Problemy techniczne - [Galant EA5A] Wymiana sprężyn
valdor - 14-08-2015, 11:28 Temat postu: [Galant EA5A] Wymiana sprężyn Witam,
mam zamiar wymienić sprężyny z ori na eibachy samemu i pytanie do kolegów bardziej ogarniętych i którzy już to robili. Możecie udzielić mi pare wskazówek jak się do tego zabrać?
Zamierzam odkręcić przednie i tylnie amory zawieść do mechanika aby mi zamienił springi i wtedy samemu zamontować do misia lub ewentualnie samemu kupić ściągacz i wykonać wszystko samemu.
robertdg - 14-08-2015, 18:24
Z reguły najprościej zdemontować amortyzator tylny, trzeba podnieśc tył do góry uprzednio zabezpieczając przednia oś, luzujemy koła i zabezpieczamy auto kołkami (nie pracujemy na lewarku)
Odkręcić srubę na klucz 17 na spodzie amortyzatora, otworzyć drzwi, podnieśc dolną kanape, położyć oparcie, wykręcić boczną osłone oparcia (klucz 12mm) i wypchnąc ją do góry, we wnęcze jest mocowanie amortyzatora, trzeba ściągnąc gumowy kaptur i wykręcić 2 nakrętki na klucz 14mm.
Wrócić do koła, najlepiej w jakiś sposób zabezpieczyć zwrotnice tak aby ją przytrzymać w dolnym położeniu, zepchnąc amortyzator z tulei mocującej, opuszczając go w dół do moementu aż góra amora sie uwolni spod wahacza w kształcie litery U.
Z przodem może być wiecej gimnastyki, wiadomo, zabezpieczamy tylną oś, luzujemy koła podnosimy przód, demontujemy koła, zabezpieczamy auto kołkami (nie pracujemy na lewarku)
Trzeba odkręcić laczniki stabilizatora, w oryginale klucz 14mm na nakretke i kontre, jak sie nie będzie chciało odkrecić to trzeba miec w zapasie nowy/e łacznik/i,
Odkręcamy mocowanie amortyaztora do widelca klucz 17mm
Oskręcamy mocowanie widelca do wahacza prpostego klucz 17mm w oryginale, wybijamyu śrube, demontujemy widelec
Otwieramy maske, luzujemy 3 nakrętki na klucz 14mm, jedną ręką chytamy za amor a drugą reka odkrecamy nakretki, potem opuszczamy amortyzator w dól i jak sie uwolni spod wahacza w kształcie podkowy to mamy go na wierzchu.
Michaszysz - 31-07-2018, 19:55
Chcę wymienić przednie sprężyny, ale nie mogę odkręcić śruby w widelcu przy amortyzatorze. Klucz udarowy nie daje rady, chociaż wcześniej wszystko odkręcał. Spróbuję wyjąć cała kolumnę z widelcem. Odkręcenie półosi od zwrotnicy wystarczy, czy muszę wyciągać całą półoś? Czy może jest jakiś inny sposób?
|
|
|