Carisma - Techniczne - coś kradnie prąd.
ReaperEzg - 26-04-2015, 15:17 Temat postu: coś kradnie prąd. Potrzebuję szybkiej pomocy Panowie. Postaram sie szybko opowiedzieć o co kaman.
Wchodząc do auta usłyszałem ciągle przerzucającą plyty zmieniarką i zresetowany zegarek. Pamięć radia natomiast byla ok. Odpalam auto i jest problem. Oznaki jak by rozladowanego aku. Słabo kręci, kontroli przygasają. Ale po chwili udaję się odpali i jadę do pracy. Pod zakladem odlaczylem zmieniarke. Po pracy wchodze do auta próbuje odpalic i to samo, ledwo co dał radę. Pod domem sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki czy światło gdzieś sie nie pali, czy klema nie poluzowana, masy i wszystko wizualnie wyglada ok. Zostawiłem na noc odpiętą klemę aby sprawdzić czy to nie wina akumulatora. Podpinam i odpalił bez problemu. Nie mam już pomysłów. Chwilowo nie dysponuję nawet miernikiem, siedzę w holandii. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, chętnie przeczytam. Jest to naprawdę uciążliwe. Z góry dzięki za pomoc.
robertdg - 26-04-2015, 15:54
Jak bedziesz dysponowal miernikiem to odepnij kleme minusowa od akumulatora i w szereg wepnij amperomierz, sprawdzic jak misz pobór prądu, czasami podczas pomiaru trzeba odczekac w okolicy minuty aby ustabilizowac pomiar. Jezeli będziesz miał spory pobór pradu trzeba będzie krok po kroku rozpinając najlepiej poprzez demontaz bezpieczników obwody i sprawdzac kiedy pobór pradu dyrastycznie spadnie- wtedy wyjety bezpiecznik wskaze obwód lewego poboru pradu.
ReaperEzg - 27-04-2015, 15:46
Kurcze nie mam tego miernika. Dzisiaj słuchałem rozrusznika jak odpala i faktycznie jest dziwny dźwięk. Dodam że w lutym wymieniali szczotki, mogli coś źle zrobić ? Ciężko jest się dostać do rozrusznika? Wersja msx. Problem z odpaleniem jest tylko za pierwszym razem, po zgaszeniu i drugim odpaleniu nie ma problemu.
plecho1 - 27-04-2015, 18:14
Miernik można kupić w technicznych marketach tak jak u nas. Kiedy będziesz miał problem z odpalaniem spróbuj zrobić dodatkowe masy przewodami rozruchowymi. jeden podepnij do klemy ujemnej akumulatora oraz gdzieś do silnika a drugi też do klemy ujemnej i gdzieś do karoserii bo takie objawy może też dawać słaba masa która często występuje w starszych Carismach i nie tylko.
ReaperEzg - 15-05-2015, 18:20
Panowie udało mi się dzisaj wziąść wolne i na spkojnie przejrzeć auto. Miernik wpiety w szereg, pobór ok 0.001-0.002 czyli wszystko ok. Mase też sprawdziłem sposobem mocowania kabli rozruchowych i też nic. Podczas krecenia słychać było dziwne dźwięki w kabinie, cykanie jak by jakiś przekaźnik. Stwierdziłem że jest to gdzieś w okolicach konsoli środkowej, od strony pasażera. Zabrałem się za demontaż, znalazłem przy okazji chyba wtyk do diagnostyki, ale nie jestem pewien i dwa przekazniki, które powodowały problem. Po przekreceniu kluczyków wyraznie wydawały dźwięk i czuć było mała wibracje w dotyku. Po podmiance wszystko wróciło do normy, zrobiłem dzisiaj ok 120 km i jest gut. Zobaczę jeszcze jutro rano po nocy jak to wygląda. Fotki ustrojstwa niżej
ustrojstwo
|
|
|