To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma GDI 1.8 Nie odpala

magnat1977 - 06-07-2015, 10:08
Temat postu: Carisma GDI 1.8 Nie odpala
Witam
Posiadam Carisme 1.8 GDI
Mój problem polega na tym iż nie mogę odpalić silnika
Zacznę od początku :
Brakło mi paliwa , wiec nalałem z karnista około 3 może 4 litrów - samochód odpalił od razu pojechałem na stacje BP (Buczkowice woj Śląskie) i zatankowałem po przejechaniu około 3 km silnik zgasł (przy prędkości około 60km/h)
Od tej pory nie potrafię go odpalić.
Nadmienię że pompa paliwa w baku działa podaje paliwo bez problemu Filtr paliwa jest lekko czarny ,ale to naprawdę znikoma ilość koloru czarnego.
Moje pytanie brzmi następująco :
Czy jest to możliwe by tak mała ilośc zabrudzenia na filtrze paliwa miała coś wspólnego z nie odpaleniem silnika?
Czy są może jeszcze jakieś inne filtry ,które mogły zostać zapchane?
Jeśli padła by pompa paliwowa wysokiego ciśnienia,( wymieniałem jakiś rok temu) czy świeci sie check engine ( mi sie nie świeci)
Jakie mogą być jeszcze powody ,awarie , które skutkują tym ,ze nie mogę odpalić silnika?
Czy są bezpieczniki, przekaźniki do pompy wysokiego ciśnienia ? Jeśli tak to gdzie mam ich szukać?
Ewidentnie Moim skromnym zdaniem silnik nie dostaje paliwa :(

Z góry dziękuje za szybka i konkretną odpowiedź

Bismarck - 06-07-2015, 16:44

pompa wysokiego jest napedzana mechanicznie i tam tez znajduje sie filtr lecz proponuje od diagnostyki evoscan lub wymruganie bledów aby wiedziec co boli i gdzie szukac

tu masz opisany przez kolegow moze nie do konca podobny problem lecz sa fotki opis gdzie sa filtry

http://forum.mitsumaniaki...kiego+cisnienia

Piwor - 07-07-2015, 17:55

magnat1977, kręć rozrusznikiem ponad 5 sekund. Wywala błąd?
magnat1977 - 08-07-2015, 13:50

Sprawa się wyjaśniła
Pompa paliwa(w zbiorniku) nie daje takiego ciśnienia jak powinna dawać
Samochód odpala ,ale nie chce jechać
Teraz pytanie:
Czy pompa paliwa z modelu po liwcie czyli z 2000r będzie pasować do mojego 98r bo zauważyłem ze przy mojej pompie sa dwa wejścia na wężyki a w tej z 2000 r sa trzy
Będzie pasować do mojego modelu i po co jest ten trzeci?
Z góry dziękuje za szybką odpowiedź

Piwor - 08-07-2015, 20:11

Nie będzie pasować. 3 przewód jest do filtra. Przedlift ma filtr pod maską.
magnat1977 - 22-08-2015, 10:51

Dobra
Pompa wymieniona( w baku na nówka sztuka) aczkolwiek sprawa ma teraz inny problem
Pompa paliwa chodzi idealnie ,ale chyba jest problem z pompa wysokiego ciśnienia
Powyżej prędkości 130km/h zaświeca sie kontrolka engine i tak jak by brakowało gazu pod noga czyli jak by brak paliwa . Zdejmę noge z gazu kontrolka gaśnie silnik wchodzi na normalne obroty i jedzie dalej ,ale co jakis czas od tego momentu zapala sie engine i problem z paliwem . Po zatrzymaniu sie i zgaszeniu silnika odczekaniu około 5 minut zapalam samochód i chodzi normalnie do momentu kiedy nie rozpędzę sie powyżej 130km/h
Byłem kilka dni temu na komputerze ,ale niestety ,albo mechanicy nie miel odpowiedniego kabla i nie mogli sie połączyć ,albo tez takiego samochodu nie obsługują lub koszt podpięcia wąchał sie miedzy 200 a 650 zl (servis Mitsubishi)Ma ktoś wiedzę gdzie za normalne pieniądze na terenie bielska i okolic bede mógł podpiąć go do komputera
Wydaje mi sie ze to problem z pompa wysokiego cienienia tylko chce to potwierdzić sprawdzajac. na komputerze by nie utopić kolejnej sumy pieniędzy

Bizi78 - 22-08-2015, 11:08

Co do diagnostyki to polecam temat:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0

plecho1 - 22-08-2015, 17:33

Błędy da się sprawdzić poprzez zwarcie pinów 1 z 4 w złączu diagnostycznym. Jeśli jakieś są, to po włączeniu zapłonu kontrolka silnika powinna je wymrugać, wszystko masz opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
fanatyku - 23-08-2015, 18:58

Tak jak powyżej - wkładasz spinacz do 1 i 4 pinu, przekręcasz stacyjkę w pozycję ON i obserwujesz kontrolkę silnika. Obstawiam 5 długich mrugnięć a potem 6 szybkich czyli błąd 56 - problem z ciśnieniem paliwa.

Problem może nie leżeć w samej pompie wysokiego ciśnienia a raczej w czystości układu paliwowego. Dostało się do niego trochę syfu z baku (zarówno wtedy jak zabrakło paliwa jak i wtedy gdy wymieniali Ci pompę), syf ten siedzi albo w filtrze paliwa albo w filterku od pompy WC. Na normalnych obrotach auto będzie Ci chodziło jak gdyby nigdy nic, ale po depnięciu gazu brud ten będzie blokował przepływ paliwa i będzie Ci wyskakiwał błąd 56.

Jeśli masz Carisme 1.8 GDI z '98r to musisz zdemontować skrzynkę filtru powietrza, odkręcić skrzynkę bezpieczników, wyciągnąć filtr węglowy a potem dobrać się do filtra paliwa. Ja odkręcam go od góry kluczem 19 i 17, następnie wkładam rękę niżej i odkręcam nakrętkę 14 od przewodu paliwowego. Ale są też sposoby zdejmowania koła i dobierania się do filtra od dołu. Wymień filtr na nowy - jeśli robisz zakupy w InterCars to nie kupuj filtra JC Premium bo szybko padnie - jest marnej jakości, wywaliłem go po 2 miesiącach. Następnie odkręć ten przewód który łączy filtr paliwa z pompą WC - 2 nakrętki na klucz 10. Właśnie tam siedzi filterek od pompy. Jeśli nie masz filterka na wymianę to spróbuj go wyczyścić - np pryskając do środka spray do czyszczenia gaźników czy przepustnic. sam wężyk też możesz przedmuchać tym sprayem. Skręć wszystko razem i spróbuj czy problem zniknął. Tylko dokręć dobrze od dołu nakrętkę 14 a potem od góry 19 i 17 to będzie Ci kapać z filtra...

Powinno pomóc.

PS. nie musisz czekać tych 5 minut. Wystarczy zgasić i zapalić ponownie - paliwo się cofnie i auto będzie działać jak wcześniej, do momentu ponownego przyblokowania.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group