To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.3] SILNIK chrobotanie w komorze silnika pomiędzy 2k a

sqza - 26-08-2015, 09:03
Temat postu: [MSS 1.3] SILNIK chrobotanie w komorze silnika pomiędzy 2k a
Witam,

Jakieś dwa lub trzy tygodnie temu sprawdzając stan płynów przed dłuższym wyjazdem zauważyłem bardzo niski stan OLEJU (końcówka bagnetu) - zauważyłem również znacznie obniżony stan płynu chłodniczego.

Uzupełniłem Olej (niebawem wymiana więc wlałem trochę ponad minimum) oraz płyn chłodniczy do stanu (połowa pomiędzy minimum a maximum).

Po około 2/3 tygodniach i przejechani około 1000/1300 km znowu spadł mi stan zarówno Oleju (znowu końcówka bagnetu) i płynu połowa pomiędzy minimum a końcem zbiornika wyrównawczego.

Dodatkowo podczas szukania przecieków i sprawdzania korka wlewowego oleju na włączonym silniku - zauważyłem dziwne chrobotanie/szuranie/stukanie o dużej częstotliwości przy obrotach pomiędzy 2000 / 2500 ma największe natężenie ale powyżej 2800 znika.

Generalnie wydaje mi się, że silnik trochę głośniej pracuje - czy to może być jakaś nieszczelność w układzie wydechowym ?

Jako, że ubywały olej i płyn chłodniczy sprawdzałem czy nie kopci i czy korek wlewowy niema jakiś nalotów - ale wszystko jest w porządku.

Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu.

Proszę o pomoc.

Bizi78 - 26-08-2015, 09:34

sqza napisał/a:
Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu.

Obejrzyj dokładnie chłodnicę.

Co do głośniejszej pracy, u mnie kultura pracy silnika jest lepsza jak mam na bagnecie pod max :wink: .
Ogólnie Japońce lubią jak mają oleju pod max.

sqza - 26-08-2015, 14:42

W sumie chłodnicę oglądałem dość wnikliwie - nie było widać nic niepokojącego.

Wydaje mi się, że jednak te dziwne odgłosy pomiędzy 2000/2500 to jakiś nowy nabytek mojego auta.

Martwią mnie jednak te ubytki płynów - coś z tym dziać się musi - jeżeli szło by to w silnik to byłyby jakieś efekty przy spalaniu - kopcenie itd ?

cakp - 27-08-2015, 15:42

Bizi78 napisał/a:
sqza napisał/a:
Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu.

Obejrzyj dokładnie chłodnicę.

Co do głośniejszej pracy, u mnie kultura pracy silnika jest lepsza jak mam na bagnecie pod max :wink: .
Ogólnie Japońce lubią jak mają oleju pod max.


Kultura pracy jest najlepsza na nowym oleju:)
U mnie na bagnecie jak miałem prawie max to pocił się pod pokrywą zaworów
Obecnie mam w połowie bagnetu to nie poci się.
Takie dziwne zjawisko

[ Dodano: 27-08-2015, 15:49 ]
sqza napisał/a:
W sumie chłodnicę oglądałem dość wnikliwie - nie było widać nic niepokojącego.

Wydaje mi się, że jednak te dziwne odgłosy pomiędzy 2000/2500 to jakiś nowy nabytek mojego auta.

Martwią mnie jednak te ubytki płynów - coś z tym dziać się musi - jeżeli szło by to w silnik to byłyby jakieś efekty przy spalaniu - kopcenie itd ?


Może nieszczelna uszczelka pod głowica?
Zrob test na obecnośc spalin w płynie chłodzacym. Na odpalonym silniku sprawdz czy nie ma bąbelków powietrza w zborniku wyrównawczym no i powinno czuć spalinami

Nieszczelność w układzie wydechowym to sam zauażysz, wystarczy zajrzec pod auto. Zwykle na przedzie nieszczelność objawia sie tym że czuć spalinami w aucie przy odpalaniu silnika na postoju. Zasysa wentylacja

http://magazynauto.interi...lka,nId,1504560

sqza - 28-08-2015, 09:24

cakp napisał/a:
Bizi78 napisał/a:
sqza napisał/a:
Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu.

Obejrzyj dokładnie chłodnicę.

Co do głośniejszej pracy, u mnie kultura pracy silnika jest lepsza jak mam na bagnecie pod max :wink: .
Ogólnie Japońce lubią jak mają oleju pod max.


Kultura pracy jest najlepsza na nowym oleju:)
U mnie na bagnecie jak miałem prawie max to pocił się pod pokrywą zaworów
Obecnie mam w połowie bagnetu to nie poci się.
Takie dziwne zjawisko


Oczywiście miśki nie mają najcichszych silników - tu berdziej jest problem z odgłosami metalicznymi terkotem szumem ciężko to określić - pojawia się on tylko w przedziale pomiędzy 2000 do 2500 obr/min. Być może to jakieś drgania które występują przy odpowiedniej częstotliwości pracy silnika - tylko co to może być.

Niestety nie mam dostępu do kanału - ale moze to coś jednak z elementami wydechu ? Plecionka ?

cakp napisał/a:
sqza napisał/a:
W sumie chłodnicę oglądałem dość wnikliwie - nie było widać nic niepokojącego.

Wydaje mi się, że jednak te dziwne odgłosy pomiędzy 2000/2500 to jakiś nowy nabytek mojego auta.

Martwią mnie jednak te ubytki płynów - coś z tym dziać się musi - jeżeli szło by to w silnik to byłyby jakieś efekty przy spalaniu - kopcenie itd ?


Może nieszczelna uszczelka pod głowica?
Zrob test na obecnośc spalin w płynie chłodzacym. Na odpalonym silniku sprawdz czy nie ma bąbelków powietrza w zborniku wyrównawczym no i powinno czuć spalinami

Nieszczelność w układzie wydechowym to sam zauażysz, wystarczy zajrzec pod auto. Zwykle na przedzie nieszczelność objawia sie tym że czuć spalinami w aucie przy odpalaniu silnika na postoju. Zasysa wentylacja

http://magazynauto.interi...lka,nId,1504560


Sprawdzałem zbiornik wyrównawczy - brak bąbelków i zapachu spalin. Pod korkiem wlewowym oleju silnikowego też nie widać żadnych dziwnych mazi ani temu podobnych.

W aucie nie czuć spalin przyglądając się plecionce wychwyciłem jedynie, że jest delikatnie skorodowana le nie jest ani wybulona.

Hugo - 28-08-2015, 21:07

Benzynowe silniki Mitsubishi są bardzo ciche, ale znam cichsze :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group