Problemy techniczne - Jaki klucz
Anonymous - 21-02-2007, 17:16 Temat postu: Jaki klucz Witam, chcę wymienić sobie uszczelkę pod głowicą w 4G92, jakim kluczem można odkręcić głowicę, śruby mają łeb jakby Torx i chyba 12 rowków, co to za standard? o jaki klucz pytać w sklepie?
Anonymous - 23-02-2007, 12:57
To są klucze typu SPLINE , są dostępne w większości dobrze zaopatrzonych sklepów. Koszt takiego klucza to około 20zł z firmy KING TONY, 40zł beta, proxxon, 12zł YATO. Trudno powiedzieć jaki ptrzebny Ci rozmiar, musisz zmierzyć suwmiarką.
Tylko dziwne jest to że taki klucz w miśku, bo są one przewżnie stosowane w mercedecach i wolksvagenach.
Anonymous - 23-02-2007, 13:22
chyba klucz 10
Anonymous - 24-02-2007, 19:09
Dzięki za info, kupiłem sobie komplet YATO SPLINE i faktycznie pasuje 10, lecz teraz mam nielada problem puściły wszystkie śruby oprócz jednej a ta w tej chwili ma okrągły łeb i zonk na całego.
Macie jakieś pomysły jak z tego wybrnąć?
saphire - 24-02-2007, 19:13
wd40 lub jakiś inny Wurth czy coś no i ewentualnie podpiłować śrubę tak by z okrągłej zrobić spłaszczoną po dwóch stronach i by pasowała do jakiegoś mniejszego klucza - chyba już nic innego się nie uda.
Bartek - 24-02-2007, 22:22
Podejście do piłowania może być nieciekawe - ja bym migomatem dosmarkał punktowo śrubę M8 i ją odkręcał kluczem 13 , a jak nie pomoże - punktak, wiertarka i wywiercamy łeb.....
Oczywiście oba sposoby to trochę ekstremalne zajęcie i wymagające zaślepienia wszystkich otworów spływowych oleju, żeby nie mieć pół miski olejowej opiłków metalu.
[ Dodano: 24-02-2007, 22:25 ]
PS jak obrobiłeś śrubę, znaczy że nasadka była za słaba - ja kupiłem Stanleya i o dziwo jest OK. Proxxon niestety jest tylko w katalogu - fizycznie trudno dostępny, a Yato to badziew
Anonymous - 26-02-2007, 10:04
Pamiętaj później o mocnym dokręceniu...
P.S. Nie trzeba tego robić kluczem dynamometrycznym?
Bartek - 26-02-2007, 10:30
Ficu865 napisał/a: | P.S. Nie trzeba tego robić kluczem dynamometrycznym? |
Trzeba
Anonymous - 26-02-2007, 11:16
A po 1000km trzeba dokręcać śruby?
[ Dodano: 26-02-2007, 11:18 ]
Bartek napisał/a: | Ficu865 napisał/a:
P.S. Nie trzeba tego robić kluczem dynamometrycznym?
Trzeba |
Mój poprzedni mechanik dokręcał je chyba kombinerkami przez co ostatnio musiałem robić całą głowicę. Oswojony;) zaprzyjaźniony mechanik klubowy odkręcił je zwykłą grzechotką Ewidentnie były niedokręcone...
Bartek - 26-02-2007, 12:34
Ficu865 napisał/a: | :) A po 1000km trzeba dokręcać śruby? |
Jeżeli są dokręcane określonym momentem, to warto, jeżel na kąty - ori uszczelka, nowe śruby i nie dokręcamy
Anonymous - 26-02-2007, 12:47
Bartek napisał/a: | ori uszczelka, nowe śruby i nie dokręcamy |
Czyli w moim przypadku nie trzeba;)
dzieki
wojmi1 - 26-02-2007, 15:18
Dobry efekt daje mors tylko podejscie jest h..... czasami scina sie leb sruby w glowicy i pozniej po wyciadnieciu glowicy jest juz co morsem chwycic rysyko jest zawsze ze ukrecisz
noi kwesja nowych srub przy montazu
Bartek - 26-02-2007, 15:31
Jak łeb jest obrobiony to i tak no other way - trzeba nową. Proponuję również nową nasadkę z czegoś twardszego niż prasowany ryż "firmy" toya czy yato
wojmi1 - 26-02-2007, 16:42
przy glowicach przy skrzyniach biegow kolektorach korbowodach zawieszeniu nasadka musi byc na maxa
twarda i sztywna dobre marki to po pierwsze tradycyjne z PRL/zywotnosc kosmiczna/ z NRD --- bo selekcja warsztatowa te slabe wybila do nogi niektore CCCP ale to specjalistyczne nie z handlu bazarowego
z nowszych stanley to niepewnosc zazwyczaj rowny chinczykom to marka przebzmiala ostatnio mnie zaskoczyly narzedzia markowane przez Castorame Chinskie ale bardzo przyzwoite i nie tanie
kingtomy Kraftman Black-dog Koznia
Sztywnosc klucza jest istotna by przekazac moment zrywu
Krzyzak - 26-02-2007, 18:34
Bartek napisał/a: | twardszego niż prasowany ryż |
bardziej podobal mi sie tekst ze sprasowanym styropianem
|
|
|