To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] 2.0 lpg 136 KM falowanie, trzeście, 3 gary?

simonbox - 22-09-2015, 09:16
Temat postu: [I 2.0] 2.0 lpg 136 KM falowanie, trzeście, 3 gary?
W moim outlanderze na biegu jałowym mocno falują obroty, 700-900 aż trzęsie budą, nie jestem pewny czy nie chodzi na 3 gary. Podczas jazdy jest OK chyba że jadę poniżej 1500 obrotów bo wtedy silnik poszarpuje. Błąd wywala tylko na lpg (za bogata mieszanka) na benzynie znika ale obroty falują na obu paliwach choć o dziwo na lpg troche lepiej chodzi.

Przeczyściłem przepustnice i krokowca ale to nic nie dało, pora sprawdzić cewki i świece ale wyjęcie i sprawdzenie czy jest iskra nie da 100 % pewności nawet jak będzie wyglądało na OK.

Może w tym silniku jest jakiś element który często nawala i może powodować takie objawy?

Po odłączeniu sondy regulacyjnej praca silnika się nie zmieniła ale gdyby zaniżała mieszankę to po jej odpięciu obroty powinny się stabilizować a jedynie spalanie rosnąć.

Co warto sprawdzić? Jakie świece i Cewki kupić w razie potrzeby?

Może ktoś z was miał już taki problem?

elektryk - 22-09-2015, 10:04

Mam podobny problem, może mniej nasilony niż Ty opisujesz. Do tej pory wymieniłem:
- świece
- cewki
- przepływomierz
- sondę lambda

Sprawdziłem:
- kompresję
- lewy dopływ powietrza
- zawieszenie silnika
- osprzęt na pasku alternatora
- rozrząd

Bez efektu.

Co do cewek i świec to są tematu na forum.

W@sio - 22-09-2015, 19:37

A regulowaliście gaz? U mnie jak reduktor sobie podniesie cisnienie (ACR01 RED - nie polecam :-( ) to przerywa zaplon, telepie sie itp. Też swego czasu walczyłem z układem zapłonowym... wymieniałem cewki dwa razy... przewody zapłonowe, świece... dopiero zmniejszenie ciśnienia na reduktorze pomogło
miron - 22-09-2015, 20:13

A sprawdzałeś kable?
simonbox - 22-09-2015, 23:14

Na benzynie problem nie znika więc to chyba nie wina gazu. dziś pojedynczo ściągałem kable i cewki ze świec by sprawdzić czy zmienia się praca silnika, po zdjęciu cewki z drugiej świecy brak reakcji więc silnik pracuje na 3 gary, świece wyglądają na nowe a cewki są dwie różne i widać, że mają ładnych parę lat, jutro zamawiam jedną i w czwartek zamontuje. Mam nadzieję że to rozwiąże problem.
W@sio - 23-09-2015, 07:54

Zamów od razu dwie.
simonbox - 23-09-2015, 11:19

Jak się poprawi po założeniu jednej i będe miał pewność że w tym problem tkwił to drugą też kupię.
elektryk - 23-09-2015, 11:54

Tak mi przyszło do głowy, że jeśli to wina cewka, to by silnik nie palił na 2 cylindry, bo jedna cewka ogarnia dwa. Wtedy to by w ogóle telepało wszystkim i silnik nie miałby mocy.
simonbox - 23-09-2015, 17:40

Może być też przerwa na uzwojeniu czy coś takiego i cewka sama w sobie nie daje napięcia na świece ale po kablu puszcza. Jutro się okaże.
miron - 25-09-2015, 20:12

Uruchom silnik na gazie. Weż spryskiwacz po płynie do szyb, napełnij wodą i spryskaj kable. Jak zobaczysz iskry (najlepiej jak się ściemni) to znaczy, że kable mają przebicie. Auto na benzynie będzie jeżdziło, a na gazie będzie "szatkować". Mi jeden kabel miał przebicie na śrubę od cewki.
simonbox - 25-09-2015, 22:07

Metoda dobrze mi znana :) na początku to zrobiłem, cewka nie pomogła, sprawdzałem świece i na jednej brak iskry, rano spróbuje kupić i zobaczymy.

Dalej nic, brak poprawy, już zgłupiałem.

[ Dodano: 29-09-2015, 14:10 ]
Po wymianie cewki wskazówka obrotów praktycznie stoi w miejscu ale dalej strasznie trzęsie na luzie i słychać nierówną pracę. Dziś mechanik sprawdzał wszystko pod kompem i stwierdził że problem jest z głowicą ale regulacja zaworów jest hydrauliczna więc się nie reguluje, w piątek wstawiam i sprawdzi kompresje.

Dodał też że mógł się zerwać pasek balansu i to też sprawdzi.
Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat tego paska? Jakie mogą być objawy i za co dokładnie odpowiada?

nytsug - 29-09-2015, 18:15

Poczytaj w innych tematach o wymianie rozrządu w O1 i się dowiesz jakie problemy mieli inni po źle złożonym rozrządzie z tym paskiem albo zobacz manuala - tam też dużo można zaobserwować ze zdjęć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group