Carisma - Ogólne - Tajemniczy termostat
przemko216 - 11-09-2015, 06:12 Temat postu: Tajemniczy termostat Hej wszystkim .potrzebuje pomocy w rozszyfrowaniu kodowania termostatu.Niestety w sieci nie mogłem nic znaleźć na ten temat.Jest to termostat :Dauphinoise Thomson i są cyfry: 6660 oraz 104046
Po drugiej stronie tej od sprężyny jest :France czyli wiadomo.Pytanie jaka jest temperatura otwarcia tego termostatu?
Bizi78 - 11-09-2015, 07:13
Często taka informacja jest podana na obudowie termostatu.
Jeśli nie ma u ciebie to wrzuć go do naczynia z gotującą się wodą i termometrem i obserwuj .
robertdg - 11-09-2015, 07:26
Jezeli nie ma tam symbolu OEM Renault to cięzko będzie stwierdzić, no chyba, ze zadzwonisz do Magal/Dauphinoise i oni Ci udzielą informacji po numerze 10.4046, z reguły pomiędzy symbolem HAN a nazwą Dauphinoise winna widnieć temperatura otwarcia np 89°C
Bizi78 napisał/a: | Jeśli nie ma u ciebie to wrzuć go do naczynia z gotującą się wodą i termometrem i obserwuj . | O ile termostat jest sprawny
Bizi78 - 11-09-2015, 07:29
robertdg napisał/a: | O ile termostat jest sprawny |
No to jest oczywista oczywistość .
Z drugiej strony jak się nie otworzy to będzie wiedział, że czas na wymianę .
przemko216 - 11-09-2015, 15:34
Niestety termostat jest uszkodzony mechanicznie wiec nie sprawdzę testem garnkowym.Pytam ponieważ wsadzilem nowy i wskazówką od temperatury zatrzymuje się na 3/4 skali a na starym była na polowie. Nowy to 89 stopni.Skoro tak pokazuje wskazowka przy 89 stopni to stary termostat może był na 83 ?
Borysław - 12-09-2015, 00:50
Przeważnie na obudowie termostatu jest nabita wartość 82-85*C.
Im wyżej tym gorzej.
przemko216 - 12-09-2015, 05:37
Kupić na 83 i podmienić? Denerwuje mnie ta temperatura nie stojąca w połowie skali
[ Dodano: 12-09-2015, 06:13 ]
W ogóle z tym termostatem to po kręcone wszystko. Najpierw w sklepie doradził i mi ze ma być 92 stopnie to kupilem i zalozylem i tu masakra jakas temperatura prawie na max z komory silnika żar buchał,wiec szybciutko kupilem na 89 ale to tez nie to.Dzisiaj kupie i założę na 83 .
Bizi78 - 12-09-2015, 10:51
Może układ się zapowietrzył i stąd problem .
Borysław - 12-09-2015, 12:42
W Mitsu układ się sam powinien odpowietrzyć.
mkm - 12-09-2015, 16:50
przemko216 napisał/a: | Denerwuje mnie ta temperatura nie stojąca w połowie skali |
A ma stac w połowie?
W moich Coltach wzorowe wskazania to "odrobine poniżej" połowy.
Jak stoi w połowie to coś z układu chłodzenia "sie kończy"
Borysław napisał/a: | W Mitsu układ się sam powinien odpowietrzyć. |
Nie ma odpowietrzników?
Tym mitem (że niby 4G92 się sam odpowietrza, mimo, że japończycy umieścili dwa odpowietrzniki) niejeden silnik został zagotowany, bo faktycznie odpowietrza się sam ale przez prawie 100kilometrów
MichciuGT - 12-09-2015, 22:32
u mnie w Cari jak stoi w połowie to jest wzorcowo, ja akurat mam założony termostat jakieś 3 lata temu na 3 stopnie mniej niż powinno być i jest lekko poniżej połowy.
Jaro1974 - 12-09-2015, 22:35
Z tego co pamiętam to u mnie w cari był termostat na 82*C. Fakt, to był 1.9 TD ale myślę że w przypadku benzyny też taki będzie i powinien być ok.
Bizi78 - 13-09-2015, 01:51
Jaro1974 napisał/a: | Fakt, to był 1.9 TD ale myślę że w przypadku benzyny też taki będzie i powinien być ok. |
Jarek, ale temat dotyczy właśnie 1.9TD .
przemko216 - 13-09-2015, 22:17
Tak dokładnie mam silnik 1.9 TD.wracając do tematu niestety nie kupilem termostatu na 83 ponieważ PAN w sklepie powiedział ze takich na 83 nie ma .i ze powinien być na minimum 88.sam juz nie wiem jaki powinno się zakładać termostat.
|
|
|