Outlander II GEN Techniczne - Jak zwiększyć prześwit outlander
hucker - 11-10-2015, 11:04 Temat postu: Jak zwiększyć prześwit outlander Witam
Czy ktoś prubował zwiększyć prześwit o jakieś 3-5 cm ?
Komandor - 11-10-2015, 18:29
Większy przeswit to większe spalanie oraz mniejsza stabilność na szybko pokonywanych zakrętach,możliwe też zwiększone "nurkowanie" przy hamowaniu.
Kompromisowym sposobem jest demontaż ławeczki dla 3 rzędu siedzeń ( minus 25 kg z bagażnika) i założenie dodatkowych sprężyn na tył (np. Mad). Zysk na prześwicie z tyłu 1-2 cm, auto nie "siada" pod obciążeniem i lepiej się prowadzi na nierównej nawierzchni. Cena sprężyn i montażu nie wygórowana. Niestety po 4 latach widzę korozję na dodatkowych spręzynach - ori wyglądają lepiej...
hucker - 11-10-2015, 19:31
Myślałem bardziej o dystansach wstawionych pod sprężyny. Czy ktoś ma takie doświadczenia którymi chciałby się podzielić ?
Szef24 - 11-10-2015, 22:44
Zapomnij o takim druciarstwie, chyba że chcesz skończyć kiedyś w rowie po pęknięcia sprężyny
hucker - 11-10-2015, 23:23
Szef24 napisał/a: | Zapomnij o takim druciarstwie, chyba że chcesz skończyć kiedyś w rowie po pęknięcia sprężyny |
Nie wiem jaki związek ma pęknięcie sprężyny po wystawienieu dystansu pod lub nad nią. Przecież nie ingeruje w zakres jej pracy
rezon - 12-10-2015, 07:52
Wstawienie dystansu przecież ingeruje w zakres pracy sprężyny - zwiększa jej napięcie. Aby zwiększyć prześwit to trzeba wymienić i sprężyny, i amortyzatory. O ile wstawiając dystanse druciarsko załatwisz kwestię dłuższych sprężyn, o tyle nie przedłużasz w ten sposób amortyzatorów. Same dystanse głównie utwardzają, a nie zwiększają prześwit. W Superbie mam fabrycznie zwiększony prześwit o 2 cm - inne są nie tylko sprężyny, ale i amorki.
visitor - 16-10-2015, 19:36
w skodach montuje sie tulejki 2cm grubości. W necie o tym pisze. coś takiego mozna dac w outku na przód. Z tylu przewaznie są gumy nad sprężynami. W mercedesach jest kilka grubości w zależności czy wersja sport czy classic . Ja po kupnie tez bede podnosil ;D
hucker - 16-10-2015, 23:07
visitor napisał/a: | w skodach montuje sie tulejki 2cm grubości. W necie o tym pisze. coś takiego mozna dac w outku na przód. Z tylu przewaznie są gumy nad sprężynami. W mercedesach jest kilka grubości w zależności czy wersja sport czy classic . Ja po kupnie tez bede podnosil ;D |
gdzie się montuje te tuleje? podeślij link gdzie to można obejrzeć?
visitor - 17-10-2015, 18:54
na allegro są tulejki aluminiowe do skody. w skodach podnoszą auto i masz wersje scout. Nie mam rysunku jak to montują. Ale mcperson jest taki sam kwestia tylko średnicy tulejki.
www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/69
rezon - 17-10-2015, 20:24
visitor napisał/a: | w skodach podnoszą auto i masz wersje scout | wersja scout ma inne amortyzatory i sprężyny, a nie wstawiane jakieś tulejki. Też mam pakiet na bezdroża i zupełnie inne zawieszenie niż seria.
visitor - 18-10-2015, 00:07
Jeżeli jesteś pewny 100% to ok
Nie mam jak sprawdzic nr elementów zawieszenia między wersją scout a zwykłą.
Jednak pomysł jest ciekawy i warto spróbowac z tulejką którą dorobi każdy tokarz
Szef24 - 18-10-2015, 09:34
Nie pamietam juz jak to dokladnie wyglada ale jesli ta tulejka nie powoduje scisniecia sprezyny a tym samym utwardzenia zawieszenia ( nie pamietam czy talerzyk zatrzymuje sie na felcu amorka czy schodzi nizej a do felca dochodzi dopiero nakretka ) to patent moze i wart uwagi. Zastanawia mnie jak wyglada wtedy kwestia ustawienia katow zawieszenia
paweldm - 06-11-2015, 17:54
Nikt nie wspomniał o większych kołach. Na początek przy 18-tkach dać opony o wyższym profilu. Wygląd będzie bardziej offroadowy.
jurellas - 12-11-2015, 08:36
Przy wymianie opon na wyższe trzeba się liczyc z innym obwodem koła co przekłada się na przekłamanie licznika / pokonujesz 100km a licznik wskaże np 85km /już nie wspominając o innych parametrach.
visitor - 13-11-2015, 22:38
225/60 r18 przy tych oponach na każde 100km przejedziesz rzeczywiste 103,9km
także bez przesady - warto rozważyć jeżeli sa wogóle takie opony
|
|
|