To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [PIII; 3.2 DI-D] Upgrade hamulców PIII na PIV

Nesene - 05-07-2015, 23:11
Temat postu: [PIII; 3.2 DI-D] Upgrade hamulców PIII na PIV
Ostatnio miałem nieprzyjemności awaryjnego hamowania. Udało się zatrzymać ale nie wiele brakowalo. I tak sobie pomyślałem, że skoro i tak niedługo tarcze i klocki idą out to może założyć hamulce od PIV. Moje tarcze to 290 mm PIV ma z tego co znalazłem 320 mm. powinno być lepiej tylko pytanie co jeszcze trzeba zmienić żeby grało z większymi tarczami. Macie wiedzę na ten temat którą możecie się podzielić?
zbyszekm2 - 07-07-2015, 09:27

Trzeba jeszcze do tego zwrotnica, osłony tarcz, piasty, i zaciski i kocki hamulcowe. i felgi, bo 16" cali nie wejdą.
Nesene - 07-07-2015, 10:48

Zbyszek myślisz że warto to zmieniać jest różnica w hamowaniu PIII i PIV?
zbyszekm2 - 07-07-2015, 11:25

Jak są na to pieniądze to tak.
Nesene - 07-07-2015, 12:59

no z tymi to zawsze problem. ..
KACPERO_1 - 07-07-2015, 17:49

nie wystarczy założyć porządnych tarcz i klocków
np DBA4000 plus Hawk Hps :)

Nesene - 08-07-2015, 13:03

Nie wiem jakoś mnie nie przekonują takie gadżety. Jak ma lepiej hamować to albo więcej tloczków albo większą powierzchnia tarcia. Fizyki nie oszukasz :)
KACPERO_1 - 08-07-2015, 13:17

no tak
wymieniłem w miarę porządny zestaw który na pewno będzie dużo lepszym wyborem niż fabryczne

ale najlepiej byłoby zaadoptować 6 czy 8 tłoczków :D

[ Dodano: 11-07-2015, 13:47 ]
a może jest ktoś kto próbował instalacji np Brembo ?
bo myślę że z odpowiednimi adapterami jest szansa... (ja kiedyś robiłem z powodzeniem w Subaru) :)

Nesene - 03-10-2015, 12:00

Przyszły wczoraj kompletne zwrotnice od PIV.

Dziś będziemy je montować.

zaciski

[ Dodano: 06-10-2015, 10:28 ]
Zajęło to trochę więcej czasu niż myślałem ale wreszcie są założone. Różnica w hamowaniu znaczna,jedna co 4 tloczków to nie dwa. Z rzeczy dodatkowych mam wrażenie że nowe zwrotnice zmieniają geometrie bo auto jakoś lepiej się prowadzi tak jakoś płynniej. Dla osób które chcą zrobić takiego swapa informacja. Zanim skręcicie półoskę trzeba usunąć z niej metalowy pierścień osłonowy. PIV ma go gumowej więc trzeba uważać żeby go nie uszkodzić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group