Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] nagrzewanie silnika
Anonymous - 21-02-2007, 14:29 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] nagrzewanie silnika witam,
zastanawiam się czy nie mam coś z termostatem, bo temperatura cieczy chłodzącej ustala się dopiero po dobrych kilku kilometrach równej jazdy 110 km/h na 5 biegu?
tak na marginesie jaką maksymalną prędkość obrotową "wkręcać" silnikowi na zimno?
pozdrawiam
JCH - 21-02-2007, 15:17
ario napisał/a: | temperatura cieczy chłodzącej ustala się dopiero po dobrych kilku kilometrach równej jazdy 110 km/h na 5 biegu | Niestety tak jest przy tym silniku, stojąc w korku praktycznie się nie zagrzewa
Wydaje mi się, że jeśli Ci trzyma temperaturę to termostat jest OK. Jeśli już zagrzany będzie tracił temperaturę to wtedy termostat - tak było u mnie.
Pieniek - 21-02-2007, 15:30
Ja do czasu złapania temperatury nie przekaraczam 2500rpm. W tym roku wymieniałem termostat gdyż wcześniej samochód rozgrzewał sie max do 1/4 skali a teraz zatrzymuje sie minimalnie przed połową ale trwa to ok. 5-7 kilometrów. A na wolnych obrotach na postoju albo w korku praktycznie nie nabiera temperatury.
Anonymous - 21-02-2007, 15:38
To samo jest w zwyklym TD Nagrzewanie trwa bardzo dlugo. Ja na zimnym nie wchodze powyzej 2-2,2 tys obr.
Anonymous - 21-02-2007, 16:05
dzięki za odpowiedzi, wygląda na to, że wszystko jest ok. wskazówka temperatury dochodzi prawie do połowy i się nie waha.
pozdr
Grześku - 22-02-2007, 08:29
dylson napisał/a: | Ja na zimnym nie wchodze powyzej 2-2,2 tys obr. |
a ja uwielbiam depnąć na zimnym - zbiera się jak rakieta
Anonymous - 03-03-2007, 16:55
czy ktoś z Mitsumaniaków orientuje się ile kosztuje termostat to Di-D?
U mnie wskazówka zatrzymuje się na 1/3 skali i ani ruszy dalej.
JCH - 03-03-2007, 20:00
leugdi napisał/a: | czy ktoś z Mitsumaniaków orientuje się ile kosztuje termostat to Di-D?
U mnie wskazówka zatrzymuje się na 1/3 skali i ani ruszy dalej. |
Tutaj dyskutowaliśmy o termostacie do MSS 1.9 DI-D:
JCH napisał/a: | Kupiłem najtańszy jaki był akurat na stanie w sieci IC. Termostat marki (ciekawe co to za marka ) 4max. Jest na nim napisane, że pasuje do Peugeota 306/309. Kosztował 26 zł. Inne (bardziej markowe ) były po ok. 80 zł do zamówienia. |
|
|
|