To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity

Grimm - 02-04-2015, 09:46
Temat postu: Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity
W sumie nie znalazłem podobnego tematu a ten wydaje się być ciekawy. Silnik 2.0 benzyna MIVEC ...

-jak jest z jego trwałością?
-czy to prawda , że jest na łańcuchu rozrządu a nie pasku?
-czy "bierze" olej
-czy trzeba go jakoś "specjalnie" traktować?
-jakie przebiegi tego silnika bez remontu się zdarzają?

Generalnie chodzi mi o każdą wiedzę odnośnie tej jednostki w połączeniu z OIII...

Fun - 03-04-2015, 15:56
Temat postu: Re: Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity
Grimm napisał/a:
W sumie nie znalazłem podobnego tematu a ten wydaje się być ciekawy. Silnik 2.0 benzyna MIVEC ...

-jak jest z jego trwałością?
Bez turbiny i 150 km to chyba trwały?
-czy to prawda , że jest na łańcuchu rozrządu a nie pasku?
TAK
-czy "bierze" olej
ja mam 11 tyś. km to nie wiem,na razie nawet 1 mm z bagnetu nie ubył?
-czy trzeba go jakoś "specjalnie" traktować?
Każde nowe auto dobrze jest "ułożyć" a potem to rura i tyle.
-jakie przebiegi tego silnika bez remontu się zdarzają?
Nie wiem,średnio jeżdzę każdym nowy autem do 120 tys. km i sprzedaję.
Dodałbym jeszcze czy ma skrzynię 5 czy 6 biegową?
Niestety 5 biegową i to jest jego spora wada,bo automat CVT to raczej w quadach się sprawdza.

Generalnie chodzi mi o każdą wiedzę odnośnie tej jednostki w połączeniu z OIII...

Grimm - 03-04-2015, 17:31

Kurcze byłem pewny na 1000% , że w benzynie jest 6 biegowa cvt. ..
krzychu - 03-04-2015, 18:15

Grimm napisał/a:
Kurcze byłem pewny na 1000% , że w benzynie jest 6 biegowa cvt. ..


CVT nie ma biegów... Znaczy ma, ale takie bardziej udawane.

A co do silnika to jest jakaś akcja na rozciągające się paski rozrządu w serii 4B10/11. A w Outku jest chyba SOHC 4J11 wiec taki jaki polift... I chyba ma już regulację luzów zaworowych na śrubkach (zamiast upierdliwych blaszek). Ale to niech ktoś potwierdzi.

Moim zdaniem silniki 4B11/4J11 są bardzo udanymi pod względem równego i szerokiego rozłożenia momentu obrotowego... Nie widziałem aby inne silniki benzynowe bez turbo potrafiły mieć dość wysoki moment już w sumie od 1000 obrotów do odcięcia....

Grimm - 03-04-2015, 18:20

Fun nie wiem jak Ty ale ja mam 6 biegów w CVT :wink:
Fun - 04-04-2015, 08:28

Grimm napisał/a:
Fun nie wiem jak Ty ale ja mam 6 biegów w CVT :wink:

Jakiego masz quada? :mrgreen: ....mi brakuje 6 biegu i myślę że to jest duży błąd firmy...już dawno 6 biegowe są Kia,Hyundai,Honda,Mazda :?

Grimm - 04-04-2015, 15:02



Żeby nie było...

gzesiolek - 04-04-2015, 18:54

Grimm, Fun ma zapewne manuala...

a Ty masz bezstopniowa skrzynie z preprogramowanymi pseudobiegami...

Grimm - 05-04-2015, 00:57

gzesiolek napisał/a:
Grimm
Ty masz bezstopniowa skrzynie z preprogramowanymi pseudobiegami...


Czemu to są niby "pseudobiegi"?
Przecież dzięki manetkom mogę sterować obrotami silnika jak przy skrzyni manualnej?

krzychu - 05-04-2015, 08:12

Grimm napisał/a:
Czemu to są niby "pseudobiegi"?


Ponieważ skrzynia CVT ma płynne przełożenia (może w pewnym zakresie płynnie zmienić przełożenie). Dlatego jak przyśpieszasz to obroty silnika są stałe, a samochód przyśpiesza.

To co robisz manetkami to nic innego jak predefiniowane przez producenta pewne przełożenia. Jakby pogrzebać w sofcie to mogło by być ich równie dobre 3, 10, czy 20... Do tyłu też można by dać z 5 :p

Nie wiem jak to można łatwiej wyjaśnić... W każdym razie zmieniając biegi manetkami tracisz optymalne przyśpieszenie (bo CVT potrafi utrzymywać obroty w punkcie maksymalnej skuteczności), łopatkami tego nie osiągniesz. Za to masz jakaś tam kontrolę.

Grimm - 05-04-2015, 16:05

krzychu napisał/a:

Za to masz jakaś tam kontrolę.


Taką samą jak każdy w przypadku skrzyni manualnej... :P

krzychu - 05-04-2015, 16:40

Grimm napisał/a:
Taką samą jak każdy w przypadku skrzyni manualnej... :P


Kosztem przyśpieszenia czy płynności przyśpieszania... A kontrola jest też nie taka sama bo nie da się wysłać wskazówki poza wskaźnik tak jak w menualu :finga: Do tego nie zadusisz silnika bo lock-up się odłącza i zaczyna działać konwerter...

jurekschroda - 07-04-2015, 16:15

krzychu napisał/a:
W każdym razie zmieniając biegi manetkami tracisz optymalne przyśpieszenie (bo CVT potrafi utrzymywać obroty w punkcie maksymalnej skuteczności), łopatkami tego nie osiągniesz.


Tylko, że wtedy dźwięk jednostajnie wysokich obrotów wymaga pewnego przyzwyczajenia - na pierwszy raz można odebrać to negatywnie tzn. że przy kick down w trybie D przyspiesza wolniej niż na manetkach.

Grimm - 22-04-2015, 13:45

Zauważyłem, że po zimnej nocy gdy auto stoi na podwórku silnik jest strasznie głośny (na wolnych obrotach). Czy zauważyliście u siebie podobne objawy?
diller - 28-07-2015, 23:01

OIII 2.0 150 km, manual 5b, city style - przejechane 8kkm - żadnych uwag do pracy silnika, moc raczej nie odczuwalna, poprawna kultura pracy, średnie spalanie 8,6 - jazda miejsko-mieszana,
zastanawiam się nad zagazowaniem..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group