Space Star Techniczne - [MSS 1.3] SILNIK chrobotanie w komorze silnika pomiędzy 2k a
sqza - 26-08-2015, 09:03 Temat postu: [MSS 1.3] SILNIK chrobotanie w komorze silnika pomiędzy 2k a Witam,
Jakieś dwa lub trzy tygodnie temu sprawdzając stan płynów przed dłuższym wyjazdem zauważyłem bardzo niski stan OLEJU (końcówka bagnetu) - zauważyłem również znacznie obniżony stan płynu chłodniczego.
Uzupełniłem Olej (niebawem wymiana więc wlałem trochę ponad minimum) oraz płyn chłodniczy do stanu (połowa pomiędzy minimum a maximum).
Po około 2/3 tygodniach i przejechani około 1000/1300 km znowu spadł mi stan zarówno Oleju (znowu końcówka bagnetu) i płynu połowa pomiędzy minimum a końcem zbiornika wyrównawczego.
Dodatkowo podczas szukania przecieków i sprawdzania korka wlewowego oleju na włączonym silniku - zauważyłem dziwne chrobotanie/szuranie/stukanie o dużej częstotliwości przy obrotach pomiędzy 2000 / 2500 ma największe natężenie ale powyżej 2800 znika.
Generalnie wydaje mi się, że silnik trochę głośniej pracuje - czy to może być jakaś nieszczelność w układzie wydechowym ?
Jako, że ubywały olej i płyn chłodniczy sprawdzałem czy nie kopci i czy korek wlewowy niema jakiś nalotów - ale wszystko jest w porządku.
Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu.
Proszę o pomoc.
Bizi78 - 26-08-2015, 09:34
sqza napisał/a: | Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu. |
Obejrzyj dokładnie chłodnicę.
Co do głośniejszej pracy, u mnie kultura pracy silnika jest lepsza jak mam na bagnecie pod max .
Ogólnie Japońce lubią jak mają oleju pod max.
sqza - 26-08-2015, 14:42
W sumie chłodnicę oglądałem dość wnikliwie - nie było widać nic niepokojącego.
Wydaje mi się, że jednak te dziwne odgłosy pomiędzy 2000/2500 to jakiś nowy nabytek mojego auta.
Martwią mnie jednak te ubytki płynów - coś z tym dziać się musi - jeżeli szło by to w silnik to byłyby jakieś efekty przy spalaniu - kopcenie itd ?
cakp - 27-08-2015, 15:42
Bizi78 napisał/a: | sqza napisał/a: | Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu. |
Obejrzyj dokładnie chłodnicę.
Co do głośniejszej pracy, u mnie kultura pracy silnika jest lepsza jak mam na bagnecie pod max .
Ogólnie Japońce lubią jak mają oleju pod max. |
Kultura pracy jest najlepsza na nowym oleju:)
U mnie na bagnecie jak miałem prawie max to pocił się pod pokrywą zaworów
Obecnie mam w połowie bagnetu to nie poci się.
Takie dziwne zjawisko
[ Dodano: 27-08-2015, 15:49 ]
sqza napisał/a: | W sumie chłodnicę oglądałem dość wnikliwie - nie było widać nic niepokojącego.
Wydaje mi się, że jednak te dziwne odgłosy pomiędzy 2000/2500 to jakiś nowy nabytek mojego auta.
Martwią mnie jednak te ubytki płynów - coś z tym dziać się musi - jeżeli szło by to w silnik to byłyby jakieś efekty przy spalaniu - kopcenie itd ? |
Może nieszczelna uszczelka pod głowica?
Zrob test na obecnośc spalin w płynie chłodzacym. Na odpalonym silniku sprawdz czy nie ma bąbelków powietrza w zborniku wyrównawczym no i powinno czuć spalinami
Nieszczelność w układzie wydechowym to sam zauażysz, wystarczy zajrzec pod auto. Zwykle na przedzie nieszczelność objawia sie tym że czuć spalinami w aucie przy odpalaniu silnika na postoju. Zasysa wentylacja
http://magazynauto.interi...lka,nId,1504560
sqza - 28-08-2015, 09:24
cakp napisał/a: | Bizi78 napisał/a:
sqza napisał/a:
Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu.
Obejrzyj dokładnie chłodnicę.
Co do głośniejszej pracy, u mnie kultura pracy silnika jest lepsza jak mam na bagnecie pod max .
Ogólnie Japońce lubią jak mają oleju pod max.
Kultura pracy jest najlepsza na nowym oleju:)
U mnie na bagnecie jak miałem prawie max to pocił się pod pokrywą zaworów
Obecnie mam w połowie bagnetu to nie poci się.
Takie dziwne zjawisko
|
Oczywiście miśki nie mają najcichszych silników - tu berdziej jest problem z odgłosami metalicznymi terkotem szumem ciężko to określić - pojawia się on tylko w przedziale pomiędzy 2000 do 2500 obr/min. Być może to jakieś drgania które występują przy odpowiedniej częstotliwości pracy silnika - tylko co to może być.
Niestety nie mam dostępu do kanału - ale moze to coś jednak z elementami wydechu ? Plecionka ?
cakp napisał/a: | sqza napisał/a:
W sumie chłodnicę oglądałem dość wnikliwie - nie było widać nic niepokojącego.
Wydaje mi się, że jednak te dziwne odgłosy pomiędzy 2000/2500 to jakiś nowy nabytek mojego auta.
Martwią mnie jednak te ubytki płynów - coś z tym dziać się musi - jeżeli szło by to w silnik to byłyby jakieś efekty przy spalaniu - kopcenie itd ?
Może nieszczelna uszczelka pod głowica?
Zrob test na obecnośc spalin w płynie chłodzacym. Na odpalonym silniku sprawdz czy nie ma bąbelków powietrza w zborniku wyrównawczym no i powinno czuć spalinami
Nieszczelność w układzie wydechowym to sam zauażysz, wystarczy zajrzec pod auto. Zwykle na przedzie nieszczelność objawia sie tym że czuć spalinami w aucie przy odpalaniu silnika na postoju. Zasysa wentylacja
http://magazynauto.interi...lka,nId,1504560 |
Sprawdzałem zbiornik wyrównawczy - brak bąbelków i zapachu spalin. Pod korkiem wlewowym oleju silnikowego też nie widać żadnych dziwnych mazi ani temu podobnych.
W aucie nie czuć spalin przyglądając się plecionce wychwyciłem jedynie, że jest delikatnie skorodowana le nie jest ani wybulona.
Hugo - 28-08-2015, 21:07
Benzynowe silniki Mitsubishi są bardzo ciche, ale znam cichsze
|
|
|