Carisma - Ogólne - Jak to jest z tymi skrzyniami ?
rademenes91 - 15-09-2015, 20:03 Temat postu: Jak to jest z tymi skrzyniami ? Witam serdecznie! Jako, że przyszedł czas na zmianę auta, zainteresowałem się niezauważalną przeze mnie do tej pory Carismą. Konkretnie zaciekawiła mnie wersja "po modernizacji" z silnikiem 1.8 GDI. W internecie wyczytałem jednak dość sporo tematów dotyczących awarii skrzyń biegów, a konkretnie tak zwanych tulejek. Nie znalazłem jednak do tej pory kilku podstawowych i ważnych dla mnie informacji, dlatego proszę o ewentualne potwierdzenie tego co napiszę lub wyprowadzenie mnie z błędu.
1. Te tulejki na które tak często skarżą się właściciele Carismy to te, które znajdują się przy drążku zmiany biegów czy może jakieś inne, znajdujące się bepośrednio wewnątrz skrzyni biegów ?
2. Z tego co ustaliłem, w Carismach były montowane skrzynie pochodzące od Renault oraz japońskie. Do 1.8 GDI montowana była tylko któraś z nich czy obydwie ? Jeśli obydwie, to od czego zależy jaka skrzynia została zamontowana (rok produkcji, wyposażenie) ?
3. Problem szybko zużywających się tulejek dotyczy jedynie skrzyń Renault, czy również japońskich ?
4. Ponoć różnicę pomiędzy skrzynią Renault, a japońską można rozpoznać po umiejscowieniu biegu wstecznego, tj. w japońskiej bieg wsteczny znajduje się po prawej stronie biegu czwartego, a w Renault po lewej stronie biegu pierwszego i dodatkowo jest "podnoszony". Czy mam rację ?
I na koniec może jeszcze zapytam o opinię o samym silniku 1.8 GDI. Czy jest on jakoś szczególnie awaryjny, ma jakieś czułe punkty, jakieś bolączki, jakie są ewentualne koszta podstawowych lub często występujących napraw i czy wymaga on jakiejś "specjalnej troski" ? Mam na myśli coś więcej niż regularne wymiany wszystkich niezbędnych części. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
robertdg - 15-09-2015, 20:08
rademenes91 napisał/a: | 1. Te tulejki na które tak często skarżą się właściciele Carismy to te, które znajdują się przy drążku zmiany biegów czy może jakieś inne, znajdujące się bepośrednio wewnątrz skrzyni biegów ? | Silnik GDI ma skrzynie japońską i tam sterowanie jest wykonane za pomoca linek, jej przypadłością mogą być łożyska wewnątrz skrzyni.
Japońska skrzynia ma wsteczny pod "5"tym biegiem
plecho1 - 15-09-2015, 20:38
Skrzynia od Renault była montowana z silnikiem 1.6 i z dieslami.
Co do samego silnika to osobiście GDI nie polecam i raczej lepszym i mniej kłopotliwym jest słabszy 1.6.
apg2312 - 15-09-2015, 21:11
plecho1 napisał/a: | Skrzynia od Renault była montowana z silnikiem 1.6 i z dieslami. |
Oraz z przedliftowym 1.8 SOHC:)
Cytat: | Co do samego silnika to osobiście GDI nie polecam i raczej lepszym i mniej kłopotliwym jest słabszy 1.6 |
Gdyby rademenes91 chciał przedliftową Carismę, to także 1,8 SOHC (115 KM) lub 1.8 MSX (140 KM), ale ten drugi jest rzadko dostępny.
No ale skoro ma być polift...
|
|
|