To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Wysokie spalanie, skaczące obroty, dużo błędów ch

Patryk96 - 04-04-2015, 23:46
Temat postu: [CA4A 1.6] Wysokie spalanie, skaczące obroty, dużo błędów ch
Witam. Posiadam colta cao 95r 1,6 GLXI 113 KM. Mój problem rozpoczął się wczoraj, po odłączeniu kostki od filtru powietrza (nie wiem jak dokładnie nazywa sie te miejsce do którego sie ją wkłada) po wetknięciu kostki od filtra i odpaleniu silnika zauważyłem ze nie pracuje na równych obrotach tylko faluje (od 0 do 500 według obrotomierza), podczas jazdy gdy wrzucam go na luz to musze spokojnie opuszczać obroty zeby nie zgasł (jak puszczę go np. z 2 tyg. to zgaśnie) spalanie znacząco wzrosło z 6,5l - 7,5 l do 10l czy to moze być wina silniczka krokowego ze falują obroty i wzrosło spalnie? dodam ze po odłączeniu kostki od krokowca silnik pracuje równo, także wiatrak zaczął chłodzić silnik odrazu po odpaleniu obojętnie czy ciepły czy zimny. Sczytywałem błędy z komputera i wykazało następujące błędy: 12,13,21,25,55 czy wie ktoś moze co one oznaczają?
Moim zdaniem podczas gdy podłączałem kostkę do filtru poszło jakieś zwarcie i spalił sie silniczek krokowy, ale nie wiem czy ma on wpływ na tak znacząco wieksze spalanie oraz zastanawia mnie dlaczego wiatrak zaczął chłodzić silnik nawet gdy jest zimy, bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje.

robertdg - 05-04-2015, 10:27

12, 13, 25 to błedy związane z przepływomierzem
21 - czujnik temperatury silnika (znajduje sie w okolicy termostatu)

55 nie wystepuje

Na Twoim miejscu ponownie bym sprawdził prawidłowośc połaczenia przepływomierza (tej puszki przy filtrze powietrza) oraz czy aby przypadkiem nie wypięła sie wtyczka od czujnika temperatury silnika lub kabel sie nie oberwał (czujnik z czarną dwupinową wtyczką)

Patryk96 - 05-04-2015, 12:02

Sprawdzałem wtyczkę od przepływomierza i wszystko jest ok. Trzyma się na tych swoich zatrzaskach, przepływomierz podmienilem, ale błąd nadal występuje. Co do czujnika temperatury to później sprawdzę i dam znać czy coś pomogło, a co z falujacymi obrotami? Silniczek krokowy do wymiany? Jeżeli tak to czy ma on wpływ na zwiększenie zużycia paliwa?

[ Dodano: 05-04-2015, 20:26 ]
Właśnie udało się mi przywrócić do zycia mojego colcika, winny był jakiś czujnik przy przepustnicy, wymieniłem całą przepustnicę i obroty sie trzymają tak jak powinno być. Błędy przepływomierza pokazywały sie, ponieważ przy wkładaniu kostki musiało zrobić sie jakieś zwarcie i spaliła sie cała płytka, wymieniłem i wentylator załącza sie tylko wtedy kiedy powinien. Po wymianie przepływomierza oraz przepustnicy błędy same znikły. Temat do zamknięcia

artufcb - 28-04-2015, 13:22

możesz mi powiedzieć jak sczytałeś błędy? Bo mam takiego samego colta, tylko 1.3, i do tej pory sądziłem, że nie da się tego zrobić, tylko aso. Coś się zmieniło w tej kwestii?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group