To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Jak to jest z tymi skrzyniami ?

rademenes91 - 15-09-2015, 20:03
Temat postu: Jak to jest z tymi skrzyniami ?
Witam serdecznie! Jako, że przyszedł czas na zmianę auta, zainteresowałem się niezauważalną przeze mnie do tej pory Carismą. Konkretnie zaciekawiła mnie wersja "po modernizacji" z silnikiem 1.8 GDI. W internecie wyczytałem jednak dość sporo tematów dotyczących awarii skrzyń biegów, a konkretnie tak zwanych tulejek. Nie znalazłem jednak do tej pory kilku podstawowych i ważnych dla mnie informacji, dlatego proszę o ewentualne potwierdzenie tego co napiszę lub wyprowadzenie mnie z błędu.
1. Te tulejki na które tak często skarżą się właściciele Carismy to te, które znajdują się przy drążku zmiany biegów czy może jakieś inne, znajdujące się bepośrednio wewnątrz skrzyni biegów ?
2. Z tego co ustaliłem, w Carismach były montowane skrzynie pochodzące od Renault oraz japońskie. Do 1.8 GDI montowana była tylko któraś z nich czy obydwie ? Jeśli obydwie, to od czego zależy jaka skrzynia została zamontowana (rok produkcji, wyposażenie) ?
3. Problem szybko zużywających się tulejek dotyczy jedynie skrzyń Renault, czy również japońskich ?
4. Ponoć różnicę pomiędzy skrzynią Renault, a japońską można rozpoznać po umiejscowieniu biegu wstecznego, tj. w japońskiej bieg wsteczny znajduje się po prawej stronie biegu czwartego, a w Renault po lewej stronie biegu pierwszego i dodatkowo jest "podnoszony". Czy mam rację ?

I na koniec może jeszcze zapytam o opinię o samym silniku 1.8 GDI. Czy jest on jakoś szczególnie awaryjny, ma jakieś czułe punkty, jakieś bolączki, jakie są ewentualne koszta podstawowych lub często występujących napraw i czy wymaga on jakiejś "specjalnej troski" ? Mam na myśli coś więcej niż regularne wymiany wszystkich niezbędnych części. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam ;)

robertdg - 15-09-2015, 20:08

rademenes91 napisał/a:
1. Te tulejki na które tak często skarżą się właściciele Carismy to te, które znajdują się przy drążku zmiany biegów czy może jakieś inne, znajdujące się bepośrednio wewnątrz skrzyni biegów ?
Silnik GDI ma skrzynie japońską i tam sterowanie jest wykonane za pomoca linek, jej przypadłością mogą być łożyska wewnątrz skrzyni.
Japońska skrzynia ma wsteczny pod "5"tym biegiem

plecho1 - 15-09-2015, 20:38

Skrzynia od Renault była montowana z silnikiem 1.6 i z dieslami.
Co do samego silnika to osobiście GDI nie polecam i raczej lepszym i mniej kłopotliwym jest słabszy 1.6.

apg2312 - 15-09-2015, 21:11

plecho1 napisał/a:
Skrzynia od Renault była montowana z silnikiem 1.6 i z dieslami.

Oraz z przedliftowym 1.8 SOHC:)
Cytat:
Co do samego silnika to osobiście GDI nie polecam i raczej lepszym i mniej kłopotliwym jest słabszy 1.6

Gdyby rademenes91 chciał przedliftową Carismę, to także 1,8 SOHC (115 KM) lub 1.8 MSX (140 KM), ale ten drugi jest rzadko dostępny.
No ale skoro ma być polift...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group