Outlander III Ogólne - Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity
Grimm - 02-04-2015, 09:46 Temat postu: Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity W sumie nie znalazłem podobnego tematu a ten wydaje się być ciekawy. Silnik 2.0 benzyna MIVEC ...
-jak jest z jego trwałością?
-czy to prawda , że jest na łańcuchu rozrządu a nie pasku?
-czy "bierze" olej
-czy trzeba go jakoś "specjalnie" traktować?
-jakie przebiegi tego silnika bez remontu się zdarzają?
Generalnie chodzi mi o każdą wiedzę odnośnie tej jednostki w połączeniu z OIII...
Fun - 03-04-2015, 15:56 Temat postu: Re: Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity
Grimm napisał/a: | W sumie nie znalazłem podobnego tematu a ten wydaje się być ciekawy. Silnik 2.0 benzyna MIVEC ...
-jak jest z jego trwałością?
Bez turbiny i 150 km to chyba trwały?
-czy to prawda , że jest na łańcuchu rozrządu a nie pasku?
TAK
-czy "bierze" olej
ja mam 11 tyś. km to nie wiem,na razie nawet 1 mm z bagnetu nie ubył?
-czy trzeba go jakoś "specjalnie" traktować?
Każde nowe auto dobrze jest "ułożyć" a potem to rura i tyle.
-jakie przebiegi tego silnika bez remontu się zdarzają?
Nie wiem,średnio jeżdzę każdym nowy autem do 120 tys. km i sprzedaję.
Dodałbym jeszcze czy ma skrzynię 5 czy 6 biegową?
Niestety 5 biegową i to jest jego spora wada,bo automat CVT to raczej w quadach się sprawdza.
Generalnie chodzi mi o każdą wiedzę odnośnie tej jednostki w połączeniu z OIII... |
Grimm - 03-04-2015, 17:31
Kurcze byłem pewny na 1000% , że w benzynie jest 6 biegowa cvt. ..
krzychu - 03-04-2015, 18:15
Grimm napisał/a: | Kurcze byłem pewny na 1000% , że w benzynie jest 6 biegowa cvt. .. |
CVT nie ma biegów... Znaczy ma, ale takie bardziej udawane.
A co do silnika to jest jakaś akcja na rozciągające się paski rozrządu w serii 4B10/11. A w Outku jest chyba SOHC 4J11 wiec taki jaki polift... I chyba ma już regulację luzów zaworowych na śrubkach (zamiast upierdliwych blaszek). Ale to niech ktoś potwierdzi.
Moim zdaniem silniki 4B11/4J11 są bardzo udanymi pod względem równego i szerokiego rozłożenia momentu obrotowego... Nie widziałem aby inne silniki benzynowe bez turbo potrafiły mieć dość wysoki moment już w sumie od 1000 obrotów do odcięcia....
Grimm - 03-04-2015, 18:20
Fun nie wiem jak Ty ale ja mam 6 biegów w CVT
Fun - 04-04-2015, 08:28
Grimm napisał/a: | Fun nie wiem jak Ty ale ja mam 6 biegów w CVT |
Jakiego masz quada? ....mi brakuje 6 biegu i myślę że to jest duży błąd firmy...już dawno 6 biegowe są Kia,Hyundai,Honda,Mazda
Grimm - 04-04-2015, 15:02
Żeby nie było...
gzesiolek - 04-04-2015, 18:54
Grimm, Fun ma zapewne manuala...
a Ty masz bezstopniowa skrzynie z preprogramowanymi pseudobiegami...
Grimm - 05-04-2015, 00:57
gzesiolek napisał/a: | Grimm
Ty masz bezstopniowa skrzynie z preprogramowanymi pseudobiegami... |
Czemu to są niby "pseudobiegi"?
Przecież dzięki manetkom mogę sterować obrotami silnika jak przy skrzyni manualnej?
krzychu - 05-04-2015, 08:12
Grimm napisał/a: | Czemu to są niby "pseudobiegi"? |
Ponieważ skrzynia CVT ma płynne przełożenia (może w pewnym zakresie płynnie zmienić przełożenie). Dlatego jak przyśpieszasz to obroty silnika są stałe, a samochód przyśpiesza.
To co robisz manetkami to nic innego jak predefiniowane przez producenta pewne przełożenia. Jakby pogrzebać w sofcie to mogło by być ich równie dobre 3, 10, czy 20... Do tyłu też można by dać z 5
Nie wiem jak to można łatwiej wyjaśnić... W każdym razie zmieniając biegi manetkami tracisz optymalne przyśpieszenie (bo CVT potrafi utrzymywać obroty w punkcie maksymalnej skuteczności), łopatkami tego nie osiągniesz. Za to masz jakaś tam kontrolę.
Grimm - 05-04-2015, 16:05
krzychu napisał/a: |
Za to masz jakaś tam kontrolę. |
Taką samą jak każdy w przypadku skrzyni manualnej...
krzychu - 05-04-2015, 16:40
Grimm napisał/a: | Taką samą jak każdy w przypadku skrzyni manualnej... |
Kosztem przyśpieszenia czy płynności przyśpieszania... A kontrola jest też nie taka sama bo nie da się wysłać wskazówki poza wskaźnik tak jak w menualu Do tego nie zadusisz silnika bo lock-up się odłącza i zaczyna działać konwerter...
jurekschroda - 07-04-2015, 16:15
krzychu napisał/a: | W każdym razie zmieniając biegi manetkami tracisz optymalne przyśpieszenie (bo CVT potrafi utrzymywać obroty w punkcie maksymalnej skuteczności), łopatkami tego nie osiągniesz. |
Tylko, że wtedy dźwięk jednostajnie wysokich obrotów wymaga pewnego przyzwyczajenia - na pierwszy raz można odebrać to negatywnie tzn. że przy kick down w trybie D przyspiesza wolniej niż na manetkach.
Grimm - 22-04-2015, 13:45
Zauważyłem, że po zimnej nocy gdy auto stoi na podwórku silnik jest strasznie głośny (na wolnych obrotach). Czy zauważyliście u siebie podobne objawy?
diller - 28-07-2015, 23:01
OIII 2.0 150 km, manual 5b, city style - przejechane 8kkm - żadnych uwag do pracy silnika, moc raczej nie odczuwalna, poprawna kultura pracy, średnie spalanie 8,6 - jazda miejsko-mieszana,
zastanawiam się nad zagazowaniem..
|
|
|