Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Rozrząd ważne pytanie
Aliass - 14-06-2015, 00:26 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Rozrząd ważne pytanie Witajcie,
Kupiłem moją Carismę od Niemca, otrzymałem książkę serwisową, w której nie potrafię znaleźć kiedy był wymieniany rozrząd.
Na początku podam być może ważne informacje czyli
rok produkcji: 1997
Silnik: 1.8GDI (125KM)
Kupiony: kilka miesięcy temu
Aktualny przebieg: 198 tys (do wyjazdu pewnie do 200 tys dojdzie)
Wpisy:
przebieg: 147260
Data: 07.10.11
Kolejny przy 163 tys.
Zaznaczone: Wartungsdient
Ostatni wpis:
Przebieg: 160600
Data: 11.10.12
Zaznaczone: Sicherheitsdients, ölwechseldients
Kolejny przy 175 tys, już nie zrobiony
Pod koniec czerwca szykuje mi się wyjazd do Holandii na pewien czas (około 1 miesiąca) oczywiście sporadycznie samochód będzie tam używany. Tutaj pojawia się moje ważne pytanie, ponieważ za kompletny rozrząd + wymianę muszę dać 600zł a przyznam, że na wyjazd pieniądze są potrzebne i wolał bym uniknąć dodatkowych kosztów, lecz dojechać bez problemu też chcę . Czy muszę wymieniać rozrząd, jest ktoś bardziej obeznany w tym bądź języku niemieckim, kto mógł by pomóc?
plecho1 - 14-06-2015, 08:15
Rozrząd na oryginalnych częściach wymienia się co 90 tys km i podejrzewam, że przed sprzedażą raczej nie był wymieniany. Ja bym osobiście wymienił szczególnie przed taką trasą bo lepiej wydać te 600zł niż szukać drugiego silnika lub remontować. A te 600 za komplet z wymianą to jakoś mało bo sam komplet rozrządu oparty na częściach dobrych producentów do tego silnika mniej więcej tyle kosztuje.
robertdg - 14-06-2015, 10:24
Wpisy nie dają informacji o wymianei paska zębatego, w związku z wiekiem auta auto powinno mieć już 4 wymianę paska zebatego, chcesz mieć spokojny sen to wymień pasek, no chyba, że ktoś Ci da gwarancji ena to co masz pod obudowami rozrządu
Aliass - 16-06-2015, 01:14
Tak jak mówicie dziś zamówiłem:
Pasek continental
Rolki, napinacz itp IMA
Całość kosztowała po zniżkach 400zł dobry wybór?
plecho1 - 16-06-2015, 06:13
A co z napinaczem hydraulicznym? To też bardzo ważny element http://allegro.pl/mitsubi...5452151241.html
Aliass - 16-06-2015, 20:01
Ajj w 1.8gdi mam hydrauliczny napinacz?, w sklepie według katalogu i jakiegoś tam schematu stwierdził że nie ma :X
plecho1 - 16-06-2015, 20:06
Oj jest jest, poprzednio miałem GDI i wymieniałem komplet rozrządu więc wiem co mówię. Jest to dość drogie auto w utrzymaniu i potrafi czasem uderzyć po kieszeni jak coś się posypie.
http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf
FredPL - 17-06-2015, 22:10
Dorzucę od siebie, że pasek Continental czy Contitech to dupy nie urywają, najlepszą opcją będzie pasek Mitsuboshi
MichciuGT - 17-06-2015, 22:14
u mnie jest Gates z tego co pamiętam od 2000r wymieniony razem z dwiema rolkami po zakupie i przejechane jest od tamtego czasu ok. 80kkm
FredPL - 17-06-2015, 22:19
O paskach firmy Gates też słyszałem wiele dobrego, sam taki mam jako pasek osprzętu. Chodziło mi o to, że o ile mnie pamięć nie myli to podobno Mitsuboshi są na równi z oryginałami pod względem jakości
plecho1 - 18-06-2015, 06:18
Ja wcześniej w innych swoich i rodziny autach od około 2000r. zawsze używałem Contitecha i nigdy nie miałem z nimi problemów, raz miałem też Mitsuboshi i też był ok więc nie wiem czemu ludzie uważają, że z Contitechem jest coś nie tak.
Aliass - 18-06-2015, 09:52
Rozrząd wymieniony, czekałem 5h aż zamówią napinacz hydrauliczny koszt 340zł, na cały rozrząd wyszło
950zł z robotą + 70zl na paski PK itp bo były padnięte.
U mnie mechanik powiedział że nie założy innego rozrządu niż rolki IMA, pasek continental i Pompa wody (nazwy nie pamiętam). Chyba, że podpisze papier, że ja zakupiłem te części i biorę za to odpowiedzialność. Bo on nie zaryzykuje.
Borysław - 18-06-2015, 22:33
Continental w poprzednim Mondeo strzelił po 20kkm
Przy Gates już dwa razy holowałem kolegę i też nie mam do nich zaufania.
Wszędzie gdzie się dało wrzucałem pasek Mitsuboshi i było ok
|
|
|