To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana wahacza przód nie odbija kierownica

Adam1971 - 07-05-2015, 19:23
Temat postu: Wymiana wahacza przód nie odbija kierownica
Witam
Wymieniłem wahacz i łączniki stabilizatora prawy przód. Po wymianie nie odbija mi kierownica tak jak wcześniej i ciężej chodzi. Co jest nie tak? Czy wahacz trzeba było przykręcić na opuszczonym samochodzie. Przykręcałem na podniesionym. Proszę o jakieś rady.

robertdg - 07-05-2015, 20:37

Wahacz należało przykręcić na opuszczonym aucie - w pozycji drogowej, problem z cięzkim powrotem kierownicy może być związany z ciasnym/cięzko pracującym nowym sworzniem w wahaczu
Adam1971 - 07-05-2015, 21:10

Czyli po jakimś czasie sworzeń się wyrobi i będzie dobrze.
Mam w takim razie poluzować wahacz i dokręcić jak będzie na kołach czy można tak zostawić? Jaki ma wpływ przykręcenie jak jest podniesiony?

robertdg - 07-05-2015, 21:18

Zerwie (jak już się nie zerwala) tuleja ta naprzeciw sworznia wahacza, koniecznie wypadałoby to poprawić, musisz trochę pojeżdzić aby sprawdzić czy to ewidentnie wina cviasnego nowego sworznia
Adam1971 - 07-05-2015, 21:38

A sam sworzeń można przykręcić na podniesionym nie mam kanału i będzie ciężko
Grzesiek GDI - 07-05-2015, 22:28

Wiam. Sam sworzen mozesz dokrecic na podniesionym aucie ale tuleje juz jak stoi na kolach. I nie czekaj az sworzen zrobi sie luzniejszy tylko podjedz ustawic zbierznosc bo szkoda opon. Pozdrawiam
rasiak1980 - 07-05-2015, 23:41

Jeszcze należy sprawdzić zbieżność chociażby kawałkiem żyłki bo zbieżność też może być przyczyną że kierownica nie odbija albo wręcz sama skręca pogłębiajac skręt.
Adam1971 - 08-05-2015, 07:05

Dzięki za pomoc. Nie będę zakładał koła tylko podłożę coś pod tarczę i opuszczę samochód na lewarku żeby stał równo i wtedy dokręcę. Chyba będzie to samo.
robertdg - 08-05-2015, 08:18

Pod tarcze to troche ryzykowne, jakbyś podłożył pod wahacz najlepiej w miejscu sworznia jakąś stabilną podpore, upuścił auto i pokołysła trochę (dociskając karoserie aby spręzyna się ułożyła, np przy podniesionej masce za kielich nadkola) wtedy bedzie dobrze
Adam1971 - 12-05-2015, 10:40

Przykręciłem na opuszczonym samochodzie i byłem na ustawieniu zbieżności. Kierownica chodzi tak jak powinna. Wszystko jest już w porządku. Dziękuję za pomoc


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group