg2312 - 28-03-2015, 03:03

A nie masz możliwości kupić (a przynajmniej sprawdzić) na tył jakieś używki - ale w rozmiarze opon przedniej osi, czyli 215/45 ?
Strzelam, że wtedy za jednym zamachem załatwiłbyś i problem ząbkowania, i pływania auta.
Skoro zimówek Ci nie zbiera, to raczej, że geometria jest w porządku. I tak samo przypuszczam, że na zimowych oponach auto jeździ normalnie, bez pływania.
Niestety, z oponami mogą się dziać różne cuda, i żadne czarowanie nie pomaga - po prostu TTTM, i koniec.

Jest jeszcze jedna sprawa, której może nie bierzesz pod uwagę. W czasie pisania tego posta zacząłem szukać po necie, jakie rozmiary opon MMC stosowało lub zalecało stosować w Galantach. No i ni huhu mi nie pasuje, bo wg netu oryginalny rozmiar opon to 195/65 R14 lub 190/60 R15.
Ty masz założone sporo szersze opony...wiem, że jak się ktoś uprze, to zgodnie z zasadą "klient płaci, klient wymaga" wulkanizator założy jakie sobie tylko ktoś wymarzy opony i felgi. Ale tutaj już musiałby się wypowiedzieć ktoś obeznany w temacie, czy ta nadmierna szerokość może mieć coś wspólnego z ząbkowaniem opon...ja mogę tylko przypuszczać ;)

robertdg - 28-03-2015, 07:55

apg2312 napisał/a:
zacząłem szukać po necie, jakie rozmiary opon MMC stosowało lub zalecało stosować w Galantach. No i ni huhu mi nie pasuje, bo wg netu oryginalny rozmiar opon to 195/65 R14 lub 190/60 R15.
W sąsiednim wątku miałes napisane, że dla takiego wymiaru kół zalecane kapcie to 195/60R15 lub 205/60R15 ;-)

bialyjayz, niskoprofilówki mają wieksża tendencję do nierównomiernego zużycia ze względu na większą sztywność



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group