To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Czy to łożysko koła?

Lubuszanin - 02-05-2015, 16:44
Temat postu: Czy to łożysko koła?
Witam,
chciałem się upewnić u bardziej doświadczonych czy to łożysko padło czy może coś innego. Sprawa wygląda tak, auto wyje podczas jazdy, cały czas, niezaleznie czy na luzie czy na biegu. Uniosłem przód na lewarku i wrzuciłem na bieg, lewe przednie ok, ale prawe bardzo wyje. Czy oprucz łożyska może wyć coś innego? Dodam że to napewno nie tarcze. Pytam bo nie wiem czy mogę już zamawiać w necie nowe łożysko czy może pojechać najpierw na oględziny, ale tam mnie już skasują. I jeszcze jedno, w necie znalazłem łożyska w cenie od 50 do 300zł za sztukę, czy warto kupować jakieś z wyższej półki czy nie ma to większego zanczenia? I czy po wymianie trzeba ustawić zbieżność?
Pozdrawiam

robertdg - 02-05-2015, 18:51

Objaw wskazuje na łożysko, kupując nowe warto kupić produkt uznanego producenta
rasiak1980 - 02-05-2015, 20:00

w zestawie powiniennes mieć dwa pierścienie uszczelniające pierścień osadczy segera i łożysko + saszetka smaru takie komplety można kupić w necie, nie warto oszczędzać z racji tego ze szkoda płacić dwa razy i dwa razy robić to samo, jeżeli wcześniej była zbieżność ustawiana na dobrym lożysku na nowym nie powinno być różnicy, dobre łożyska kiedyś to były japońskie koyo.
Lubuszanin - 02-05-2015, 20:25

Dzięki za odpowiedzi. Czyli łożysko. Faktycznie firmy Koyo są chyba dobre bo należą do najdroższych. Przejdę się jescze do sklepu i zobaczę co mi zaproponują, a póżniej pewnie kupię to w necie bo zwykle jest taniej. Jak już kupię i zrobię to napiszę co ile kosztowało i jakie są efekty. Pozdrawiam

[ Dodano: 09-05-2015, 19:39 ]
Witam,
odebrałem dziś auto od mechanika. Łożysko kupiłem sam, marki NTF za 115zł. Jak dzwoniłem do mechanika to mówił że bierze 100zł za wymianę, więc mu odstawiłem carismę. Przy okazji powiedziałem żeby wymienił olej. Po robocie za wszystko zapłaciłem 175zł. Czyli wydaje mi się że za wymianę łożyska policzył mniej bo wymiana oleju SHELL 19zł/l półsyntetyk+filtr raczej kosztuje więcej niż 75zł. Ogólnie to pytał się czy łożysko było niedawno wymieniane bo wyglodało bardzo dobrze, ja mam auto od roku i nie było wymieniane więc dziwna sprawa. Najważniejsze że już nie wyje więc chyba to była wina łożyska.
Pozdrawiam i do następnego razu.

apg2312 - 09-05-2015, 19:44

75 zł za wymianę oleju to IMHO sporo. Odkręcenie korka spustowego, spuszczenie starego oleju, wymiana filtra i wlanie nowego oleju to 10 minut roboty, i to z przerwą na papierosa ;)
A tak z ciekawości...czemu wlałeś półsyntetyk ?

Lubuszanin - 10-05-2015, 12:55

75zł to cena za olej i filtr oleju, wymiana gratis, więc wydaje mi się że to mało bo filtr kosztuje pownie ok 20 zł więc na olej zostaje 55zł i to także niewiele. Dlatego napisałem że pewnie za wymianę łożyska wziął mniej niż 100zł a reszta była za olej. Wybrałem półsyntetyk bo jak kupiłem auto to jeździło na takim oleju więc kontynuuje to. Dlaczego pytasz, powinno być na syntetyku lub mineralu? Dodam że na tym oleju wszystko działa jak należy, silnik dobrze pracuje i nie bierze oleju.
Centosz - 11-05-2015, 17:47

Podepnę się pod temat tylko u mnie chodzi o tył.Grzeje się koło.Ręczny działa, zacisk ok (prowadnice i tłoczek chodzą normalnie).Przewód hamulcowy ok.Czy te ciepło może być od kończącego się łożyska piasty?Lekko szumi jak ściągnąłem zacisk i zakręciłem samą tarczą.Dziwne jest to że podczas jazdy nic nie słychać.Ktoś ma jakiś pomysł?
pi3otr - 14-05-2015, 16:59

Centosz napisał/a:
Podepnę się pod temat tylko u mnie chodzi o tył.Grzeje się koło.Ręczny działa, zacisk ok (prowadnice i tłoczek chodzą normalnie).Przewód hamulcowy ok.Czy te ciepło może być od kończącego się łożyska piasty?Lekko szumi jak ściągnąłem zacisk i zakręciłem samą tarczą.Dziwne jest to że podczas jazdy nic nie słychać.Ktoś ma jakiś pomysł?




Faza termiczna jest po fazie szumowej i drganiowej łożyska więc teoretycznie powinno najpierw hałasować. Ale może już po prostu się zapiekło i zeszlifowało na tyle, że chodzi z dużym oporem.
Jesteś pewien, że klocki nie przycierają podczas jazdy ?

Centosz - 14-05-2015, 19:28

Właśnie nie przycierają bo jak by przycierały to auto nie chciało by się toczyć.W następnym tygodniu wymieniam piastę.Zobaczymy czy będzie się dalej grzało.Jak to nie pomoże to wymienię zacisk.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group