To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Zawieszenie

orzech111 - 14-04-2015, 18:45
Temat postu: Zawieszenie
Któtkie pytanie, od jakiego autka podeszło by gwintowane zawieszenie? ewentaulnie do malych przeróbek, dedykowanego nigdzie nie widzę ;c

Sigma Sedan

lukasz12 - 28-04-2015, 09:54

Pewnie od żadnego - jedyne spokrewnione zawieszeniowo samochody to 3000GT/Galant E16/18 - ale czy coś będzie pasować nie wiem.

Docelowi odbiorcy Sigmy raczej szukali raczej samochodu do komfortowego, w miarę szybkiego poruszania się po autostradach, a nie driftowozu czy show cara.

orzech111 - 29-04-2015, 19:58

pytam bo chciałbym troszkę obniżyć auto, na moich 18' stoi dość wysoko i wygląda jak koza, a gwint daje mi swobodną regulacje, ustawienie pod siebie i nasze drogi

[ Dodano: 29-04-2015, 20:00 ]

lukasz12 - 30-04-2015, 08:41

Tu się akurat zgodzę - przód jakoś dziwnie stał wyżej niż tył, nawet w nowych samochodach (zdjęcia w prospektach to dobrze pokazują).

Jest pewne rozwiązanie zamiast "gwintów" , ale to trochę wyższa szkoła jazdy - szczególnie 20 lat po zakończeniu produkcji. Był to ECS, który można było delikatnie stuningować tak żeby przód był niżej niż oryginalnie (czujnik wysokości miał spory zakres regulacji). Niestety - występował tylko z silnikiem 24V a na dodatek amortyzatory pneumatyczne mają wrażliwą gumę na nasze warunki drogowe. Możesz ewentualnie założyć sprężyny od ECSu (są miększe) na zwykłe amortyzatory i zobaczyć co będzie.

wojtas - 01-05-2015, 09:43

lukasz12 napisał/a:
Możesz ewentualnie założyć sprężyny od ECSu (są miększe) na zwykłe amortyzatory i zobaczyć co będzie.


Albo wybrać jeszcze mniej czasochłonne rozwiązanie i przełożyć całe macphersony od wersji z ecs-em. I tak na 18" komfortu nie ma żadnego więc po co marnować czas na przekładkę sprężyn :wink:
Efekt gwarantowany :


angelos - 01-05-2015, 11:02

wojtas napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
Możesz ewentualnie założyć sprężyny od ECSu (są miększe) na zwykłe amortyzatory i zobaczyć co będzie.


Albo wybrać jeszcze mniej czasochłonne rozwiązanie i przełożyć całe macphersony od wersji z ecs-em. I tak na 18" komfortu nie ma żadnego więc po co marnować czas na przekładkę sprężyn :wink:


Niesprawnych mcphersownow ECSu ci u nas dostatek :D

VirMan - 03-05-2015, 00:55

albo uciąć kawałek sprężyny- ja tak dopasowałem ułamaną do dobrej (brakowało jej chyba 3/4 zwoja z tej nie zciśniętej strony)- działa ok w kombiku :)
jacamasigme - 31-03-2016, 13:31

Witam,

jako nowy na forum pozwolę się przedstawić. Jestem szczęśliwym (mam nadzieję;) posiadaczem (od tygodnia:) mitsubishi sigma 3.0 automat kombi 1993. Od pierwszego wejrzenia/jazdy zakochałem się w tym aucie, jednakże staram się wyeliminować parę usterek i w związku z tym proszę o pomoc.

Jak się nazywa element ze zdjęcia biegnący od śruby do śruby? Łącznik drążka reakcyjnego? Spotkałem się z różnymi nazwami i mam problem jak nazwać ten element i gdzie to dostać??? Nie wiem czy się wymienia cały element czy tylko tuleje. Pomóżcie proszę. Jaki zamiennik pasuje? Element ten można przesuwać prawo lewo przez co wydaje metaliczne stuki podczas jazdy. Chodzi o tylnie zawieszenie, poszukuję zarówno lewego jak i prawego.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :-)


wojtas - 31-03-2016, 13:56

Witaj, wystarczy wymienić same tuleje. Ja kupowałem u Sigmiarza który zlecił ich wykonanie w jednej z podpoznańskich firm. Zadzwoń do niego może będzie w stanie załatwić (502138327). Płaciłem po 35zł za sztukę.
PS odkręcenie tych śrub w przypadku gdy nigdy jeszcze nie były odkręcane graniczy z cudem. Ja musiałem użyć szlifierki kątowej (bez osłony z tarczą 150mm) Było niebezpiecznie ale się udało.

jacamasigme - 31-03-2016, 15:26

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź! Już się robią ;-) Zdrów!
maniekw18 - 08-04-2016, 18:10

Panowie a kupował moze ktoś juz te tuleje
http://poliuretany.olkusz...niego-6szt.html

Gil Ślinton - 11-05-2018, 11:13
Temat postu: Głośne stuki na wybojach poprzecznych
Cześć.
To mój pierwszy post.
Mam Sigmę 94 12 v Sedan aut. od lutego 2018 i od początku stuka tak jakby kielich był wybity z prawej strony, ale tylko na wybojach poprzecznych. Na kocich łbach jest ok. Co dziwne ten dźwięk jest bardzo głośny, nawet przy prędkości typu 5 km/h jeśli koło wpadnie w głęboką ale łagodnie profilowaną dziurę lub jest gwałtowny zjazd do garażu połączony z zakrętem w lewo.
Ostatnio przejechałem po wybojach i ten sam dźwięk zaczął dochodzić z lewej tylko słabszy, a z prawej się nasilił i zaczął już walić na zwykłych dziurach.
Amortyzatory mają skuteczność 92/93 proc. wszystkie elementy powymieniane na nowe przez poprzedniego właściciela i nie ma luzu oprócz sytuacji na podnośniku (bez obciążenia) - przy skręconych na maksa kołach na wysuniętych maksymalnie amortyzatorach jest luz na kołach ruszają się na boki i coś stuka.
Auto stało półtora roku przed tym jak trafiło do mnie.
Czy ktoś miał coś takiego?
Czy to może być maglownica? Podobno stały temat w Sigmie.
Może macie kogoś w okolicach Szczecina kto się zna i przejrzy?

wojtas - 11-05-2018, 20:50

Może ktoś nie dokręcił odpowiednio nakrętki amortyzatora w górnym mocowaniu.
Gil Ślinton - 12-05-2018, 12:43

wojtas napisał/a:
Może ktoś nie dokręcił odpowiednio nakrętki amortyzatora w górnym mocowaniu.

Dziś podjechałem na stację diagnostyczną i jednak okazało się, że cieknie olej z przekładni kierowniczej. Wcześniej się tylko trochę pociła, ale po ostatnich wybojach już porządnie leci.
Czy można kupić nową, czy zostaje tylko regeneracja?
Jeśli naprawiać to czy ktoś robił to w okolicach Szczecina?

wojtas - 12-05-2018, 14:28

Tylko regeneracja.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group