Pajero III - Odświeżenie ramion wycieraczek
Mike87 - 05-05-2015, 22:47 Temat postu: Odświeżenie ramion wycieraczek W moim egzemplarzu zarówno te na przedniej szybie jak na klapie bagażnika nie wyglądają zbyt dobrze (choć auto ma już 12 lat to nie dziwię się) są bardziej szare (wyblaknięte) niż czarne, a więc wymagają odświeżenia. Zanim przystąpię do ich lakierowania, jednak wcześniej było by dobrze bezpiecznie je zdemontować by czegoś nie uszkodzić, jak przystąpić do ich zdemontowania?
Filateam - 06-05-2015, 09:49
Witam!
Z lektury Twoich postów mam wrażenie, że jesteś estetą i do tego przywiązujesz uwagę do szczegółów, które w Pajero często płatają figle. Jestem od trzech miesięcy posiadaczem dokładnie takiego samego wozu i też miałem podobne rozterki. Z doświadczenia zasugeruję, abyś skupił się w pierwszej kolejności na rzeczach najważniejszych, z którymi nie można zbyt długo czekać po zakupie. Zaniedbanie tego będzie generowało największe koszty w przyszłości. Oto one:
- kondycja pompy paliwa oraz baku, a także rury wlewowej,
- wymiana wszystkich filtrów oraz olejów, ze szczególnym uwzględnieniem paliwowego ( sprawdzenie obecności opiłków poprzez np. zlanie paliwa z filtra i przyłożenie magnesu do plastikowego pojemnika),
- poziom i stan oleju w mostach, ew. wycieki,
- stan łańcuch rozrządu, napinacza oraz ślizgów,
- geometria zawieszenia ( stan tulei oraz śrub- efekt zapieczenia i kłopoty z regulacją),
- stan zacisków oraz klocków hamulcowych P/T- po 12 latach są tak zardzewiałe ( jak prawie wszystkie połączenia w tym aucie), że ich odkręcenie graniczy z cudem, a w najlepszym wypadku generuje koszty związane z nowymi śrubami , gumkami i zestawami naprawczymi,
- stan piast przednich.
Jeżeli ogarniesz tematy główne, to pozostałe rzeczy w stylu ramion wycieraczek możesz kontynuować w drugiej kolejności. Jeżeli sam naprawiasz ściągnij sobie manual serwisowy oraz zakup może podręcznik w stylu „sam naprawiam Pajero”( dostępne wersje w j. angielskim).
Pozdr!
Mike87 - 06-05-2015, 10:00
Z wymienionych powyżej puntków cała reszta była sprawdzona, wymieniona, tylko pozostaje:
- kondycja pompy paliwa oraz baku, a także rury wlewowej
Na pewno to skontroluję przy najbliższej wymienia filtru paliwa - za ok. 2000km.
Napraw ze własnym zakresie nie podejmuje się tylko i wyłącznie serwis.
Lecz demontaż ramion wycieraczek mógłbym sam przeprowadzić.
TangoKK - 06-05-2015, 11:20
Mike87 napisał/a: | Z wymienionych powyżej puntków cała reszta była sprawdzona, wymieniona, tylko pozostaje:
- kondycja pompy paliwa oraz baku, a także rury wlewowej
Na pewno to skontroluję przy najbliższej wymienia filtru paliwa - za ok. 2000km.
Napraw ze własnym zakresie nie podejmuje się tylko i wyłącznie serwis.
Lecz demontaż ramion wycieraczek mógłbym sam przeprowadzić. |
Wymiana zbiornika paliwa i tak Cię czeka niechybnie. Im wcześniej to zrobisz tym większe są szanse, że nie popłyniesz na kilka tysięcy. W zasadzie powinieneś zacząć od właśnie wymiany zbiornika, przeczyszczenia układu paliwowego i wyczyszczenia nastawnika dawki paliwa. Częste wymiany filtra nic tu nie pomogą. Opiłki bez problemu przebijają filtr. Nie zaprzątaj sobie głowy pierdołami zrób to, co Ci napisałem to zostanie ci gotówka na dopieszczenie auta. W przeciwnym wypadku niedługo będziesz miał większe problemy niż nieestetyczne ramiona wycieraczek.
Georg - 06-05-2015, 13:39 Temat postu: Re: Odświeżenie ramion wycieraczek
Mike87 napisał/a: | W moim egzemplarzu [ramiona wycieraczek] zarówno te na przedniej szybie jak na klapie bagażnika nie wyglądają zbyt dobrze (choć auto ma już 12 lat to nie dziwię się) są bardziej szare (wyblaknięte) niż czarne, a więc wymagają odświeżenia. |
Polecam stary, sprawdzony sposób na odświeżanie wyblakłych, czyli wymytych deszczem i wypalonych słońcem czarnych lakierów oraz ciemnych plastików: w odświeżane powierzchnie należy szmatką intensywnie wcierać przepracowany dieslowski olej silnikowy - im starszy tym lepszy. Zabieg jest nieco pracochłonny za to efekt gwarantowany.
- Pozdrawiam
Mike87 - 06-05-2015, 17:09
Z tym że moje ramiona wycieraczek mają liczne odpryski lakieru (przeważnie w okolicy odgięcia ramienia od szyby) i jedynie pozostaje ich demontaż i usunięcie starej powloki, następnie jakiś lakier podkładowy antykorozyjny i czarny mat.
Filateam - 06-05-2015, 23:29
Co do wycieraczek- tył standardowo- podnosisz czarną osłonę śruby mocującej wycieraczkę do osi , odkręcasz i do renowacji; przód- śruba zakryta jest plastikowym kapslem- podważasz, zdejmujesz i odkręcasz. Prawdopodobnie będzie kłopot ze zdjęciem ramienia wycieraczki z osi spowodowany rdzą, ale preparat penetrujący powinien rozwiązać sprawę. Możesz jeszcze przed zdjęciem wycieraczki zaznaczyć markerem odpowiednie położenie na osi. Ułatwi to późniejszy montaż. Miłej roboty…
|
|
|