To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Poszarpiwanie przy przyśpieszaniu

orzech111 - 29-03-2015, 15:36
Temat postu: Poszarpiwanie przy przyśpieszaniu
Witam ponownie
Sigma 12V 1992 rok, sedan, bez lpg
Zdjęcie dla ciekawych, bo chyba jedna z ładniejszych w polszy :) )
http://skroc.pl/7949b
Blacharsko igiełka, ale mechanicznie troszkę do zrobienia.

Najbardziej nurtujący problem to szarpanie, duszenie się, czasem kichnie z wydechu.
Objawia się to przy przyśpieszaniu, i na małuch obrotach i dużych.
Co ciekawe, rano na zimnym silniku idzie jak burza, ale po 15/30 sekundach już nie chodzi jak powinna.
Jak się przydławi, odpuszczam lekko pedał i wtedy idzie jak depnę mocniej znowu, jak pomału wciskam pedał, jest jakby ok.

Świeci check, i abs
Odczytałem błędy: 11,13,15,21,31,32,41,42

Wtyczki poskrobane, psiknięte "connectorem", kopułka i palec przeczyszczone

I teraz poradźcie gdzie szukać co działać, nie chcę wydawać kasy na mechaników ani też na ślepo wymieniać po kolei wszystko aż problem ustanie. Warsztat, narzędzia mam, jakąś tam wiedze mechaniczno elektryczną też.

Może też jest tu lub znacie jakąś sigmę ze Szczecina, żebym się spotksał na podmiankę.

Pozdrawiam wszystkich i liczę na pomoc :)

angelos - 29-03-2015, 16:04

No myślę, że przede wszystkim to trzeba sprawdzić błedy (11,13,15,21,31,32,41,42 ) 11 to np. sonda lamda. Poszukaj na forum jest opis reszty błędów.
Prezentuje się bardzo dobrze. Załaduj więcej zdjęć. ;)

orzech111 - 29-03-2015, 16:24

angelos, Racja, ale jak się za to zabrać?
11-sonda lambda - jak mam ją sprawdzić?
13-Czujnik Powietrza Dolotowego? chodzi o przepływkę czy gdzieś indziej sie znajduje? no i też jak sprawdzić?
15 -idle speed control (isc) motor position sensor - silniczek krokowy?
21-Czujnik temperatury płynu chłodzącego - też jak mam go sprawdzić?
31-czujnik spalania stukowego - tym chyba nie muszę się narazie przejmować
32- map sensor - szukałem nie mam pojęcia gdzie jest
41- wtryskiwacz - jak sprawdzić?
42- pompa paliwa - też nie wiem jak sprawdzić

Myślę że do poszarpiwania mogą przyczynić się błędy 13, 21(bo przez te 20 sekund na zimnym jest dobrze) 32, czyli map, 41, wtryskiwacz, lub wtryskiwacze no i 42 pompa paliwowa.

Ale jak pisałem nie chcę błądzić i wymieniać wszystkiego naraz, chodzi mi głównie o pozbycie się szarpania.

Mam mutlimetr, ale nie wiem jakie rezystancje mają mieć wtryskiwacze i inne czujniki w danych temp.

Co dalej? :C

mmatulek - 29-03-2015, 21:22

Tyle błędów, że przyszło mi na myśl, że może jednostka sterująca jest padnięta.
angelos - 29-03-2015, 22:32

mmatulek napisał/a:
Tyle błędów, że przyszło mi na myśl, że może jednostka sterująca jest padnięta.

Z reguły jak komp jest uszkodzony to nie wymruguje błedów(dioda się nie zapala)

Jeżeli chodzi o rezystancję, to serwisówka prawdę ci powie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=5122

orzech111 - 30-03-2015, 17:33

nie znam na tyle angielskiego czy niemieckiego tymbardziej technicznego żeby to odnaleźć, wspomożesz?

[ Dodano: 11-04-2015, 14:12 ]
dziękuje za wielkie zainteresowanie i pomoc...

Zajc3w - 11-04-2015, 22:31

Jaki gaz?
patrząc na liste blędów zgaduję że mikserowy
Czy objawy są identyczne na gazie i paliwie?
jak dużo jeździsz na paliwie?

sonda labda - na biegu jałowym sygnał powinien oscylować miedzy 0 a 0.7-1V, oscyloskop potrzebny do testu, od biedy ANALOGOWY voltomierz.
13- jak pamięć mnie nie myli to czujnik temperatury powietrz dolotowego ->w przpływomierzu
32 - hyba Mass Air Flow sensor - przepływomierz
te 2 sugerują mikserowy gaz i było bum w dolocie, jak nie masz bumklapki to przepływomierz(najprawdopodobniej) szlag trafił.

15 - silniczek krokowy albo zablokowany albo spalony po długiej jeździe z zablokowanym. 4 piny 2 uzwojenia, rezystancje powinny być identyczne, nie pamiętam jakie dokładnie, ale poniżej 4 ohm = dead.

wtryskiwacze są odcinane przez komputer gazu, powinien być zainstalowany symulator.

żeby zawęzić diagnoze do gazu/paliwa proponuje:
wyłączyć gaz,
wyzerować kody
pojeździć na paliwie
odczytać kody
kody niepowtórzone są wywołne instalacją gazową

mazda10000 - 12-04-2015, 00:05

Auto jest bez instalacji LPG. Założyliśmy "nowy" przepływomierz i jest lepiej, ale poszarpowanie dalej występuje, zwłaszcza po nagrzaniu, sonda lambda albo jest już wymieniona, albo na dniach Orzech ją wymieni, oprócz tego krokowiec jest do przebadania miernikiem, aczkolwiek on raczej odpowiada za wolne obroty, więc bezpośrednio z poszarpywaniem nie powinien mieć nic wspólnego ( o ile się nie mylę ).
Zajc3w - 12-04-2015, 00:48

lol
zobaczyłem LPG w pierwszym poście, nie zobaczyłem bez :oops:

z krokowcem sie zgadza, albo nie schodziłby ponizej ~2000rpm albo na zimno siedział na 800 rpm i gasł.

Pozostaje pytanie czy kondensatory w ecu były kiedykolwiek zmieniane. Jeśli nie, to byłby to mój nastepny krok. średnia zywotnośc elektrolitów to 10-15 lat, po 22 latach pewnie są mocno poza tolerancją.

23-25 kwietnia będę w Szczecine, jeśli brat ma lutownicę i podacie wartości kondensatorów, to mogę je wymienić. Wartości musze znac najpóźniej 20.
Z tego co pamiętam wygrzebanie i otwarcie ECU to 30-40 minut, koło 5-6 kondensatorów to kolejne 30 minut.

chyba, że braty znajdzie moje "zapasowe" ECU, zmienie kondensatory i zrobimy podmianke.

orzech111 - 13-04-2015, 18:12

Nie miałem możliwości zabrać się za sondę (zastawione podnośniki w pracy przez niejeżdżące auta) ale na dniach to zrobię tymbardziej, że spalanie niedawno *edit* wzrosło, z 30-40l :C

krokowca wystarczyło przeczyścić i jest ok, no może delikatnie falują, w granicach 50-100 rpm ale to na razie małe zmartwienie

o kondensatorach nikt mi jeszcze nie mówił, ale w sumie warto to zrobić. Tak sie składa że jestem elektornikiem, mam stacje i pare innych lutownic więc też to napewno zrobię.
ale dzięki Zajc3w za chęć wlutowania :) , podpowiedz mi tylko gdzie jest ecu, żebym długo nie błądził :)

Zajc3w a masz coś jeszcze na podmniankę? Głównie chodzi mi o czujnik cieczy chłodzącej i może pompa paliwa jeśli masz troszkę więcej czasu na wyciągnięcie jej :D

Zajc3w - 14-04-2015, 01:37

Czujnków nie miałem, pompy paliwa tym bardziej.
5 lat jak sigme sprzedałem, 5 -7jak kondensatory w swoim ECU zmieniłem....
za glow boxem... za schowkiem nad nogami pasażera PHGE9036-A_SIGMA_3.pdf strona 5

Kondensatory zamów panaconic seria FC, "troszke" droższe ale przeżyją auto.

orzech111 - 14-04-2015, 18:41

wszystko jasne, ale link nie działa, napewno dobrze skopiowałeś?

[ Dodano: 25-04-2015, 13:23 ]
UPDATE :D
Wleciała nowa sonda od kolegi mazda10000, autko jakby mniej paliło, ale dalej wydaje mi się za dużo ;c

Wleciały też dzisiaj nowe przewody od Sonaty (NGK: RC-HD404) i świeczki (NGK BPR5EY-11)

i i co? SZARPANIE USTAŁO, nawet najmniejszego szarpnięcia nie ma, zarówno na wysokich obrotach jak i przy małej prędkości na 5 biegu

ale co mnie zmartwiło autko straciło na mocy, nie przyśpiesza tak żwawo, nie czuć tych 177 koni, może to być wina świec? lub przerwy na elektrodzie? albo poradźcie co dalej szukać
pozdrawiam

[ Dodano: 26-04-2015, 17:20 ]
błędy jakie ma jeszcze ecu to 41 i 31, wcześniej źle sprawdzałem..

lukasz12 - 28-04-2015, 09:23

orzech111 napisał/a:
wszystko jasne, ale link nie działa, napewno dobrze skopiowałeś?

[ Dodano: 25-04-2015, 13:23 ]
UPDATE :D
Wleciała nowa sonda od kolegi mazda10000, autko jakby mniej paliło, ale dalej wydaje mi się za dużo ;c

Wleciały też dzisiaj nowe przewody od Sonaty (NGK: RC-HD404) i świeczki (NGK BPR5EY-11)

i i co? SZARPANIE USTAŁO, nawet najmniejszego szarpnięcia nie ma, zarówno na wysokich obrotach jak i przy małej prędkości na 5 biegu

ale co mnie zmartwiło autko straciło na mocy, nie przyśpiesza tak żwawo, nie czuć tych 177 koni, może to być wina świec? lub przerwy na elektrodzie? albo poradźcie co dalej szukać
pozdrawiam

[ Dodano: 26-04-2015, 17:20 ]
błędy jakie ma jeszcze ecu to 41 i 31, wcześniej źle sprawdzałem..


Kto Ci dobierał te świece?

Wg. oryginału powinny być:

NGK BPR6ES-11 popularne dość (są w IC)
Denso W20EPR 11 (rzadko spotykane u nas)

Nie wiem czym dokładnie różnią się te co masz założone od oryginałów, ale ciepłota jest inna (5 zamiast 6 - im niżej to są cieplejsze świece -> http://tiny.pl/xhzzz)

Natomiast te świece co podałeś pasują do Toyoty, Chevroletów, Daewoo. Nie wiem n
a jakiej zasadzie to było dobierane :|

PS. Znaczenie symboli w nazwie świec NGK: http://www.ngksparkplugs....rtnumberkey.pdf

Teoretycznie te świece mogą być bo różnice nie są aż takie wielkie, przerwa jest właściwa bo jest 1.1 mm (to -11 na końcu)

orzech111 - 29-04-2015, 19:55

gdzieś na forum ktoś napisał że przejechał na takich 50k km i jest dobrze więc wziąłem, jakiś temat odnośnie kabli lub właśnie świec, a to tyczy sie tego braku mocy? czy raczej nie ma wpływu, dziwne jest to, że auto czasem zapierdziela jak głupie, (np dzisiaj 10km do pracy) a raz jest mulaste, nie wiem co to może być, może wtryskiwacze?
lukasz12 - 30-04-2015, 08:51

orzech111 napisał/a:
gdzieś na forum ktoś napisał że przejechał na takich 50k km i jest dobrze więc wziąłem, jakiś temat odnośnie kabli lub właśnie świec, a to tyczy sie tego braku mocy? czy raczej nie ma wpływu, dziwne jest to, że auto czasem zapierdziela jak głupie, (np dzisiaj 10km do pracy) a raz jest mulaste, nie wiem co to może być, może wtryskiwacze?


Ale kto i gdzie napisał? Przy jakim silniku?

Abstrahując od kabli i swiec - ja też objechałem 15 tysięcy km ze spróchniałymi przewodami hamulcowymi, ale strach było jeździć na dłuższą metę więc ostatecznie wymieniłem. To że się komuś udało nie znaczy że to są właściwe świece.

Stwierdziłem tylko fakt i podałem informacje co było montowane oryginalnie.

Oczywiście KAŻDY ma prawo robić wedle własnego uznania :)

Wtryskiwacze oraz ciśnienie paliwa na pewno nie zaszkodzi sprawdzić. Szczególnie ciśnienie - jeśli w normie - zostają wtryskiwacze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group